دور دنیا

۱۳۹۳/۰۹/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۳۷

تعیین میزان اکسیژن خون

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی حسگر پوشیدنی جدیدی را برای تعیین میزان اکسیژن خون ارایه داده‌اند. داشتن سطح اکسیژن ثابت برای بدن جهت مقابله با مشکلات تنفسی و سایر مشکلات، حیاتی به‌نظر می‌رسد. این حسگر نازک مانند چسب زخم روی انگشت قرار می‌گیرد. خون غنی از اکسیژن نور مادون‌قرمز زیادی جذب می‌کند و خون تیره‌تر دارای اکسیژن کمتر نیز، نور قرمز بیشتری جذب می‌کند.


تولید سوخت از هوا

دانشمندان اخیرا کشف کرده‌اند گرافن، نازک‌ترین، قوی‌ترین و نفوذناپذیرترین ماده در جهان است که می‌تواند به پروتون‌ها اجازه عبور بدهد. کشفی که می‌تواند تکنولوژی سلول‌های سوختی را متحول کند. با این کشف جدید که جزییات آن در مجله «نیچر» چاپ شده، این احتمال وجود دارد که غشای گرافن یک روز بتواند برای به‌دام‌انداختن اتم‌های هیدروژن از هوا به کار برود و از هیدروژن حاصل برای تولید الکتریسیته استفاده شود. شهرت این لایه نازک از گرافن که تنها یک اتم ضخامت دارد، به‌عنوان نازک‌ترین ماده در زمین بر سر زبان‌ها افتاده‌ است.


دستبندی برای پیام‌‌خوانی

«اونو» دستبند ویژه گوشی‌های با سیستم‌عامل آی‌اواس و اندروید است که خواندن پیام‌ها را برای کاربران سریع و آسان می‌کند. این دستبند که توسط بلوتوث به گوشی همراه متصل است، تمام پیام‌های دریافتی اعم از پیامک، ایمیل، تماس‌های دریافتی، اخطارها، یادآوری‌های تقویم و پیام‌های رسیده از شبکه‌های اجتماعی را برای کاربر نمایش می‌دهد. ویژگی بارز این دستبند سرعت‌بخشیدن به خواندن پیام‌هاست و هر بار تنها یک کلمه روی نمایشگر دستبند به نمایش در‌می‌آید. همچنین شما می‌توانید سرعت نمایش لغات را افزایش دهید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر