صدور کارت حد اعتباری ضمانتنامه برای مشتریان بانک سپه

۱۳۹۳/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۲۱

رییس اداره کل تسهیلات بانک سپه خبرداد: برای نخستین بار بانک سپه جهت تسریع و تسهیل صدور ضمانتنامه مشتریان خود در مدت زمان یک ساعت، طرح کارت حد اعتباری ضمانتنامه را اجرا کرد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه سیدمحمد سامان گفت: باتوجه به استقبال مشتریان این بانک از ضمانتنامه‌های صادره در سال گذشته، اقدامات مطلوبی برای ادامه روند روبه‌رشد صدور انواع ضمانتنامه صورت گرفت.

وی با بیان این مطلب که مشتریان حقیقی و حقوقی دارای حد اعتباری سالانه قادر به استفاده از مزایای طرح کارت حد اعتباری هستند، افزود: تنها ضمانتنامه‌های دارای ذی‌نفع بخش دولتی از طریق طرح کارت حد اعتباری انجام‌پذیر بوده و سایر ضمانتنامه‌های درخواستی این مشتریان براساس رویه سابق صورت می‌گیرد. سامان اظهار داشت: شعب با اخذ قرارداد بین ضمانت‌خواه و ذی‌نفع دولتی صرفا برای یک‌بار، قادر به صدور ضمانتنامه در بازه زمانی یک ساعت در قالب طرح کارت حد اعتباری در طول سال بوده و باید کلیه ضوابط و مقررات جاری با رعایت سقف تعهدات مندرج در مصوبه اعتباری مدنظر قرار گیرد.

وی ضمن یادآوری انجام اقدامات لازم درخصوص تمدید حد سالانه ضمانتنامه‌های مطابق رویه‌های قبلی، افزود: چنانچه مشتری فعلی یک شعبه بخشی از حد اعتباری سالانه ضمانتنامه خود را در قالب قراردادهای قبلی استفاده کرده باشد باید مابه‌التفاوت سقف حد اعتباری ضمانتنامه و تعهدات قبلی او در زمان انعقاد قرارداد کارت اعتباری ضمانتنامه به‌عنوان مبلغ این قرارداد درج شود.

رییس اداره کل تسهیلات بانک سپه تاکید کرد: شعب بعد از انعقاد قرارداد کارت اعتباری ضمانتنامه با مشتری، در هر مقطع از سال برای صدور ضمانتنامه به‌نفع ذی‌نفع دولتی باید از او صرفا یک نسخه از قرارداد بین ضمانت‌خواه و ذی‌نفع را درخواست کند.

سامان با بیان این مطلب که برای متقاضیان استفاده از طرح حد اعتباری ضمانتنامه کارت شناسایی مخصوص صادر خواهد شد، گفت: این طرح به‌عنوان یک طرح جدید در نظام بانکی کشور با هدف تسهیل صدور ضمانتنامه با ذی‌نفع دولتی به مشتریان دارای حد اعتباری انجام می‌شود و در صورت استقبال مشتریان در فاز دوم دارندگان طرح کارت حد اعتباری از مزایای بیشتری برخوردار شده و زمینه‌های خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به مشتریان بانک سپه فراهم خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر