رییس جمهور در مراسم رژه روز ارتش:

عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۲۳:۵۷:۲۱
کد خبر: ۳۱۰۵۸۹

رييس‌جمهور تصريح كرد كه كوچك‌ترين تعرضي از سوي رژيم صهيونيستي به خاك ايران به برخوردي سهمگين و شديد با آنها منجر خواهد شد.

رييس‌جمهور تصريح كرد كه كوچك‌ترين تعرضي از سوي رژيم صهيونيستي به خاك ايران به برخوردي سهمگين و شديد با آنها منجر خواهد شد.
به گزارش ايسنا، سيد ابراهيم رييسي صبح امروز در مراسم رژه ارتش جمهوري اسلامي ايران با تبريك روز ارتش، اظهار كرد: ارتش در كنار ملت قرار گرفته و براي دفاع از وطن و تماميت ارضي و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي اقدام مي‌كند. ارتش ما خود را از ساير ارتش‌هاي دنيا ممتاز كرده با ويژگي عقيده و ايمان به خدا و اتكال به قدرت الهي. وي ادامه داد: ارتش ما ارتش با مهارت و آموزش ديده است. اطلاعات نظامي‌اش به روز است و اين مهارت ارتش ما را ممتاز كرده است. ارتش مجهز به نوآوري‌ها و فناوري‌هاي به روز است. تجهيزاتي كه تا قبل انقلاب اسلامي به دست كشورهاي ديگر بايد نگهداري مي‌شد، امروز به دست تواناي نيروهاي مسلح و ارتش ما به روز مي‌شود. استقلال فني، صنعتي، نظامي و بومي در كشور به بركت تلاش جوانان ما در ارتش، سپاه و نيروهاي مسلح پيدا شده است.
رييس‌جمهور افزود: ساخت جنگنده‌ها، شناورهاي سطحي و زيرسطحي، تانك‌ها و خودروهاي زرهي، سامانه‌هاي هوشمند قدرت نظامي ما را نه فقط در منطقه بلكه در جهان مي‌تواند به عنوان قدرت برتر مطرح كند. اين اقتدار نه عاريه‌اي بلكه بومي است. اين اقتدار، اقتدار ملت بزرگ ملت ايران است.
رييسي ادامه داد: ارتش مجهز و به روز، سپاه مقتدر و نيروهاي مسلح ما پشتوانه اقتدار كشور هستند. نيروهاي منطقه مي‌توانند به نيروهاي مسلح ما اتكا كنند. وي با اشاره به انسجام ارتش، سپاه، بسيج، فراجا و مردم، گفت: نيروهاي مسلح از مردم و در كنار مردم هستند و در كرونا و بلاياي طبيعي در كنار مردم و غمخوار مردم بودند، لذا در دل و جان مردم هستند. 
دفاع از مردم و وطن و انقلاب اسلامي و ايستادگي در مقابل گروه‌هاي تروريستي و حفاظت از مرزهاي كشور از ويژگي‌هاي نيروهاي مسلح ماست. مردم منطقه و دنيا به نقش نيروهاي مسلح ما واقف هستند.
رييسي خاطرنشان كرد: «توفان الاقصي» و «وعده صادق» هيمنه اسراييل را فرو ريخت و ثابت كرد قدرت آنها، تار عنكبوتي است. اقتداري كه سپاه و ارتش آفريدند و كاري كردند كه به فرموده فرمانده كل قوا، رژيم صهيونيستي تنبيه شد. اين عمليات دقيق و حساب شده بود و اعلامي بود به همه جهان و قدرت‌هاي به ظاهر مجهز، به امريكا و حاميان رژيم صهيونيستي كه ايران در صحنه است و نيروهاي مسلح ما آماده و منتظر فرمان فرمانده كل قوا هستند.
وي افزود: وعده صادق اقدامي محدود و نه فراگير بود. اگر قرار بود اقدامي گسترده باشد، مي‌ديدند چيزي از رژيم صهيونيستي باقي نمي‌ماند، ولي قرار بود اقدام محدود باشد، تنبيهي براي رژيم صهيونيستي باشد و با مراكزي كه عليه ما اقدام شده بود، برخورد شود. اگر كوچك‌ترين تعرضي از سوي رژيم صهيونيستي به خاك ما انجام شود، به برخوردي سهمگين و شديد با آنها منجر خواهد شد.
