رييس‌جمهور:

عمليات وعده صادق اقتدار جمهوري اسلامي ايران را به رخ كشيد

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۱:۰۵:۲۶
کد خبر: ۳۱۰۶۷۴

رييس‌جمهور با بيان اينكه عمليات وعده صادق موجب اقتدار، وحدت و انسجام در كشور شد، گفت: دشمنان مي‌خواستند در جامعه ما اختلاف‌افكني كنند، اما اين عمليات هم نشان‌دهنده اقتدار نظام جمهوري اسلامي و توانِ نيروهاي مسلح ما شد، هم نشان‌دهنده اراده پولادين ملت ما و رهبري فرزانه انقلاب و فرماندهي معظم كل قوا و هم يكي از جلوه‌هاي وحدت‌آفرين و انسجام‌بخش به كشور شد .

رييس‌جمهور با بيان اينكه عمليات وعده صادق موجب اقتدار، وحدت و انسجام در كشور شد، گفت: دشمنان مي‌خواستند در جامعه ما اختلاف‌افكني كنند، اما اين عمليات هم نشان‌دهنده اقتدار نظام جمهوري اسلامي و توانِ نيروهاي مسلح ما شد، هم نشان‌دهنده اراده پولادين ملت ما و رهبري فرزانه انقلاب و فرماندهي معظم كل قوا و هم يكي از جلوه‌هاي وحدت‌آفرين و انسجام‌بخش به كشور شد .
 سيد ابراهيم رييسي در ادامه برنامه‌هاي سفر دوم دولت مردمي به استان سمنان، جمعه در اجتماع نمازگزاران جمعه شهرستان دامغان، با بيان اينكه مردم دامغان به برخورداري از ميراث كهن، تمدن درخشان، فرهنگ متعالي، ايمان و علم مشهور هستند، تاريخ اين ديار را گواه دينمداري و دلدادگي اين مردم به خداوند دانست.
رييس‌جمهور با اشاره به ديدار خود با يك خانواده شهيد و با تمجيد از روحيه والاي مادر اين شهيد گرانقدر كه با وجود تقديم عزيزترين دارايي خود در راه انقلاب، همچنان آماده فداكاري در راه اعتلاي نظام جمهوري اسلامي ايران بود، افزود: اين روحيه ايثار و فداكاري پيروزي نهايي را براي ما به ارمغان مي‌آورد. لذا مهم‌ترين وظيفه و مسووليت مشترك همه ما صيانت از اين فرهنگ و روحيه و تلاش براي ارتقاي آن است.
رييسي با تاكيد بر اهميت توسعه كشور و استفاده از همه ابزارها و امكانات در اين زمينه اظهار داشت: توسعه كشور با حفظ فرهنگ ايراني-اسلامي موجود در كشور و بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي آن هيچ جاي نگراني ندارد و بايد با تكيه بر فرهنگ بومي مسير پيشرفت كشور را طي كنيم.
رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به مسائل مطرح شده از سوي امام جمعه دامغان از جمله نيازمندي‌هاي حوزه بهداشت و درمان شهرستان تصريح كرد: ميزباني از جمع زيادي از زائران امام رئوف در طول تاريخ يكي از بزرگ‌ترين افتخارات مردم دامغان بوده و لذا براي تامين نيازمندي‌هاي اين شهرستان بايد علاوه بر جمعيت خود دامغان جمعيت زائران و مسافران را نيز در نظر گرفت. تاسيس دانشكده علوم پزشكي در دامغان مي‌تواند نيروهاي متخصص لازم براي شهرستان و اطراف را تربيت و تامين كند.
رييسي همچنين به مشكل آب اشاره و خاطرنشان كرد: دولت مردمي از ابتداي آغاز به كار با ناترازي‌هاي گسترده در زمينه تامين آب، برق، گاز، مسكن، اشتغال و مسائل مختلف از جمله شيوع كرونا و تلفات روزانه بالاي 700 نفر در كشور مواجه بود كه به فضل خدا و با تكيه بر جوانان كشور توانستيم وضعيت را متفاوت كنيم. دشمن به دنبال توقف رشد و توليد كشور و ايجاد نارضايتي‌هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بود، اما با تكيه بر شعار «ما مي‌توانيم» و كمك مردم توانستيم در سه سال گذشته رشد اقتصادي را كه در طول دهه 90 به‌طور متوسط زير 1 درصد بود به 4 تا حدود 6 درصد برسانيم.
رييس‌جمهور با اشاره به بازگشت حدود 8 هزار و 400 واحد توليدي راكد به چرخه توليد، گفت: جنگ امروز جنگ اراده‌هاست؛ دشمن نمي‌خواهد ملت ايران پيشرفت كند، اما ملت ايران اراده كرده كه در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي، صنعتي، معدني، كشاورزي رشد كند و اراده اين ملت تاكنون بر اراده دشمن پيروز شده و بعد از اين نيز پيروز خواهد شد.
رييسي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه عمليات وعده صادق موجب اقتدار، وحدت و انسجام در كشور شد، افزود: دشمنان مي‌خواستند در جامعه ما اختلاف‌افكني كنند، اما اين عمليات هم نشان‌دهنده اقتدار نظام جمهوري اسلامي و توانِ نيروهاي مسلح ما شد، هم نشان‌دهنده اراده پولادين ملت ما و رهبري فرزانه انقلاب و فرماندهي معظم كل قوا و هم يكي از جلوه‌هاي وحدت‌آفرين و انسجام‌بخش به كشور شد. امروز همه گروه‌ها، جناح‌ها، جريان‌هاي سياسي متحد و متفق هستند كه اين اقدام، اقدامي ضروري، لازم، وحدت‌بخش و مايه افتخار و اقتدار براي كشور بزرگ ما بود.
رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به رفع بخشي از مشكلات تامين آب بخش‌هاي شرب، كشاورزي و صنعت استان اظهار داشت: رفع مشكلات آب شهرستان‌هاي شاهرود و دامغان نيز با دست تواناي خود شما و با همت خدمتگزاران شما در دولت به زودي برطرف خواهد شد.
رييسي با بيان اينكه در كنار مساله تامين آب، مساله مهم مديريت مصرف آب نيز وجود دارد كه اهميت آن از تامين آب كمتر نيست، تصريح كرد: دولت در مساله مديريت مصرف آب نيز اقدامات خوبي داشته و رفع تنش آبي 10 هزار روستا را هدف‌گذاري كرد كه تا امروز مشكلات بيش از 5 هزار روستا رفع شده و رفع مشكل بقيه اين روستاها نيز در دست اقدام است.
رييس‌جمهور با اشاره به جلسه شب گذشته براي رفع مشكلات ويژه سمنان، روش دولت را حل مساله و نه عبور از كنار مسائل دانست و خاطرنشان كرد: دولت به جاي پيگيري مشكلات با بخشنامه و تلفن و نامه، مسوولان را دور هم جمع كرده و در جلسه حل مساله راهكارها را بررسي و براي رفع مشكل تصميم مي‌گيرد. از جمله ديشب تا ديروقت براي حل مشكل آب استان بحث و تصميم‌گيري شد كه ان‌شاء الله با پيگيري مسوولان مربوطه مشكلات حل خواهد شد.
رييسي همچنين با اشاره به مشكلات حوزه راه، با بيان اينكه در مصوبات سفر دوم دولت به استان سمنان به اين مساله توجه شده است، گفت: علاوه بر مشكلاتي كه آقاي امام جمعه دامغان به آنها اشاره كردند، مسائل ديگري نيز مورد توجه دولت بود كه براي حل آنها تصميمات مقتضي اتخاذ شده است.

ارسال نظر