امكان خريد آنلاين با احراز هويت بيومتريك گوگل پلي

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۴۱:۲۶
کد خبر: ۳۱۰۶۱۸

گوگل ايميلي درباره يك آپديت پلي استور به كاربران ارسال كرده است. اين آپديت به آنها اجازه مي‌دهد احراز هويت بيومتريك را براي خريد فعال كنند. به گزارش مهر به نقل از تك رادار، در اين ايميل نوشته شده كاربران مي‌توانند اثر انگشت يا قابليت شناسايي چهره را با توجه به پشتيباني دستگاه‌هايشان از اين فناوري‌ها در پلي استور تنظيم كنند.

گوگل ايميلي درباره يك آپديت پلي استور به كاربران ارسال كرده است. اين آپديت به آنها اجازه مي‌دهد احراز هويت بيومتريك را براي خريد فعال كنند. به گزارش مهر به نقل از تك رادار، در اين ايميل نوشته شده كاربران مي‌توانند اثر انگشت يا قابليت شناسايي چهره را با توجه به پشتيباني دستگاه‌هايشان از اين فناوري‌ها در پلي استور تنظيم كنند. هنگامي كه اين قابليت‌ها ثبت شوند، هر بار كه كاربر در فروشگاه ديجيتال خريدي انجام دهد از او خواسته مي‌شود تا با نشانگرهاي بيومتريك مذكور هويت خود را احراز كند. اين آپديت روي موبايل‌ها ارايه شده و براي فعالسازي آن كافي است كاربر پلي استور را باز كند و سپس وارد بخش تنظيمات شود. درمرحله بعد كاربر بايد گزينه
Expand Purchase Verification را باز و احراز هويت بيومتريك را فعال كند. البته گام نهايي اين آپديت در هفته‌هاي آينده تغيير مي‌كند. طبق ايميل ارسالي، گوگل به كاربران اجازه مي‌دهد از ويژگيهاي بيومتريك به جاي وارد كردن پسورد حساب كاربري براي خريد استفاده كنند. هدف از ارايه اين ويژگي فراهم كردن يك لايه ايمني بيشتر براي محافظت در مقابل تراكنشهاي غير مجاز در وضعيتي است كه موبايل فرد در معرض خطر باشد.

ارسال نظر