فرش قرمز بورس در فصل بهار

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۵۶:۰۲
کد خبر: ۳۱۱۵۶۵

طي معاملات چهارمين روز كاري هفته يعني سه‌شنبه شاخص كل بورس تهران 12 هزار و 226 واحد نسبت به روز كاري گذشته پايين‌تر ايستاد و به سطح 2 ميليون و 268 هزار و 845 واحد رسيد. شاخص كل هم‌وزن بورس نيز با ريزش 6 هزار و 18 واحدي در رقم 750 هزار و 804 واحدي ايستاد. شاخص كل فرابورس با افت 189 واحدي به رقم 25 هزار و 99 واحد رسيد.

طي معاملات چهارمين روز كاري هفته يعني سه‌شنبه شاخص كل بورس تهران 12 هزار و 226 واحد نسبت به روز كاري گذشته پايين‌تر ايستاد و به سطح 2 ميليون و 268 هزار و 845 واحد رسيد. شاخص كل هم‌وزن بورس نيز با ريزش 6 هزار و 18 واحدي در رقم 750 هزار و 804 واحدي ايستاد. شاخص كل فرابورس با افت 189 واحدي به رقم 25 هزار و 99 واحد رسيد. همچنين شاخص  هم وزن فرابورس با كاهش هزار و 784 واحد به سطح 136 هزار و 606 واحد رسيد. روز سه‌شنبه براي سومين روز متوالي خالص تغيير مالكيت حقوقي به حقيقي بازار منفي شد و 379 ميليارد تومان پول حقيقي از بازار سهام خارج شد. نماد فولاد بيشترين خروج پول حقيقي را داشت كه ارزش آن 24 ميليارد تومان بود. پس از فولاد، نمادهاي خودرو و زاگرس بيشترين خروج پول حقيقي را داشتند. در سوي ديگر، بيشترين ورود پول حقيقي به نمادهاي دعبيد، فروژ و فزر تعلق داشت. روز گذشته فولاد، فملي، شپنا و شبندر نمادهاي قرمز پوش بورس بودند كه بيشترين اثر را در افت شاخص كل بورس داشتند. در سوي ديگر نمادهاي واميد، ملت و فخاس از نمادهاي سبز بودند كه اثر مثبت بر شاخص داشتند. در فرابورس نيز نمادهاي فجهان، خاور و ماديرا بيشترين اثر كاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهاي ودي، فزر و وپويا نمادهايي هستند كه اثر افزايشي بر شاخص كل فرابورس داشتند. در بين نمادهاي پرتراكنش بورس نماد ذوب بيشترين تراكنش را داشت و فولاد و خزاميا در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفتند. در فرابورس نيز فزر، كرمان و خاور بيشترين تراكنش را داشتند.  روز گذشته ارزش معاملات كل بازار سهام به 10 هزار و 600 ميليارد تومان رسيد. ارزش معاملات اوراق بدهي در بازار ثانويه 3 هزار و 546 ميليارد تومان بود كه 33 درصد از ارزش كل معاملات بازار را در اين روز تشكيل مي‌دهد. ارزش معاملات خرد نيز با كاهش 13 درصدي به نسبت روز معاملاتي قبل به رقم 3 هزار و 540 ميليارد تومان رسيد.  در معاملات ديروز نماد دكوثر بيشترين ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد كه ارزش معاملات آن 73 ميليارد تومان بود. پس از دكوثر، خزاميا بيشترين ارزش معاملات را داشت و فملي رتبه سوم بيشترين ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فزر و خودرو در رتبه‌هاي بعدي بيشترين ارزش معاملات قرار گرفتند.در حجم معاملات نيز سهام ذوب با تعداد 730 ميليون و 627 هزار و 517 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بيشترين حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به كرمان تعلق داشت. دو نماد خودرو و وبملت نيز در رتبه‌هاي بعدي بيشترين حجم معاملات بازار قرار داشتند. در معاملات سه‌شنبه، 55 نماد صف خريد داشتند و 56 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌هاي خريد با افت 5 درصدي نسبت به روز كاري قبل به 150 ميليارد تومان كاهش يافت و مجموع ارزش صف‌هاي فروش نيز با افزايش 60 درصدي به 319 ميليارد تومان رسيد.
   تغيير زمان عرضه بورس كالا
در نامه مدير عمليات عرضه بورس كالاي ايران درباره نحوه عرضه محصولات آمده است: با توجه به تعطيلي روز شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳، تغييراتي در روزهاي عرضه برخي محصول‌ها در هفته منتهي به ۱۹ ارديبهشت انجام مي‌شود.
يكشنبه ۱۶ ارديبهشت؛ سنگ آهن، كنسانتره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجي، ورق اختصاصي و ساير محصولات عرضه شده طبق روال شنبه هر هفته در تالار صنعتي، محصولات غير بهين يابي در تالار فرآورده‌هاي نفتي عرضه مي‌شود. دوشنبه ۱۷ ارديبهشت؛ مس كاتد، شمش خالص آلومينيوم، شمش روي و شمش سرب در تالار صنعتي و وكيوم باتوم، لوب كات، گوگرد، سلاپس و PDA TAR در تالار فرآورده‌هاي نفتي روي تابلو مي‌روند. در ادامه اين نامه آمده است، عرضه مابقي محصول‌ها طبق روال عادي هر هفته صورت مي‌پذيرد.
   افزايش قيمت سرب و روي روز دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ماه ۱۴۰۳، قيمت سرب در بورس فلزات لندن با كاهش ۱۹ دلاري نسبت به روز معاملاتي قبل از آن، به دو هزار و ۱۷۷ دلار رسيد. قيمت سرب در بورس فلزات لندن روز گذشته دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ماه ۱۴۰۳، نسبت به آخرين معاملات انجام شده (جمعه هفتم ارديبهشت ماه ۱۴۰۳)، افت ۰٫۹ درصدي معادل ۱۹ دلار را تجربه كرد؛ به گونه‌اي كه در روز جمعه هفتم ارديبهشت ماه، سرب دو هزار و ۱۹۶ دلار به ازاي هر تن قيمت‌گذاري شد و قيمت آن ديروز به دو هزار و ۱۷۷ دلار به ازاي هر تن رسيد.همچنين روز دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ماه، قيمت سرب در «LME» نسبت به هفته قبل، با رشد ۱٫۴ درصدي معادل ۲۹ دلار، از دو هزار و ۱۴۸ دلار به دو هزار و ۱۷۷ دلار به ازاي هر تن رسيد. موجودي سرب در انبارهاي بورس فلزات لندن در روز دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ماه با افزايش ۷۲۵ تني، از ۲۶۹ هزار و ۶۵۰ تن به ۲۷۰ هزار و ۳۷۵ تن رسيد. روز دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ماه ۱۴۰۳، فلز روي در بورس فلزات لندن با افزايش ۳۶ دلاري نسبت به روز معاملاتي قبل از آن، دو هزار و ۸۸۲ دلار قيمت‌گذاري شد. قيمت روي در بورس فلزات لندن روز گذشته دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ماه ۱۴۰۳، نسبت به آخرين معاملات انجام شده (جمعه هفتم ارديبهشت ماه ۱۴۰۳)، رشد ۱٫۳ درصدي معادل ۳۶ دلار را به ثبت رساند؛ به گونه‌اي كه در روز جمعه هفتم ارديبهشت ماه، روي دو هزار و ۸۴۶ دلار به ازاي هر تن قيمت‌گذاري شد و قيمت آن روز گذشته به دو هزار و ۸۸۲ دلار به ازاي هر تن كاهش يافت.همچنين روز دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ماه، قيمت روي در «LME» نسبت به هفته قبل، با رشد ۳٫۲ درصدي برابر با ۹۰ دلار، از دو هزار و ۷۹۲ دلار به دو هزار و ۸۸۲ دلار به ازاي هر تن افزايش يافت. موجودي روي در انبارهاي بورس فلزات لندن در روز دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ماه با افزایش ۹۵۰ تني، از ۲۵۴ هزار و ۴۵۰ تن به ۲۵۵ هزار و ۴۰۰ تن رسيد.

ارسال نظر