دست پر سینمای ایران از جوایز جهانی

۱۳۹۳/۰۹/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۴۱

جوایز سینمایی «آسیا پاسیفیک» استرالیا که این دوره به ریاست اصغر فرهادی برگزار شد، چند جایزه از جوایز خود را به چهره‌های سینمای ایران اهدا کرد.

در‌حالی‌که «لویاتان» فیلم روسی به کارگردانی آندری زویاگینتسف به‌عنوان بهترین فیلم این دوره انتخاب شد و جایزه بهترین کارگردانی به نوری ‌بیلگه‌ جیلان برای «خواب زمستانی» رسید، نیما جوادی از ایران برای «ملبورن» موفق شد جایزه بهترین فیلمنامه‌نویسی را از آن خود کند. جایزه بزرگ هیات داوران نیز به رخشان بنی‌اعتماد برای کارگردانی «قصه‌ها» تعلق گرفت.

رضا درمیشیان از ایران دیگر برنده این جوایز بود که برای «عصبانی نیستم» جایزه گسترش نتپک را دریافت کرد. این جایزه 10هزار دلاری است که برای تجلیل از استعدادهای جدید اهدا می‌شود‌.

«ملبورن» با بازی مانی حقیقی، پیمان معادی و نگار جواهریان پیش از این در جشنواره‌های سینمایی دیگر از جمله ونیز، مونیخ، توکیو، استکهلم و قاهره حضور داشته و جوایزی دریافت کرده است. مریلا زارعی نیز برای بازی در فیلم «شیار143» از ایران تقدیر ویژه شد. برندگان این دوره از 9کشور مختلف انتخاب شدند و کره، هنگ‌کنگ، تایلند، چین، فیلیپین و هند نیز با دست پر این جشنواره را ترک کردند. امسال اصغر فرهادی فیلم‌ساز ایرانی به‌عنوان رییس گروه داوران بخش رقابتی فیلم بلند انتخاب شده بود. فرهادی که تاکنون سه‌بار به‌عنوان برنده جایزه اسکرین انتخاب شده و جوایز بهترین فیلمنامه و جایزه بزرگ داوران را برای فیلم «درباره الی» در سال2009 گرفته، جایزه بهترین فیلم را نیز برای «جدایی» در سال2011 از این جشنواره در کارنامه‌اش دارد. فیلم‌های فرهادی تاکنون و ظرف هفت سال اخیر، درمجموع 10بار نامزدی دریافت جایزه این جشنواره سینمایی را به‌دست آورده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر