اندرويد ۱۵ عمر حافظه موبايل را نشان مي‌دهد

۱۴۰۳/۰۲/۰۲ - ۰۰:۳۹:۰۶
کد خبر: ۳۱۰۷۶۸

اندرويد ۱۵ با ويژگي هوشمند جديدي براي كنترل سلامتي حافظه ذخيره موبايل به بازار مي‌آيد و به كاربر هشدار مي‌دهد در معرض از دست دادن فايل‌هاي ذخيره شده يا فضاي ذخيره سازي است.

اندرويد ۱۵ با ويژگي هوشمند جديدي براي كنترل سلامتي حافظه ذخيره موبايل به بازار مي‌آيد و به كاربر هشدار مي‌دهد در معرض از دست دادن فايل‌هاي ذخيره شده يا فضاي ذخيره سازي است. به گزارش مهر به نقل از تك رادار، اين ويژگي كه Device Diagnostics نام دارد، در نسخه اندرويد۱۵بتا رصد شده و درصد حافظه داخلي قابل استفاده دستگاه را به كاربر نشان مي‌دهد. با وجود آنكه فضاي حافظه زيادي در دستگاه‌ها وجود دارد، بخشي از آن صرف سيستم عامل و اپ‌هاي بومي دستگاه مي‌شود. همچنين طي گذر زمان استفاده از حافظه UFS در موبايل هوشمند به دليل سرعت، حجم كوچك و كم مصرف بودن آن مي‌تواند به كاهش حافظه دستگاه منجر شود. حافظه Universal Flash Storage يا حافظه فلش يونيورسال، استاندارد مورد استفاده در گوشي‌هاي هوشمند و ساير گجت‌هاي ديجيتال مثل دوربين‌ها و تبلت‌ها براي حافظه است. علاوه بر آن دانلود فايل‌ها، ذخيره تصاوير و ارسال و دريافت فايل‌ها نيز به كاهش حافظه دستگاه‌ها منجر مي‌شود. اين اتفاق براي انواع مختلف حافظه‌هاي موجود در موبايل مي‌افتد و به تدريج به از بين رفتن داده يا غيرقابل خوانش شدن آن منجر مي‌شود و به اين ترتيب هر اطلاعاتي كه از آن پشتيباني نشده از بين مي‌رود. در حال حاضر هيچ ابزاري براي كنترل وضعيت حافظه داخلي دستگاه وجود ندارد . بنابراين ممكن است حافظه دستگاه بدون هيچ هشداري از كار بيفتد و داده‌هاي ارزشمند كاربر كه پشتيباني نشده‌اند نيز از بين بروند. اما قابليت جديد
 Device Diagnostics مي‌تواند دسترسي به اطلاعات سلامت باتري و حافظه دستگاه را يك جا فراهم كند. به اين ترتيب مي‌توان بخش‌هايي از دستگاه كه در معرض افت كيفيت هستند را راحت‌تر رديابي كرد. اين امر احتمالا توانايي كاربر براي تست نمايشگر و قابليت تاچ اسكرين را نيز در برمي‌گيرد تا عملكرد مناسب آنها مشخص شود. به اين ترتيب كاربر مي‌تواند تصميم بگيرد چه زمان فايل‌هاي مورد نظرش را به يك گزينه ذخيره ديگر منتقل يا از دستگاه جديدي استفاده كند. 

ارسال نظر