نیویورکی‌ها ناراضی از فاصله نژادی

۱۳۹۳/۰۹/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۳۶


وال‌استریت‌ژورنال

سقوط سهام با‌توجه به قیمت نفت؛ از دهه1970 نیجریه نفت‌خام کیفیت بالای خود را به پالایشگاه‌های امریکای‌شمالی ارسال می‌کرد اما بعد از انفجار انرژی امریکا واردات از نیجریه به صفر رسید و نفت آنها حالا به هندوستان، اندونزی و شیلی ارسال می‌شود. این مساله رقابتی را برای سهام بازار به‌وجود آورده که می‌تواند شکل کشورهای صادرکننده نفت را عوض کند و بازار جهانی نفت را به‌طور کامل تغییر دهد.

لایحه‌یی که نشانگر اوضاع آینده است؛ بحث و جدل بین کاخ‌سفید و کنگره بر سر لایحه خرج 1.1تریلیون‌دلاری، نخستین آزمایشی است که نشان می‌دهد نیروهای سیاسی که در انتخابات میان‌دوره‌یی رها شده‌اند و منتظر کمپین ریاست‌جمهوری سال2016 هستند باهم مبارزه خواهند کرد و این مساله بر شکل‌گیری دولت بعدی تاثیر خواهد گذاشت.

نیویورک‌تایمز

26 نفری که اشتباه دستگیر شده بودند؛ گزارش جدید سنا سازمان سیا را به‌شدت مورد انتقاد قرار داد. حالا جزییات جدیدی درباره کسانی که به‌اشتباه دستگیر و زندانی شده بودند منتشر شده و سنا بی‌گناهی آنها را رسما تایید کرده است.

نگرانی بر سر جدایی نژادی در نیویورک؛ بیل‌د‌بلاسیو شهردار نیویورک با شعارهای به‌وجود آوردن دورانی جدید از نزاکت و احترام نژادی وارد عرصه شد، اما حالا و با‌توجه به خشم جدید به‌وجود‌آمده بر سر موضوع تیراندازی به مرد سیاه‌پوست بی‌سلاح توسط پلیس، آمارها نشان می‌دهند شهروندان نیویورک از روابط و فاصله‌های نژادی در شهرشان ناراضی هستند.


واشنگتن‌پست

نخستین خبر درباره حکم مک‌دانل: حداقل 10سال؛ سازمان فدرالی که نقش اصلی را در تعیین حکم زندان فرماندار سابق ویرجینیا یعنی رابرت‌اف‌مک‌دانل برعهده دارد پیشنهاد کرده که این چهره سابق جمهوری‌خواهان حداقل 10سال را پشت میله‌ها بگذراند.

گزارشگر وادار به شهادت نخواهد شد؛ قاضی کل اریک‌اچ‌هولدر تصمیم گرفته خبرنگار نیویورک‌تایمز را مجبور به شهادت‌دادن در پرونده‌یی نکند که سال‌هاست دولت اوباما را در مقابل رسانه‌های امریکا قرار داده است. موضوع این بود که آیا جیمز ریزن خبرنگار مجبور خواهد بود منبع خود در پرونده نشت اطلاعات مسوول رسمی سابق سازمان سیا را فاش کند یا خیر.

گاردین

کامرون نباید تمام اروپای‌شرقی‌ها را جنایتکار جلوه دهد؛ ژان‌کلود‌یونکر رییس جدید اتحادیه اروپا به‌شدت پیشنهاد دیوید کامرون مبنی بر جلوگیری از حقوق اروپایی‌هایی را که در بریتانیا کار می‌کنند رد کرده و گفته که اصول جنبش آزاد‌کاری در اروپا به این معنی است که هیچ تبعیضی بین کشورهای اروپایی نمی‌تواند وجود داشته باشد. اهداف اصلی پیشنهاد دیوید کامرون شهروندان لهستانی، بلغار و رومانیایی بودند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر