اخبار

۱۳۹۳/۰۹/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۱۴

اجرای طرح چکاوک در بانک‌های 12 استان

سامانه مبادله الکترونیکی چک (چکاوک) که از 5مهر جاری در شعب بانک‌های استان‌های زنجان، قم، البرز و قزوین عملیاتی شده بود، در فاز بعدی در چند استان دیگر راه‌اندازی شد. به گزارش روابط عمومی بانک ملی بر این اساس، استان‌های سمنان، همدان، کرمانشاه، کردستان، لرستان، ایلام، مرکزی و گلستان نیز به این طرح پیوستند که در‌‌نتیجه آن تمامی مبادلات مربوط به چک‌های بین تمامی شعب بانک‌ها در این استان‌ها به روش سیستمی صورت گرفته و زمان واریز وجوه به حساب مشتریان از 48ساعت به کمتر از 24ساعت رسیده است. در سامانه چکاوک به‌دلیل اینکه چک‌ها به‌صورت الکترونیکی مبادله می‌شوند، اسناد دیگر بانک‌ها به‌راحتی تشخیص داده می‌شود و امکان سوءاستفاده کاهش می‌یابد. استاندارد کردن و یکپارچگی در صدور دسته‌چک و پردازش الکترونیکی چک‌ها از طریق فناوری تصویربرداری، عدم نیاز به گردش لاشه چک، افزایش سرعت پردازش و نقدشوندگی چک‌ها و انسجام و یکپارچگی با سایر سامانه‌های ملی پرداخت نظیر ساتنا و پایا از‌جمله مزایای سامانه چکاوک است.


تمدید مهلت فروش اوراق گواهی سپرده بانک ملت

فروش اوراق گواهی سپرده سرمایه‌گذاری عام یک‌ساله بانک ملت به‌مدت یک هفته تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، با تصمیم هیات‌مدیره و موافقت بانک مرکزی، فروش اوراق گواهی سپرده ۲۲‌درصدی بانک ملت که از روز ۱۵آذر در شعب این بانک در سراسر کشور شروع شده بود تا ۲۷آذر ادامه خواهد داشت. بر‌اساس این گزارش، گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (عام) این بانک، با‌نام، یک‌ساله و به‌صورت الکترونیکی (اوراق چاپی و کوپن وجود ندارد) است. متقاضی ‌گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (عام)، باید یک حساب متمرکز در بانک ملت جهت واریز سود معرفی کند و تمامی عملیات مربوط به خرید، فروش و واریز سود صرفا از طریق واریز به حساب معرفی‌شده صورت می‌پذیرد. سود علی‌الحساب‌گواهی سپرده مذکور، به‌صورت روزشمار در مقاطع یک‌ماهه و در سررسید گواهی سپرده (پانزدهم هرماه) به‌صورت مکانیزه از سوی سامانه بانکداری متمرکز به حساب معرفی‌شده واریز خواهد شد.


اطلاعیه بانک تجارت در‌خصوص تخلف مالی

روابط عمومی بانک تجارت با صدور اطلاعیه‌یی در‌خصوص بروز تخلف مالی اخیر در این بانک اعلام کرد: هیچ‌گونه آسیبی به منافع سپرده‌گذاران و سهامداران بانک وارد نشده است. به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، در این اطلاعیه آمده است: با‌توجه به طرح برخی مطالب طی روزهای اخیر در رسانه‌های گروهی کشور در ارتباط با بروز تخلف مالی در بانک تجارت، به‌استحضار هم‌میهنان عزیز می‌رساند این تخلف در اوایل سال گذشته توسط ارکان نظارتی این بانک کشف و اقدامات لازم به‌منظور بازگشت منابع بانک با همکاری و هماهنگی مراجع ذی‌صلاح صورت گرفت، ضمن آنکه کلیه عوامل ذی‌ربط نیز از یک‌سال پیش بازداشت شده‌اند و پرونده آنان هم‌اینک در دستگاه قضایی کشور مسیر قانونی خود را طی می‌کند. در ادامه اطلاعیه منتشره از سوی روابط عمومی بانک تجارت آمده است: با‌توجه به اقدامات صورت‌گرفته تاکنون هیچ‌گونه خسارتی به منافع سهامداران و سپرده‌گذاران بانک وارد نشده و این بانک به‌عنوان امین ملت شریف ایران سود متعلق به این وجوه را اخذ کرده و این مبالغ در حساب‌های بانک منظور شده است. امید است با همکاری صمیمانه مراجع ذی‌صلاح و تعیین تکلیف پرونده‌های جاری در مراجع قضایی، منافع ذی‌نفعان بانک همچون گذشته از هرگونه آسیبی مصون بماند.


تغییر سپرده اصلی کارت در بانکداری مجازی پاسارگاد

به‌منظور رفاه حال مشتریان و تسریع در انجام امور بانکی ایشان، خدمات جدید به سیستم بانکداری مجازی بانک‌پاسارگاد افزوده‌ شد. از این پس مشتریان می‌توانند بدون مراجعه به شعبه‌های بانک و تنها از طریق بانکداری مجازی بانک پاسارگاد سپرده اصلی متصل به کارت‌های نقدی خود را تغییر دهند. علاوه بر این مشتریان بانک پاسارگاد از این طریق می‌توانند به‌راحتی سپرده‌های فرعی متصل به کارت را نیز تغییر دهند. به گزارش روابط‌ عمومی بانک‌ پاسارگاد، پیش از این بانک پاسارگاد در راستای حرکت به‌سوی بانکداری الکترونیک خدماتی از قبیل پرداخت اقساط به‌صورت آنلاین در بانکداری مجازی، امکان اطلاع از تعداد سهام بانک در خودپرداز و تلفن‌بانک و امکان پرداخت قبض با شماره تلفن‌همراه در تلفن‌بانک را برای مشتریان فراهم کرده بود.


بانک رفاه گواهینامه‌بین‌المللی گرفت

بانک رفاه کارگران موفق شد گواهینامه‌های بین‌المللی ISO9001: 2008و ISO10002: 2004 را از شرکت SGS سوییس کسب کند. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، پس از ارزیابی‌های شرکت مذکور از 28واحد بانک، در‌نهایت بانک رفاه کارگران موفق به کسب گواهینامه‌های بین‌المللی سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد ISO9001: 2008 و سیستم مدیریت کیفیت -رضایت مشتری- راهنمایی‌هایی برای رسیدگی به شکایات در سازمان‌ها ISO10002: 2004، شد. بر‌اساس این گزارش ممیزی خارجی سیستم مدیریت کیفیت بانک رفاه کارگران با استفاده از روش نمونه‌برداری و با هدف حصول اطمینان از انطباق فرآیندها با استانداردهای مرجع و اهداف و استراتژی‌های کلان بانک انجام شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر