استرداد بهاي بليت پروازهاي لغو شده

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۰۲:۲۲:۵۰
کد خبر: ۳۱۰۴۲۶

در پي لغو پروازها از بامداديكشنبه تا صبح ديروز، سازمان هواپيمايي كشوري با صدور بخشنامه‌اي اعلام كرد: وجه بليت مسافراني كه پرواز آنها به دليل شرايط غيرمترقبه باطل شده بدون كسر جريمه استرداد مي‌شود.

در پي لغو پروازها از بامداديكشنبه تا صبح ديروز، سازمان هواپيمايي كشوري با صدور بخشنامه‌اي اعلام كرد: وجه بليت مسافراني كه پرواز آنها به دليل شرايط غيرمترقبه باطل شده بدون كسر جريمه استرداد مي‌شود.
به گزارش تسنيم، سازمان هواپيمايي اعلام كرد: بر اساس اين بخشنامه‌، وجه بليت مسافراني كه پرواز آنها به دليل شرايط غير مترقبه كنوني باطل اعلام شده و مسافر قصد انصراف از انجام پرواز را دارد بايد بدون كسر جريمه استرداد شود.
بليت مسافراني كه پرواز آنها به دليل شرايط غير مترقبه كنوني باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در كوتاه‌ترين زمان ممكن را دارد بايد با توجه به ظرفيت خالي صندلي پرواز و اولويت بندي مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دريافت هزينه اضافه در همان كابين بليت خريداري شده رزرو و صادر شود.
بديهي است اين سازمان براي انتقال هرچه سريع‌تر اين مسافران در مسيرهاي داخلي و خارجي نسبت به صدور مجوزهاي پروازي فوق‌العاده اقدام خواهد كرد. وجه بليت مسافران كه زمان انجام پرواز آنها تا پايان روز جمعه مورخ 31 فروردين سال جاري است و مسافر به هر دليلي قصد انصراف از انجام پرواز را دارد بايد مطابق شرايط involuntary (غيرارادي) بدون كسر جريمه استرداد شود.
تمامي شركت‌هاي هواپيمايي بايد شرايط 
فوق الذكر را به طريق موثر به اطلاع نمايندگي فروش بليت خود و مسافران رسانده و در صورت مشاهده تخلف از مفاد اين بخشنامه با متخلفان برخورد مقتضي صورت پذيرد.
بر اساس اين خبر، از ساعت 5 و نيم پروازهاي فرودگاه مهرآباد و از ساعت 6 صبح روز دوشنبه 27 فروردين 1403 پروازهاي شهر فرودگاهي امام خميني (ره) به حالت عادي بازگشت.
در همين حال، سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه مسافراني كه در اين مدت پرواز آنها باطل شد، نگران نباشند و مبالغ آنها برمي‌گردد، گفت: تمام مبلغ بليت پروازهاي لغو و باطل شده به مسافران عودت داده مي‌شود و شركت‌هاي هواپيمايي بايد در 72 ساعت نسبت به پرداخت تمام مبلغ بليت اقدام كنند.
جعفر يازرلو در گفت‌وگو با ايلنا با اشاره به پايان محدوديت‌هاي پروازي در فرودگاه‌هاي كشور با اشاره به تعيين تكليف مسافراني كه پرواز آنها لغو شده، اظهار داشت: تمام مبلغ بليت پروازهاي لغو و باطل شده به مسافران عودت داده مي‌شود و شركت‌هاي هواپيمايي بايد در 72 ساعت نسبت به پرداخت تمام مبلغ بليت اقدام كنند.
وي ادامه داد: البته مسافران مي‌توانند با هماهنگي با ايرلاين مورد نظر، پرواز همان مسير را براي تاريخ جايگزين رزرو كنند و در اين صورت نيازي به عودت وجه بليت نيست البته اين موضوع با توافق دو طرف مسافر و شركت هواپيمايي انجام مي‌شود و اين جايگزيني هم بدون پرداخت هزينه بايد انجام شود. 
سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري گفت: بايد تاكيد كنم در اين مدت تمام فرودگاه‌هاي كشور محدوديت پروازي نداشتند و پروازها در برخي از فرودگاه برقرار بود براي مثال پرواز‌ها در مسير مشهد- كيش طبق برنامه انجام شدند و البته در برخي مسيرهاي پروازي آسمان ايران براي پروازهاي عبوري باز بود.
يازرلو افزود: مسافراني كه در اين مدت پرواز آنها باطل شد، نگران نباشند و مبالغ آنها برمي‌گردد و اگر ايرلاين‌ها تاخيري در پرداخت داشتند حتما اين تخلف را به سازمان هواپيمايي كشوري اطلاع دهند.
وي تاكيد كرد: اين موضوع جزو موارد استثنايي در كشور است و سازمان هواپيمايي كشوري با تمام شركت‌هاي هواپيمايي مذاكرات لازم را انجام داده و متعهد هستند كه تا 72 ساعت هزينه بليت را به مسافران برگردانند. سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري گفت: تمام اين موضوعات شامل پروازهاي خارجي هم مي‌شوند و هزينه بليت پرواز خارجي باطل شده بايد در 72 ساعت براي مسافر واريز شود.

ارسال نظر