رشد تولید در گروه فولادمبارکه

۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۳۶۵

در پی انتشار آخرین آمار انجمن جهانی فولاد مبنی بر رشد ۱۴.۳درصدی تولید فولاد ایران در چهار ماهه اول سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، مختار بخشیان معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه گفت: در سال «ارتقای ایمنی و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های نصب شده»، کارکنان تلاشگر گروه فولادمبارکه در تولید آهن اسفنجی، فولادخام و انواع محصولات سرد و گرم به رکوردهای جدیدی دست یافتند.

وی تصریح کرد: در چهار ماهه اول سال ۲۰۱۷ شرکت فولادمبارکه با تولید ۲میلیون و ۳ هزار و ۵۱۱ تن فولادخام نسبت به مدت مشابه سال قبل به رشد ۱۲ درصدی رسید.

معاون بهره‌برداری فولادمبارکه در همین خصوص با اشاره به عملکرد بسیار خوب مجتمع فولاد سبا افزود: در همین مدت کارکنان این ناحیه توانستند با تولید ۲۳۰هزار و ۸۲۱ تن ورق‌های فولادی ضخامت پایین، به رشد کم سابقه ۲۹درصدی در تولید دست یابند.

وی در ادامه از عملکرد رو به رشد و درخشان شرکت فولاد هرمزگان در بازه زمانی یاد شده خبر داد و گفت: کارکنان فولاد هرمزگان نیز با افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از تجهیزات توانستند با ۲۹درصد رشد در تولید، ۴۸۶هزار و ۹۳۹تن تختال تولید کنند، این در حالی است که محصولات تولید شده در این نواحی به لحاظ کیفی نیز از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

بخشیان در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش و همدلی تمام کارکنان گروه فولادمبارکه، رعایت دستورالعمل‌های ایمنی در بخش نیروی انسانی و تجهیزات را مورد تاکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد که با اتکا به نیروی انسانی توانمند و خلاق سازمان و با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های نصب شده به اهداف شرکت دست یابیم. گفتنی است بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، ایران طی

۴ ماهه نخست ۲۰۱۷ میلادی، ۶ میلیون و ۳۶۹ هزار تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی که معادل 5میلیون و ۵۷۰ هزار تن بود، ۱۴.۳درصد رشد را نشان می‌دهد.

بر اساس آمار منتشر شده، ایران در ماه آوریل ۲۰۱۷ میلادی، یک میلیون و ۷۳۵ هزار تن فولاد خام تولید کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی، یک‌میلیون و ۵۰۹ هزار تن بود.

همچنین در این گزارش که میزان تولید ۶۷ کشور تولیدکننده فولاد خام در چهار ماهه نخست ۲۰۱۷ را به تفکیک بررسی کرده است، در مجموع ۵۵۰ میلیون و ۸۴۱ هزار تن فولاد در جهان تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی که رقمی معادل ۵۲۳میلیون و ۷۲۸هزار تن داشت، 5.2 درصد رشد تولید داشته است و چین با تولید ۲۷۳میلیون و ۸۷۰هزار تن فولاد در چهار ماهه نخست سال ۲۰۱۷، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولادخام جهان بوده که حدود ۵۰ درصد تولید فولاد جهان را به خود اختصاص داده است. فولاد‌سازان بزرگ دیگر نیز در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی پس از چین به ترتیب تولید فولاد شامل کشورهای ژاپن با ۳۴میلیون و ۹۸۲هزار تن، هند با ۳۳میلیون و ۱۵۹هزار تن، امریکا با ۲۷ میلیون و ۹هزار تن، روسیه با ۲۳میلیون و ۹۸۹هزار تن، کره‌جنوبی با ۲۲میلیون و ۷۵۵هزار تن و آلمان با ۱۴میلیون و ۸۱۸هزار تن می‌شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر