دیپلماسی

۱۳۹۳/۰۹/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۰۷

وزیر خارجه ترکیه در راه تهران

مولود چاوش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در سفر دوجانبه هفته جاری به تهران سفر می‌کند. به گزارش ایسنا، وی در این سفر با مقامات سطوح عالی ایران از‌جمله محمدجواد ظریف همتای ایرانی‌اش دیدار و گفت‌وگو می‌کند.


تلاش ‌برای بازگشایی سفارت انگلیس در ایران

نایب‌رییس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران گفت: مقامات انگلیس و ایران در تلاشند سفارت انگلیس در تهران بازگشایی شود. به گزارش ایسنا، ریچارد بیکن، نماینده حزب محافظه‌کار پارلمان انگلیس در مورد تاریخ دقیق بازگشایی سفارت انگلیس در تهران و نحوه اجرای آن گفت: تاریخی که برای اجرای این اقدام در نظر گرفته شده بود 28آگوست بود که توسط وزارت خارجه انگلیس لغو شد. وی افزود: دولت انگلیس با تعطیل‌کردن سفارت خود در تهران و باتوجه به وجود سفارتخانه‌های بیشتر کشورهای اروپای‌غربی در ایران در حال ضربه‌زدن به آینده روابط خود و ایران است.


همکاری کامل ایران با آژانس

رضا نجفی نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنرانی خود که 20آذر در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت گرفت، گفت: برخلاف ادعاهای کانادا، ایران به‌طور کامل با آژانس همکاری کرده و بیشتر اقدامات عملی مورد توافق را به انجام رسانده است.


مقاله ظریف در نشریه اتریشی

مجله دیپلماتیک سوسایتی، به‌عنوان یکی از معتبرترین نشریات سیاسی اتریش بیش از 30صفحه از شماره اخیر خود را به بررسی دستاوردها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران اختصاص داده و همچنین مقاله‌یی از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران را به چاپ رساند.


اظهارات نبویان تکذیب شد

یک عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی ایران اظهارات نبویان نماینده مجلس در مورد توافق تیم مذاکره‌کننده برای پرداختن به بحث موشکی در مذاکرات را ناصحیح دانست و گفت: این‌گونه سخنان در چارچوب موارد تهدیدزای جدی برای امنیت‌ملی کشور تلقی می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر