معاون لاوروف: هدف تحریم‌ها تغییر قدرت در روسیه است

۱۳۹۳/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۹۵

جهان معاون وزیرخارجه روسیه در سخنانی گفت: ایالات متحده قصد دارد با اعمال تحریم علیه مسکو دولت ولادیمیر پوتین را از قدرت عزل کند.

به‌گزارش رویترز، سرگئی ریابکف، معاون وزیرخارجه روسیه در دوما گفت: کاملا مشخص است که هدف از تحریم‌ها ایجاد شرایط اجتماعی و اقتصادی‌ است که به تغییر قدرت در روسیه ختم شود.

به‌گفته وی سال‌ها زمان لازم است تا بر اثرات بحران اوکراین غلبه کرد؛ بحرانی که در جریان آن امریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه بخش‌های مالی، دفاعی و انرژی روسیه علاوه‌بر تحریم علیه افراد اعمال کردند.

ریابکف همچنین واشنگتن را به تلاش برای مانع‌تراشی در روابط روسیه و سایر جمهوری‌های شوروی سابق متهم کرد و گفت: این تلاش خصوصا در سال‌ جاری و پس از بحران اوکراین بیشتر شد. وی افزود: خارج شدن از تحریم‌های کنونی ممکن است سال‌ها زمان ببرد. من هم‌اکنون آمادگی این را ندارم که بگویم شاهد بازگشت به جنگ سرد هستیم یا روابط کنونی تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند اما می‌توانم یک مساله را با قاطعیت عنوان کنم و آن این است که خروج از تحریم‌های امریکا سال‌ها زمان نیاز دارد. ریست روابط با مسکو احتمال مداخله امریکا در امور داخلی روسیه را کاهش داد. این ریست در روابط در سال2008 رسما به پایان رسید و اجازه داد که روابط دو کشور به دهه1990 بازگردد. یکی از نتایج این دوره این بود که احتمال مداخله امریکا در امور داخلی ما کاهش یافت. معاون لاوروف تاکید کرد: مسکو در جریان تنش‌های موجود با امریکا آرامش خود را حفظ کرده و اقدامات تلافی‌جویانه مناسب درنظرگرفته است. ما از تدابیر امریکا نگران نیستیم و اقدامات ما مناسب است. با تشدیدتنش‌ها در روابط روسیه و غرب به ویژه اروپا بر سر آنچه اروپاییان مداخله مسکو در بحران اوکراین می‌خوانند غرب تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه وضع کرده که اقتصاد این کشور را نشانه رفته است به طوری که ارزش روبل واحد پولی این کشور در روزهای اخیر به شدت سقوط کرده و دولت را تحت فشار گذاشته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر