زندگی در لندن ادامه می‌یابد

۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۳۹۷


وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه تیتر یک خود را به معرفی عاملان آخرین حمله تروریستی در بریتانیا اختصاص داده است. طبق سایر گزارش‌ها، در تاریخ 3 ژوئن 2017، چند حمله تروریستی در مرکز لندن به وقوع پیوسته است. این سومین حمله در بریتانیا در طول 3 ماه‌ گذشته بوده است. طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، پلیس بریتانیا نام دو عامل حمله لندن را اعلام کرد. خرم بات ۲۷ ساله و راشد رضوان ۳۰ ساله، شهروندان بریتانیایی به ترتیب پاکستانی و مراکشی-لیبیایی‌تبار هستند و به همراه نفر سوم پس از حمله مرگبار لندن به ضرب گلوله پلیس از پای درآمدند. این سه مهاجم شامگاه شنبه، سوم ژوئن در مرکز لندن با یک خودرو ون رهگذران را در نزدیکی ایستگاه «لاندن‌بریج» زیر گرفتند و پس از ورود به محله‌یی پر رفت و آمد «بارومارکت»، با چاقو به مردم حمله کردند. در جریان این حمله هفت نفر جان باختند و ۴۸ نفر دیگر زخمی شدند. در پی شناسایی این 3 متهم، از شهروندان بریتانیا خواسته شده است تا هرگونه اطلاعاتی درباره مهاجمان این حمله را در اختیار پلیس قرار دهند.


گاردین:

گاردین نیز، در گزارش اصلی خود به هشدار پلیس بریتانیا اشاره کرده است. بنابر گزارش این روزنامه در پی این حملات، پلیس این کشور اعلام کرده که بریتانیا با سطح متفاوتی از تهدیدات تروریستی مواجه است. مسوول بازنگری قوانین تروریستی بریتانیا نیز سطح هشدار تروریستی را در این کشور بی‌سابقه دانسته و درباره آن هشدار داده است. پس از آنکه در آخرین حمله تروریستی در لندن، تعداد بسیاری از شهروندان کشته و زخمی شده‌اند، ترزا می‌ نخست‌وزیر بریتانیا تاکید کرده است که سطح تهدید تروریستی در این کشور در حد «جدی» باقی خواهد ماند. او تصریح کرد: مرکز تجزیه و تحلیل تروریسم «جی‌تی‌‌ای‌سی» تایید کرده است که سطح ملی تهدید تروریستی در حد «جدی» باقی بماند که این مساله بدان معناست که احتمال وقوع یک حمله تروریستی، کاملا زیاد است. نخست‌وزیر بریتانیا افزود: اکنون مشخص شده است که قربانیان حملات لندن، از چندین ملیت بوده‌اند. این یک حمله به لندن و بریتانیا و همین طور حمله‌یی به جهان آزاد بوده است.


نیویورک تایمز:

این نشریه، تیتر یک خود را به پیام توییتری دونالد ترامپ، در خصوص تاکید بر جلوگیری از سفر اتباع برخی کشورهای مسلمان به امریکا اختصاص داده است. به گزارش این روزنامه، رییس‌جمهوری امریکا در درخواستی جدید از دیوان عالی این کشور، خواسته است تا تصمیمات شدیدتری برای سفر مهاجران برخی کشورهای مسلمان به خاک امریکا اتخاذ کند. دونالد ترامپ، در پیامی توییتری نیز نوشته است: «دستگاه قضایی امریکا باید در اقدامی فوری از سفر اتباع برخی کشورهای مسلمان به امریکا جلوگیری کند؛ اقدامی جدی که ضامن امنیت ما باشد.» او همچنین در ادامه این پیام نوشت: «وزارت دادگستری باید از دیوان عالی بخواهد این ممنوعیت سفر تضعیف شده را با سرعت بررسی کند و به دنبال نسخه‌یی سختگیرانه‌تر باشد. کشور ما باید ایمن باشد و در این راه باید ارزیابی‌های حداکثری را برای ورود افرادی که می‌خواهند وارد کشورمان شوند، انجام دهیم. دادگاه عالی در این باره بسیار کند و سیاسی عمل می‌کند.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر