‌مشکل فاضلاب بندرعباس خطرآفرین است

۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۳۶۸

هرمزگان|‌

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان هرمزگان گفت: اگر در اهواز آلودگی هوا خطرآفرین است در بندرعباس با آلودگی فاضلاب روبه‌رو هستیم که خطرآفرین است.

‌‌‌به گزارش ایسنا، مجید وفادار دیروز در نشست خبری به مناسبت هفته محیط‌زیست افزود: در استان هرمزگان دستگاه‌های آنالیز و شناسایی آلاینده‌های صنایع و واحدهای صنعتی قابلیت و توانایی بررسی 114پارامتر فیزیکی، شیمیایی و زیستی را دارا هستند.

وی با بیان اینکه از 100واحد صنعتی و تولیدی بیش از 50 واحد خوداظهاری از طریق آزمایشگاه‌های معتمد داشته‌اند، تصریح کرد: میزان اخطارهای صادر شده در سال 95 از سال 94 کمتر بوده و نشان‌دهنده افزایش رعایت مسائل زیست‌محیطی در صنایع و واحدهای تولیدی استان هرمزگان است. این مقام مسوول با اشاره به اینکه در سال گذشته 23واحد آلاینده شناسایی و برای اجرا در حساب مالی سال 96 به اداره دارایی معرفی ‌شده‌اند، اضافه کرد: نیروگاه بندرعباس، شرکت فلات قاره ایران در سیری و قشم همچنین واحد تولید پودر ماهی در قشم جزو این واحدهای آلاینده بوده‌اند که در سال 94 البته دو مورد تعطیلی هم با پیگیری محیط‌زیست استان صورت گرفته است. وفادار با بیان اینکه در سال جاری یک مورد آتش‌سوزی در روستای فارغان نیز صورت گرفت که با تلاش نیروهای امدادی و مردمی مهار شد و 3هکتار از زمین‌ها در آتش سوخت، اظهار کرد: خوشبختانه در سال جاری هیچ مورد آسیب‌دیدگی به حیات‌وحش و واژگونی تانکرهای نفتی و آتش‌سوزی در صنایع نداشته‌ایم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر