چرا از هر ۱۰ استارت‌آپ، ۹ استارت‌آپ شکست می‌خورند؟

۱۴۰۳/۰۲/۰۲ - ۱۱:۵۵:۰۱
کد خبر: ۳۱۰۷۹۰
چرا از هر ۱۰ استارت‌آپ، ۹ استارت‌آپ شکست می‌خورند؟

38 درصد استارت‌آپ‌ها به دلیل کمبود پول و از هر 10 استارت‌آپ، 9 استارت‌آپ شکست می‌خورند؛ اما دلیل آن چیست؟

تعداد زیاد ناکامی‌ها در ادامه پیدا کردن یک کسب‌و‌کار ممکن است به دلیل بودجه‌بندی نامناسب، به دست آوردن پول کافی یا دریافت نکردن بودجه مورد نیاز آنها رخ دهد. همچنین ممکن است یک استارت‌آپ به خاطر سرمایه‌گذاری زمان، پول و منابع بر امری اشتباه شکست بخورد. پس پول لزوماً مساوی با موفقیت نیست.

به گزارش تجارت نیوز، داشتن یک نقشه راه و استراتژی واضح می‌تواند به کاهش ریسک کمک کند و در عین حال به کارآفرین اطمینان دهد که بخش درست بازار را هدف قرار داده است.

ImportedPhoto_1713615589668

یکی از توصیه‌هایی که به کارآفرینان می‌شود این است که اقیانوس «آبی» خود را خلق کنند. استراتژی اقیانوس آبی به دنبال باز کردن فضای بازار جدید با تمایز و هزینه کم و ایجاد تقاضای جدید است؛ به بیانی دیگر، رفتن به دنبال فضاهایی برای درآمد که افراد زیادی در آن فعالیت نمی‎‌کنند یا تبحر ندارند و اشباع نشده است. برای مثال شرکتی که با اینکه بسیار شبیه سایر رقباست، در حال تولید یک محصول شگفت‌انگیز و جدید است.

پاسخ دادن به این سوالات به شما کمک می‌کند: چگونه متمایز می‌شوید؟ چرا یک سرمایه‌گذار باید به شما مراجعه کند؟ چه کار متفاوتی انجام می‌دهید؟ پاسخ اغلب در یک امر مهم نهفته است: بازارتان را از طریق نیازهای کاربر و نه ویژگی‌های خود تعریف کنید. هیچ‌کس واقعاً هوش مصنوعی، میزهای فانتزی یا چت‌بات‌ها را نمی‌خواهد؛ افراد نتیجه‌ای بی‌اشکال می‌خواهند که بعضاً این موارد، آن را به دست می‌دهند.

ارسال نظر