وي همچنين گفت: در ادبيات امريكايي‌ها سخن از گزينه نظامي روي ميز نيست و اين به خاطر اقتدار نيروهاي مسلح ماست. شكست رژيم صهيونيستي، شكست اطلاعاتي، امنيتي، نظامي بود، اما بالاتر از اين‌ها شكست راهبردي بود. برخي كشورها دنبال عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي بودند، اما الان پيش ملت‌هاي خود سرافكنده هستند و اين شكست راهبردي براي آن رژيم بود. مردم ايران و بسياري از مردم دنيا در روز قدس، دفاع از مردم فلسطين و مقاومت را در برابر راهبرد تسليم و سازش فرياد زدند.
وي ادامه داد: از همه روزها حمايت از مقاومت و تنفر از امريكا و رژيم صهيونيستي را بيشتر مي‌بينيم و اين يعني پيروزي و افتخار ملت ما. نيروهاي مسلح ما افتخار كنند كه پرچم حمايت از فلسطين و مقاومت، امروز پرچم همه ملت‌ها و اديان شده است و اين يعني پيروزي گفتمان انقلاب اسلامي و رهبر معظم انقلاب.
رييسي افزود: به كشورهاي منطقه عرض مي‌كنم كه نيروهاي نظامي ما امنيت ساز، صلح آفرين و موجب اقتدار براي منطقه و كاملا قابل اتكا هستند و اين كشورها به جاي ارتباط با رژيم صهيونيستي به داشته‌هاي خود و نيروهاي مسلمان و ارتش و سپاه ما اتكا كنيد. نيازي به نيروهاي بيگانه در منطقه نيست.
رييس‌جمهور در پايان گفت: ما در وزارت دفاع، پشتيباني از نيروهاي مسلح را وظيفه خود مي‌دانيم. مساله آنها مساله ماست. برنامه‌ريزي شده كه كمترين مشكل به لحاظ تداركاتي و پشتيباني داشته باشيم. جلوه‌هاي زيباي همكاري دولت و نيروهاي مسلح را مشاهده مي‌كنيم و رهبري هم بر آن تاکید دارند و در گره گشايي از زندگي مردم تاثيرگذار است.
همچنين فرمانده كل ارتش گفت: همه مي‌دانند كه دشمنان ما چگونه پيشرفت‌هاي نيروهاي مسلح ايران را رصد مي‌كنند و به همين خاطر مدت‌هاست كه رجزخواني گزينه نظامي را كنار گذاشتند و به حرف‌هاي جديدي روي آوردند.
سرلشكر عبدالرحيم موسوي در حاشيه رژه ۲۹ فروردين و در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ما در يك حالت آمادگي براي مقابله با شرارت‌هاي احتمالي هستيم و آنچه كه در سراسر كشور امروز به نمايش گذاشتيم، بخش كوچكي از توانمندي‌ها بود و آن بخشي از تجهيزات كه در حالت آماده باش هستند در رژه حضور نداشتند.
فرمانده كل ارتش افزود: آنچه شما امروز ديديد گوشه‌اي از قدرت نيروهاي مسلح براي دفاع از آرمان‌هاي كشور و ملت بود، هر تجاوزي كه به منافع كشور صورت گيرد با پاسخ محكم و پشيمان كننده‌اي رو به رو خواهد شد و اگر دشمنان اقدامي كنند با تجهيزات مهلك‌تري پاسخ خواهيم داد.
وي درباره آمادگي نيروهاي مسلح گفت: نيروهاي مسلح معمولا با توجه به دشمناني كه كشور دارد در آمادگي هميشگي قرار دارند تا ماموريت‌ها را به بهترين نحو اجرا مي‌كنند، همه مي‌دانند كه دشمنان ما چگونه پيشرفت‌هاي نيروهاي مسلح ايران را رصد مي‌كنند و به همين خاطر مدت‌ها زيادي است كه رجزخواني گزينه نظامي را كنار گذاشتند و به حرف‌هاي جديدي روي آوردند.
فرمانده كل ارتش در پايان خاطرنشان كرد: اين روزها همه نيروهاي ما در سنگر‌هاي دفاعي آماده هستند تا در برابر احتمالي اقدام متقابل كنند و در آمادگي كامل هستيم تا ماموريت خود را به خوبي انجام دهيم.

ارسال نظر