اخبار

۱۳۹۳/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۸۱

انتقاد شهردار تهران از بودجه سال 94

شهردار تهران بااشاره به لایحه بودجه سال 94 کل کشور گفت: متاسفانه برخی رویکردهایی که در بودجه آمده است اگر اصلاح نشود، حتما دچار مشکلاتی خواهیم شد. به‌گزارش مهر، محمدباقر قالیباف تاکید کرد: سوابق نشان می‌دهد در قبل و بعد از انقلاب هر زمانی بیشتر شعار دادیم که از نفت فاصله بگیریم، وابستگی بیشتری به نفت پیدا کرده‌ایم. البته ما منکر این نعمت بزرگ الهی در کشور به‌عنوان یک ابزار و ظرفیت برای توسعه و پیشرفت نیستیم اما تجربه نشان داده است که این موضوع به جای فراهم کردن فرصت برای کشور ما نسبت به بقیه کشورهای هم‌تراز و هم‌سطح، چالش ایجاد کرده است. تا جایی که امروز دشمنان کمربسته نظام اسلامی از این ظرفیت به‌عنوان یک ابزار و اهرم برای از پا درآوردن نظام اسلامی استفاده می‌کنند.

قالیباف با تاکید بر اینکه بدون شک راهی جز تکیه بر ظرفیت‌های خودمان در درون کشور نداریم، گفت: حتما باید سیاست‌ها، برنامه‌ها، قوانین و مقررات کاملا به دور از تکیه بر نفت بسته شود و تنها راه آن نیز تکیه بر مردم و اقتصاد مردمی است که ریشه و اساس اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از رانت و رانت‌بازی است. شهردار تهران ابراز کرد: به‌نظر می‌رسد در این سیاست‌ها، برنامه‌ها، مقررات و رویکردهای جدید، دولت باید با همه وجودش درک کند که وقت آن رسیده است تا یک تقسیم جدی در حوزه تفکیک کارهای ملی و محلی و تفکیک امورات تولی‌گری و تصدی‌گری در کشور انجام دهد. در غیر این صورت اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های درون‌زایی هرگز اتفاق نمی‌افتد.


تاخیر مجدد در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی

معاون بازسازی بنیاد مسکن با بیان اینکه هنوز بانک‌های عامل بخشنامه پرداخت تسهیلات ۱۵میلیون تومانی مسکن روستایی را به استان‌ها ابلاغ نکرده‌اند، در رابطه با اینکه ابتدا قرار بود پرداخت وام مسکن روستایی اول آذر و سپس قرار شد در 15آذر آغاز شود، گفت: پرداخت وام 15میلیون تومان مسکن روستایی قرار بود از 15آذر جاری آغاز ‌شود اما متاسفانه عدم ابلاغ بخشنامه از سوی بانک‌های عامل به استان‌ها باعث شده تا پرداخت این وام آغاز نشود.

عزیزالله مهدیان در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر اینکه بانک‌های عامل قول داده‌اند به‌زودی بخشنامه را ابلاغ کنند، ادامه داد: نخستین بانکی که قول داده تا فردا این بخشنامه را به استان‌‌ا ابلاغ کند بانک صادرات است. مهدیان بااشاره به اینکه بانک مرکزی بخشنامه پرداخت تسهیلات 15میلیون تومانی مسکن روستایی را به بانک‌ها ابلاغ و توزیع کرده است، تاکید کرد: قطعا پرداخت این تسهیلات تا پایان ماه جاری آغاز می‌شود.

20 درصد تاکسی‌های پایتخت غیرفعالند

به‌گفته نماینده شورای شهر تهران در کمیته انضباطی تاکسیرانی، تعداد تاکسی‌های پایتخت نزدیک به 80هزار دستگاه است که حدود20درصد آنها غیرفعال هستند. ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با مهر بااشاره به اینکه تعداد تاکسی‌های شهر تهران نزدیک به 80هزار تاکسی است، گفت: 15 تا 20درصد این تاکسی‌ها غیر فعال هستند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال شناسایی این تاکسی‌ها هستیم. اما پیگیری‌ها برای به سرانجام رساندن این موضوع ضعیف است.

وی ادامه داد: ماهانه 500 تا 600پرونده تخلفات تاکسیرانی بررسی می‌شود که در برخی موارد حکم ابطال پروانه یا توقف تاکسی صادر می‌شود.


ریزدانگی واحدها معضل نوسازی شهرها

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با تاکید بر اهمیت تجمیع پلاک‌‌های ریزدانه در بافت‌های فرسوده، تصریح کرد: تا زمانی که به سمت ریزدانگی حرکت می‌کنیم در خلاف مسیر نوسازی قرار داریم.

به‌گزارش «تعادل»، عباداله فتح‌اللهی ضمن مروری بر مفاهیم، یافته‌ها و تجارب نوسازی که با تدابیر شهردار محترم تهران برای سازمان نوسازی تعیین شده است، از راه‌اندازی ستادهای احیا و نوسازی در مناطق ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدوار هستم با فعالیت ستادها و احیا و نوسازی مناطق بتوانیم شاهد جهش و شکوفایی در نوسازی بافت‌های فرسوده مناطق باشیم. وی بر رویکرد جدید سازمان نوسازی که با هدایت و راهبری شهردار تهران تنظیم شده، خروج از تصدی‌گری و تقویت نوسازی مردمی با رفع آسیب‌های گذشته است، تاکید کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر