روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۳۸۴

رشد صدور ضمانتنامه صنایع کوچک

ایرنا صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اعلام کرد: 35 ضمانتنامه از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت امسال، برای صنایع کوچک صادر شد که در همسنجی با پارسال رشد 40درصدی را نشان می‌دهد. ارزش این تعداد ضمانتنامه 250میلیارد ریال بوده که نسبت به ارزش ضمانتنامه صادر شده در 2ماهه نخست سال گذشته، بیش از 140‌درصد رشد داشته است. در این مدت 18 ضمانتنامه برای صنایع کوچک به ارزش 96 میلیارد ریال تمدید شد که از لحاظ تعداد 6‌درصد و از لحاظ ارزش ریالی 30‌درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. بر پایه این گزارش، 45‌درصد ضمانتنامه‌های صادر شده برای صنایع کوچک در 2 ماهه نخست سال 96 مربوط به سرمایه در گردش، 34‌درصد برای طرح‌های ایجادی و 16‌درصد برای طرح‌های توسعه‌یی بوده است.


پروتکل ریشه‌کنی تجارت غیرقانونی دخانیات

ایسنا مسوول دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات با اشاره به اینکه پروتکل ریشه‌کنی تجارت محصولات دخانی که در سال ۹۴ به تصویب مجلس رسیده، الزاماتی دارد، گفت: با عضو شدن در آن می‌توان از نظام رهگیری و ردیابی محصولات دخانی بهره‌مند شد. این نظام که در سطح بین‌المللی ایجاد می‌شود، می‌گوید اگر یک نخ سیگار در مقطعی تولید ‌شود، مقصد مصرف قابل رهگیری و ردیابی است؛ یعنی اگر از مسیر تعیین شده خارج شود باید همان لحظه برخورد قانونی صورت گیرد. بهزاد ولی‌زاده تصریح کرد: این موضوع کمک بزرگی به کشورهاست که بتوانند جلوی قاچاق محصولات دخانی را در کشور خود بگیرند. الزامات دیگری هم برای بحث‌های قضایی و حقوقی در این پروتکل مدنظر قرار داده شده که به کشورها کمک می‌کند با هم بتوانند طی تفاهمنامه‌ها و مراودات قضایی اگر جرمی در کشوری اتفاق بیفتد آن را پیگیری کنند و در این زمینه همکاری‌های بین بخشی داشته باشند تا بتوانند عوامل قاچاق را رصد کنند. به گفته ولی‌زاده، این پروتکل در حال حاضر ۲۷ عضو در سطح بین‌المللی دارد که اسناد عضویت خود را تحویل داده‌اند و به محض اینکه تعداد این اعضا به ۴۰ عضو برسد این پروتکل در سطح جهان اجرایی می‌شود. ایران این پروتکل را امضا و مجلس شورای اسلامی نیز آن را تصویب کرده‌، اما سازمان ملل مصوبه ما را هنوز نپذیرفته است.


اعزام هیات تجاری به کنیا

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران از اعزام هیات تجاری بازاریابی ایران به کنیا و به سرپرستی رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران از تاریخ ۱۳ تا ۱۶ تیر سال جاری خبر داد. فرهاد نوری با اعلام این خبر، موقعیت جغرافیایی خاص کنیا در منطقه‌ شرق آفریقا را حایز اهمیت توصیف کرد و تمایل فعالان اقتصادی کنیا در بخش‌های خصوصی و دولتی در جهت بسط روابط تجاری با ایران را ارزشمند دانست. نوری با اشاره به پیگیری‌های گسترده‌ مقامات بانکی کنیا جهت برقراری روابط کارگزاری بانکی با ایران، گفت: یکی از اهداف اعزام این هیات نهایی کردن امکان برقراری روابط کارگزاری بانکی با کنیا به عنوان دروازه ورود به شرق آفریقاست. وی افزود: سهم ایران در مقایسه با حجم مبادلات تجاری کنیا با سایر کشورهای جهان مستعد رشد و گسترش است که توجه جدی تجار و بازرگانان ایرانی به بازار بالقوه کنیا را می‌طلبد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر