ضرورت تقويت صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۰۱:۰۰:۱۶
کد خبر: ۳۱۱۸۸۲

آراد پوركار، تحليلگر بازارهاي مالي، در پاسخ به اين پرسش كه براي مديريت ريسك بازارسرمايه چه اقدامي ضروري است؟ تقويت و توسعه صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري را مهم‌ترين موضوع دانست و گفت: صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري براي اقتصاد بسيار مهم هستند و يكي از كاركردهاي اصلي آنها، كنترل هيجانات بازارسهام است.

مدار اقتصادي| آراد پوركار، تحليلگر بازارهاي مالي، در پاسخ به اين پرسش كه براي مديريت ريسك بازارسرمايه چه اقدامي ضروري است؟ تقويت و توسعه صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري را مهم‌ترين موضوع دانست و گفت: صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري براي اقتصاد بسيار مهم هستند و يكي از كاركردهاي اصلي آنها، كنترل هيجانات بازارسهام است. از طرف ديگر بسياري هستند كه با آگاهي كم و سرمايه خرد وارد بازارسهام شده‌اند و قادر به استفاده از سبدگرداني هم نيستند. در اين شرايط، مي‌توانند از ظرفيت‌ صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري استفاده كنند. اين كارشناس بازارسرمايه، ادامه داد: افراد با تجربه و تيم‌هاي حرفه‌اي مديريت اين صندوق‌ها را در دست دارند، ضمن اينكه دارايي اين صندوق‌ها زياد است و در نتيجه تاثيرگذاري آنها به مراتب بيشتر مي‌شود و در زمان‌هايي كه بازار متلاطم است، مي‌توانند هيجانات سرمايه‌گذاران را كنترل كنند. پوركار، اظهار كرد: در حال حاضر صندوق‌هاي بخشي كه بيشترين دارايي خود را به سهام‌ يك گروه اختصاص مي‌دهند و در واقع پرتفويي از يك صنعت هستند، صندوق‌هاي درآمد ثابت كه مانند بانك‌ها سود ثابت به سرمايه‌گذاران مي‌دهند، صندوق‌هاي شاخصي كه متناسب با شاخص بازارسرمايه بازدهي دارند، صندوق‌هاي املاك كه به تازگي تاسيس شده‌اند و در املاك و مستغلات سرمايه‌گذاري مي‌كنند و... فعال هستند. با افزايش تعداد و تنوع صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري اين امكان براي بازارسرمايه فراهم مي‌شود تا اهرم اصلي كنترل بازارسرمايه در دست مديران حرفه‌اي باشد.
اين كارشناس بازارسرمايه، گفت: با اين حال، قوانين بايد به گونه‌اي باشد كه به تقويت صندوق‌ها كمك كند. در غير اين صورت شاهد خروج دارايي از اين صندوق‌ها و حركت منابع به سمت بازارهاي غيرمولد خواهيم بود.

ارسال نظر