بخش‌خصوصی صنعت برق را دریابد

۱۳۹۳/۰۹/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۳۱

صنعت برق ایران با هدف افزایش ظرفیت تولید، برنامه‌های گسترده‌یی را برای احداث نیروگاه‌های جدید هدفگذاری کرده است.

قائم‌مقام وزیر نیرو در گفت‌وگو با شانا اظهارکرد: همزمان با احداث ظرفیت‌های جدید نیروگاهی در کشور تبدیل ١٦هزارمگاوات نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی نیز در دستورکار قرار گرفته است.

ستار محمودی افزود: ایجاد ١٠٠٠مگاوات ظرفیت نیروگاهی از انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش تلفات و مدیریت مصرف، بازار گسترده‌یی را برای صنعت برق کشور و به‌طور مشخص شرکت‌های بخش خصوصی فراهم کرده است. وی با بیان اینکه صنعت برق جزو پایه‌های اصلی پیشرفت و توسعه‌یافتگی کشور است، گفت: توسعه صنعت برق ایران می‌تواند در خروج از شرایط رکود نقش‌آفرین بوده و تاثیرگذار باشد.

محمودی با اشاره به توانمندی‌های ایجاد شده در صنعت برق کشور گفت: درحوزه توزیع نیرو به خودکفایی کامل رسیده‌ایم و درحوزه‌های تولید و انتقال نیز به‌ترتیب به ٨٠ و ٩٠درصد خودکفایی رسیده‌ایم که اینها حاصل تلاش و سرمایه‌گذاری جانی و مادی است.

وی با بیان اینکه سنگ‌بنای اقتصاد مقاومتی، صنعت برق است، تصریح کرد: این صنعت، عرصه کسب‌وکار، اشتغال، امنیت و حیات است.

محمودی با اشاره به محدودیت منابع مالی برای اجرای طرح‌های نیروگاهی گفت: به‌دلیل کمبود منابع مالی روند احداث نیروگاه‌های جدید مطلوب نیست و باید با تامین منابع مالی جدید به‌ویژه در بودجه سال آینده روند ساخت و تکمیل نیروگاه‌ها را شتاب داد تا بتوانیم به هدف‌های پیش‌بینی شده در صنعت برق دست یابیم. قائم‌مقام وزیر نیرو ادامه داد: توسعه صنعت برق کشور نیازمند تلاش بیشتر بخش خصوصی است و در این مسیر دولت نیز از بخش خصوصی توانمند کشور حمایت می‌کند.

وی افزود: صنعت برق و صنایع پشتیبان آن جزو صنایع پیشرو هستند و راه‌های رسیدن به هر پیشرفتی، چالش‌های خاص خود را دارد اما می‌توان با همکاری و تعامل چالش‌های موجود را برطرف کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر