اخبار کوتاه

۱۳۹۳/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۴۹

انتصاب مدیرعامل صنایع شیر ایران «پگاه»

مهندس علی رومی به‌عنوان مدیرعامل و نایب‌رییس هیات‌مدیره صنایع شیر ایران «پگاه» منصوب ومعرفی شد. وی قریب به 28سال سابقه مدیریتی در بنگاه‌های بزرگ اقتصادی، موسسات خیریه کشور، شرکت‌های خصوصی و صنایع شیرایران دارد. رومی ازجمله مدیران برگزیده کشور است و طی سال‌های طولانی مدیریت پگاه تهران و پگاه اصفهان را نیز برعهده داشته است. همچنین دکتر حسن رکنی به‌عنوان عضو جدید هیات‌مدیره صنایع شیر ایران معرفی شد. در مراسم تودیع ومعارفه مدیرعامل قدیم و جدید صنایع شیر ایران پگاه همچنین از تلاش‌های 5 ساله دکتر باروتکوب در سمت مدیرعامل و مهندس اسدیان در سمت نایب‌رییس هیات‌مدیره این شرکت تقدیر شد.


رونمایی از 3 محصول صنعتی در چهارمحال و بختیاری

سه محصول جدید صنعتی در مراسمی با حضور جمعی از مسوولان چهارمحال و بختیاری رونمایی شد. در این آیین فریزر صندوقی، بخاری برقی و دستگاه جرثقیل ویژه بنادر winch sinker lift با حضور معاون برنامه‌ریزی استانداری و جمعی از مسوولان استان رونمایی شد. سیدنعیم امامی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال‌و‌بختیاری در این مراسم گفت: نوع خاصی از فریزر و بخاری برقی است که برای نخستین‌بار در کشور در قطب تولید لوازم خانگی استان طراحی و ساخته شده که ظرفیت تولید سالانه این لوازم در استان 150هزاردستگاه در سال است. امامی افزود: دستگاه جرثقیل منحصر به‌فرد بنادر winch sinker lift شامل موتور، گیربکس و قرقره با طراحی ویژه که در صنایع کشتی‌سازی کاربرد دارد از دیگر محصولات ساخته شده در استان است و انحصار تولید این جرثقیل پیش از این دراختیار کشورهای اروپایی بوده است.


بزرگان صنایع مفتولی ایران و جهان در راه تهران

همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مفتولی «2014 Iran wire»(صنایع زیرساختی سیم و کابل، پروفیل و ماشین‌آلات وابسته) بزرگان صنایع مفتولی ایران و جهان در تهران گردهم می‌آیند.

دومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مفتولی از 23 تا 26آذر در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. تاکنون بیش از 120شرکت برای حضور در این نمایشگاه نام‌نویسی کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده نیز روند نام‌نویسی برای شرکت در این نمایشگاه ادامه یابد. در این نمایشگاه انواع ماشین‌آلات تولید سیم و کابل، مواد خام اولیه (آلومینیوم، مس، سیم فولادی)، ابزارهای تولید، مواد عایق و روکش، تجهیزات اندازه‌گیری و آزمون، تجهیزات کنترل کیفیت مواد و ملزومات جانبی (روانکارها، قرقره)، بسته‌بندی محصول، انواع مفتول (مسی، آلومینیومی و فولادی)، محصولات و فرآورده‌های جانبی مفتول‌ها، پروفیل‌ها و محصولات جانبی، انواع دستگاه‌ها، تجهیزات و ماشین‌آلات تولید سیم و کابل، انواع مواد خام اولیه، ابزارهای تولید، مواد عایق و روکش، انواع مفتول، پروفیل و دیگر صنایع مرتبط با این حوزه عرضه و به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.


تمام قوانین اقتصادی کشور ضد‌تولید است

عباسعلی قصاعی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: عموم قوانین اقتصادی موجود در کشور ضد تولید است بنابراین توصیه می‌شود برای حمایت از تولید قوانین اقتصادی کشور اصلاح شود.

قصاعی در گفت‌وگو با ایلنا درخصوص بررسی لایحه حمایت از تولید در مجلس گفت: مشکل اصلی بخش‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی رکود اقتصادی کشور است و این مشکل حل نمی‌شود مگر اینکه منابع بانک‌ها به‌سمت تولید هدایت شود تا تولید کشور باردیگر جان بگیرد.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشته باشیم که اصولا تمامی قوانین ما در بخش اقتصاد کشور ضد تولید عمل می‌کنند و ما به‌خوبی می‌دانیم که قوانین برای روان‌سازی بخش‌های مختلف به تصویب می‌رسند اما در ایران شاهد چنین مصوباتی نبوده‌ایم. به‌طور مثال باید به سازمان امورمالیاتی کشور اشاره کرد که دریافت مالیات را تنها در بخش تولید دیده است و به سراغ بخش‌های دیگر ازجمله بازار و خدمات کمتر می‌رود. قصاعی اظهارکرد: بخش تولید در ایران به‌دلیل شفاف بودن مسایلش همواره مورد بی‌مهری قرار گرفته است و به مسوولان مالیاتی، بانکی و بیمه‌یی توصیه می‌شود در این خصوص تجدیدنظر کنند. وی خطاب به وزارت اقتصاد گفت: مسوولان وزارت اقتصاد بهتر است جزیره‌یی عمل نکنند و بدانند که ما همه با هم در یک کشتی قرار گرفته‌ایم و این کشتی قرار است یک مسیر را با یک هدف طی کند. اینکه امروز بخش تولید با ۳۰درصد توان خود مشغول به فعالیت است، این هشدار را به مسوولان می‌دهد که صنعت کشور در وضعیت بسیار نا‌مطلوبی به‌سر می‌برد. این فعال بخش خصوصی با اشاره به قانون تجارت کشور گفت: قانون تجارت کشور که اکنون در دست بررسی است و عمری بالای ۷۰سال دارد برای آن روز‌ها خوب و اثرگذار بوده و نه برای سال ۱۳۹۳ و البته باید بگویم که بنده مخالف تغییر کلی آن هستم اما باید بگویم که قانون پس از چند سال و رو آمدن اشکالات آن نیاز به اصلاح دارد و نه تغییر کلی.

قصاعی افزود: با این همه نمایندگان در زمانی که قرار است لایحه را مورد بررسی قرار دهند، بهتر است به این مسایل توجه داشته باشند تا با رفع مشکلات تولید، اقتصاد کشور جان دوباره گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر