دیپلماسی

۱۳۹۳/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۱۳

ایران و مصر در صدر موضوعات کنفرانس دوحه

سی‌وپنجمین کنفرانس کشورهای حاشیه خلیج‌فارس امروز(سه‌شنبه) و در میان شرایط منطقه‌یی ناآرام فعلی برگزار می‌شود و منابع آگاه اعلام کردند که مساله ایران و موضع این کشورها در قبال آن از موضوعات اصلی آن خواهد بود.

فارس به نقل از «الشرق‌الاوسط» چاپ لندن نوشت: از بارزترین مسایلی که در کنفرانس دوحه مورد بررسی قرار خواهند گرفت ائتلاف بین‌المللی علیه تروریسم، سقوط قیمت نفت و اختلاف‌های منطقه‌یی است.

این روزنامه افزود: موضوع ایران مجددا در صدر جدول کار کنفرانس دوحه قرار خواهد گرفت و به‌ویژه در مورد افزایش نفوذ این کشور در منطقه عربی و تهدیدات برنامه هسته‌یی آن -به تعبیر روزنامه مذکور- بحث خواهد شد.


تاکید بر گسترش مناسبات تجاری ایران و چین

روز گذشته در دیدار علی‌اصغر خاجی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن با «گائوهوچینگ» وزیر تجارت و رییس چینی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، طرفین ضمن مرور آخرین وضعیت روابط تجاری دوجانبه، بر گسترش مناسبات ایران و چین در این عرصه تاکید کردند.

در این دیدار گائوهوچینگ وزیر تجارت چین با اشاره به سفر ماه فوریه 2014 خود به تهران و برگزاری موفق نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، آمادگی طرف چینی را جهت پیگیری مصوبات این نشست اعلام کرد.


موگرینی در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+۵ شرکت می‌کند

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که مذاکرات ایران و گروه 1+5 قبل از پایان سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.

به‌گزارش ایسنا، وی تاکید کرد که دور تازه مذاکرات در وین برگزار نخواهد شد و تاریخ دقیق برگزاری مذاکرات طی روزهای آینده مشخص خواهد شد. وی افزود: در قرار است در مذاکرات آتی ایران و قدرت‌های جهانی فدریکا موگرینی مسوول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز شخصا شرکت کند.


دیدار وزیر ارتباطات و فناوری ایران با نخست‌وزیر قطر

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری که بنا‌به دعوت رسمی وزیر ارتباطات قطر برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی ارتباطات و فناوری جهانی (تلیکوم 2014) در دوحه به‌سرمی‌برد با شیخ عبدالله بن‌ناصر‌بن‌خلیفه‌آل‌ثانی نخست‌وزیر این کشور پیرامون توسعه مناسبات دو کشور مذاکره کرد. به‌گزارش ایسنا، نخست‌وزیر قطر نیز با تاکید بر علاقه‌مندی کشورش برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات و همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با ایران اعلام کرد که قرار است در آینده بندرگاه الرویس در شمال این کشور که برای کشتی‌ها و کالاهای ایرانی اختصاص یافته، افتتاح شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر