بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی تا سال ۱۴۰۲ صفر شد

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۰:۵۹:۴۵
کد خبر: ۳۱۱۱۰۴

وزیر اقتصاد اعلام کرد که مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم.

وزیر اقتصاد اعلام کرد که مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم.
سیداحسان خاندوزی در حاشیه جلسه این هفته هیات دولت اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تاسیس این بانک در عربستان‌سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود. وی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته تامین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تامین مالی کند. این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت‌سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است. وی ادامه داد: تا امروز بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدیدی برای تکمیل پروژه‌ها دریافت کردیم و امیدواریم هفته آینده در ریاض نیز بتوانیم مجوز پرداخت‌های بیشتر و پروژه‌های دیگری را بگیریم. وی درباره نشست مشترک مجلس و دولت درباره سازماندهی بازار ارز و تصمیماتی که در این باره گرفته شده است، بیان کرد: جلسه بسیار مفصلی با حضور روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس از جمله اقتصاد، برنامه و بودجه، جهش تولید، صنعت و معدن با ريیس کل بانک مرکزی و زویر اقتصاد برگزار شد تا همگرایی بین دو قوه در حوزه اقتصاد و سیاست‌های ارزی بیش از گذشته انجام شود. امروز هم دومین جلسه همگرایی سیاست های ارزی در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد تا هفته آینده هم نتیجه آن جلسه اطلاع رسانی خواهد شد. وزیر اقتصاد درباره اقدامات دولت برای تحقق شعار سال، گفت: قرار است غیر از سیاست‌های جلب مشارکت مردم در اقتصاد که پیش از این در سال‌های گذشته وجود داشته و باید تسریع شود، تدابیر جدید برای سال ۱۴۰۳ شروع شده که به عنوان نوآوری‌های مشارکتی مردم قلمداد می‌شود، امروز جلسه‌ای برای آن تدابیر جدید برگزار خواهد شد و بعد از پایان جلسه محتوای نشست درخصوص افزایش مشارکت مردم در حوزه تولید و مدیریت مشارکت مردم اطلاع رسانی می‌شود.

ارسال نظر