امسال واردات گندم نخواهیم داشت

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۱۲:۴۶:۰۱
کد خبر: ۳۱۲۱۹۸
امسال واردات گندم نخواهیم داشت

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته میزان تولید گندم در کشور ۱۰ و نیم میلیون تُن بود؛ لذا ۱ میلیون تُن واردات گندم داشتیم، اما امسال به خودکفایی کامل می‌رسیم و وارداتی نخواهیم داشت.

علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه دومین سفر استانی رئیس جمهور به همراه هیأت دولت به استان قم بیان کرد:  بخش کشاورزی مردمی‌ترین بخش اقتصادی کشور است؛ تقریبا ۱۰۰ درصد تولید ما توسط بخش خصوصی و با مشارکت مردم انجام می‌شود و وزارت جهاد کشاورزی تنها برنامه‌ریزی و پشتیبانی را برای تأمین نیاز کشور به امنیت غذایی انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به موفقیت وزارت جهاد کشاورزی در تأمین امنیت غذایی، ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ که میزان تولید گندم ما ۴ و نیم میلیون تُن بود، هفت میلیون تُن واردات گندم داشتیم که این میزان در سال ۱۴۰۱ با تولید ۷ و نیم میلیون تُن گندم، ۳ میلیون تُن واردات بوده است.

مهاجر تصریح کرد: سال گذشته میزان تولید گندم در کشور ۱۰ و نیم میلیون تُن بود؛ لذا ۱ میلیون تُن واردات گندم داشتیم، اما امسال به خودکفایی کامل می‌رسیم و وارداتی نخواهیم داشت.

لزوم جلوگیری از کوچک شدن اراضی با هدف ساماندهی تولید

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به معضل کوچک شدن اراضی در کشور، تاکید کرد: مسئله کوچک شدن اراضی با بهره ‌وری منافات دارد، لذا برنامه اصلی ما این است که با همراهی و کمک علما، مسئولین و مردم از کوچک شدن اراضی با هدف ساماندهی تولید جلوگیری کنیم.

ارسال نظر