زنگ خطر صادرات کرمانشاه به صدا درآمده است

۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۳۶۹

کرمانشاه|

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با ابراز نگرانی از به صدا درآمدن زنگ خطر صادرات استان کرمانشاه گفت: باید هرچه زودتر فکری به حال کاهش صادرات از مرزهای استان بشود.

کیوان کاشفی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به روند کاهشی صادرات استان در سال گذشته اظهار کرد: در سال 95 برخلاف روند صعودی صادرات 10سال گذشته، شاهد کاهش 28 تا 30درصدی صادرات از مرزهای استان بودیم و این روند کاهشی در چند ماهه ابتدایی امسال نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: دلیل این کاهش صادرات به هیچ عنوان متوجه تجار و تولیدکنندگان ما نیست و کاهشی در تولیدات کارخانه‌های استان هم نداشتیم، بلکه این کاهش ناشی از مسائل مرزی و از دست رفتن مزیت برخی مرزها خصوصا مرز «پرویزخان» است.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در گذشته پرویزخان شریان صادرات از ایران و کرمانشاه به تمام عراق و حتی‌ بخش‌های مرکزی این کشور بود، تاکید کرد: اکنون دولت مرکزی بین اقلیم کردستان و بخش عرب‌نشین خط حائلی ایجاد کرده که در این خط حائل تشریفات گمرکی و بازدیدهایی صورت می‌گیرد.

به گفته کاشفی، این روند که گاهی با اعمال سلیقه همراه است، هزینه و زمان را افزایش می‌دهد و از همین رو آنها به جای مرز پرویزخان به سمت مرزهای عرب‌نشین از جمله سومار، مهران و حتی مرزهای استان خوزستان سوق پیدا کرده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر