رینگ جهانی

۱۳۹۳/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۶۹

ناامیدی نسبت به بازار بیلت

روزهای اخیر بیلت تولید ژانویه بلاروس در ٣٨٠ دلار هر تن پیشنهاد شده در نتیجه امید به بهبود بازار را متوقف کرده است. حال خریدارها به‌دنبال ٣٦٠ تا ٣٧٥دلار هر تن برای خرید بیلت بلاروس هستند و سعی دارند قیمت‌ها را پایین‌تر بیاورند. از طرفی روزهای گذشته کرایه حمل بالا رفته و تجار نمی‌توانند قیمت درخواستی ترکیه در ٤٢٠ تا ٤٢٢دلار هر تن را بپذیرند و قیمت پیشنهادی به مصر نیز ٤٣٥دلار هر تن است. البته کسی خریدار نیست. همچنین بیلت اوکراین در ٣٩٧ تا ٤٠٢دلار هر تن معامله شده است. برخی از معامله در ٣٩٠دلار هر تن نیز خبر داده‌اند.


کاهش جزیی قیمت میلگرد

قیمت میلگرد صادراتی چین هفته گذشته با رکود بازار تا ٢,٥دلار افت داشته به ٤٠٢ تا ٤١٠دلار هر تن رسید. در بازار سنگاپور قیمت پیشنهادی در ٤١٥ تا ٤٢٠دلار هر تن ثبات داشت ولی معامله‌یی نهایی نشد. خریدارها منتظر ٤١٠دلار هر تن برای معامله‌اند. در هنگ‌کنگ معاملاتی برای میلگرد چین در ٤٢٥دلار هر تن نهایی شده که معادل ٤١٠دلار هر تن است. در حال حاضر دیگر خبر احتمال حذف معافیت مالیاتی صادرات فولاد چین داغ نیست ولی باز هم برخی از صادرکننده‌های چینی به‌دنبال اضافه کردن تبصره انتقال هزینه‌های حذف معافیت مالیاتی به مشتری هستند. اغلب خریداران در بازار جنوب‌شرق آسیا چنین تبصره‌یی را نپذیرفته‌اند.


روند نزولی بازار صادرات ورق

قیمت نقدی ورق گرم صادراتی چین پس از ثبات نسبی یک هفته قبل مجددا نزولی شد. خرید‌ها در برخی کشورها با نزدیکی تعطیلات کریسمس کمتر شده ولی در بازار داخلی قیمت‌ها کمی بالا رفته است. آخرین قیمت ورق گرم صادراتی چین دو دلار هر تن افت داشته و به ٤٥٨ تا ٤٦٣دلار هر تن رسیده است. در ٤٥٥دلار هر تن نیز پیشنهاداتی شنیده شده است. برخی در تناژ بالا تخفیف پنج‌دلاری می‌دانند ولی اغلب برنامه صادراتی امسال را انجام داده‌اند ازاین‌رو تمایلی به پایین آوردن قیمت ندارند. با پیش‌بینی رکود بیشتر بازار سنگ‌آهن احتمالا قیمت‌های صادراتی باز هم کاهش خواهند یافت. جز یوان چین نرخ اغلب ارز‌های منطقه اخیرا نزولی بوده ازاین‌رو افت بیشتر قیمت سنگ‌آهن و تاثیر آن بر بازار‌های فولاد دور از انتظار نیست. برخلاف افت قیمت‌های صادراتی، قیمت ورق گرم در بازار داخلی چین کمتر از دو دلار بهبود داشته البته به‌دلیل افزایش قیمت‌ها در بازار فیوچرز بوده و ظاهرا موقتی است.


افت بازار اسلب

قیمت اسلب سی‌آی‌اس همچنان نزولی است و خریداران به‌دنبال ٢٠ تا ٣٠دلار کاهش قیمت‌ها نسبت به دو هفته قبل است. در ترکیه قیمت معاملات از ٤٢٠ تا ٤٣٠دلار هر تن بالاتر نیست که معادل ٤٠٠ تا ٤١٠دلار هر تن است و نسبت به دو هفته قبل ١٠دلار پایین‌تر است. در این مدت قیمت پیشنهادی به اروپا ٢٠دلار افت داشته و ٤٢٥ تا ٤٣٠دلار هر تن شنیده شده است. اوکراینی‌ها به ترکیه اخیرا در ٣٩٥دلار هر تن نیز اسلب فروخته‌اند که برای تحویل ژانویه است، البته رسما این معامله تایید نشده است.


بازار ورق در انتظار بهبود

در بازار ورق امریکا خریداران در انتظار کاهش قیمت ورق گرم به کمتر از ٦٢٠ تا ٦٣٠دلار و ورق سرد به زیر ٧٥٠ تا ٧٦٠دلار هر تن درب کارخانه نشسته‌اند و معامله نمی‌کنند. ولی فعالان بازار معتقدند شاید این انتظار آنها به ضررشان تمام شود چون وقتی موجودیشان خیلی کاهش یابد و مجبور به خرید شوند باید افزایش قیمت‌ها را بپذیرند. سیاست فعلی خریداران و فشار حاصل از بازار واردات فعلا روند قیمت‌ها را نزولی کرده است. اخیرا صحبت‌ها از احتمال افزایش قیمت‌ها زیاد شده، برخی معتقدند قیمت ورق گرم در بازار داخلی امریکا تا ٤٠دلار هر تن بهبود خواهد یافت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر