تدوین استراتژی انرژی جدید چین تا سال۲۰۲۰

۱۳۹۳/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۹۷

جهان براساس اعلام منابع رسمی در چین، این کشور ضمن تدوین استراتژی جدید در حوزه انرژی قصد دارد تا سال۲۰۲۰ با کاهش قابل‌توجه سوخت‌های فسیلی، تعداد نیروگاه‌های هسته‌یی، بادی و انواع سوخت‌های موسوم به سبز خود را افزایش دهد.

این تصمیم در نشست اخیر حزب کمونیست اتخاذ شد و دولتمردان این کشور اعلام کرده‌اند که استراتژی جدید خود در حوزه انرژی را برای محدوده زمانی سال۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ تعریف کرده‌اند.

براساس این گزارش، در برنامه جدید اعلام‌شده بر تولید هر چه کارآمد‌تر انرژی از طریق سوخت‌های پاک و روش‌های خلاق و سبز تاکید شده و این کشور اعلام کرده به‌تازگی از آخرین استراتژی تولید انرژی برای پدید آوردن یک ساختار تولید انرژی جدید پرده برداشته است.

براساس منابع رسمی، با اجرای استراتژی جدید در حوزه انرژی، سهم تولید گاز شهری در این کشور نیز به بالای 10درصد خواهد رسید، سهم مصرف زغال‌سنگ را درمجموع به زیر 62درصد خواهد رساند و همچنین تولید انرژی توسط زغال‌سنگ و گاز تا سال۲۰۲۰ به ۳۰میلیارد مترمکعب پیش‌بینی شده است. ساخت نیروگاه‌های هسته‌یی جدید نیز در جزایر شرقی چین آغاز شده و قرار است حجم تولید برق نیروگاه‌های هسته‌یی چین به ۵۸گیگاوات و تولید برق ازطریق نیروگاه‌های بادی و خورشیدی نیز به ۳۵۰گیگاوات برسد.

آمار سازمان اطلاعات انرژی امریکا نشان می‌دهد، مصرف زغال‌سنگ چین به‌بیش از ۳/۲میلیاردتن در سال رسیده که تقریبا به‌اندازه مجموع مصرف کشورهای دیگر است. برپایه گزارش این سازمان، تولید و مصرف این سوخت فسیلی در چین در سال۲۰۱۲ (آخرین آمار سالانه کامل موجود) برای سیزدهمین سال متوالی افزایش یافت. همچنین این کشور چهار برابر امریکا که دومین تولیدکننده بزرگ جهان است و ۱۲درصد از تولید جهانی را دارد، زغال‌سنگ تولید کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر