امكان پرداخت پول با موبايل به جاي كارت فراهم شد

۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۱:۳۸
کد خبر: ۳۱۰۲۱۲

طبق اعلام معاون فناوري‌هاي نوين بانك‌مركزي، امكان پرداخت پول از طريق موبايل به جاي استفاده از كارت (NFC) در كشور عملياتي شده است و در حال حاضر پنج بانك به اين شبكه پيوسته‌اند.

طبق اعلام معاون فناوري‌هاي نوين بانك‌مركزي، امكان پرداخت پول از طريق موبايل به جاي استفاده از كارت (NFC) در كشور عملياتي شده است و در حال حاضر پنج بانك به اين شبكه پيوسته‌اند. مهران محرميان از عملياتي شدن قابليت NFC يا ارتباط از نزديك با استفاده از تلفن‌هاي همراه توسط بانك مركزي خبر داد و گفت: يكي از مهم‌ترين اقدامات بانك مركزي در سال جاري تكميل پروژه پرداخت‌هاي مبتني بر NFC است كه در سال ۱۳۹۹ تحت عنوان پروژه كهربا از آن رونمايي شد و براي ارايه آن به مردم، نياز به همكاري بانك‌ها بود. محرميان افزود: در حال حاضر كارت‌هاي پنج بانك به پروژه كهربا متصل شده و بانك‌هاي ديگر نيز در حال پيوستن به اين پروژه هستند و مشتريان شبكه بانكي مي‌توانند از طريق موبايل و نزديك كردن آن به دستگاه‌هاي كارتخوان، بدون استفاده از رمز با كاربري آسان‌تر و امنيت بيشتري پرداخت‌هاي خود را انجام دهند. وي خاطرنشان كرد: با عملياتي شدن اين پروژه و حذف كارت‌هاي بانكي به صورت فيزيكي آمار كلاهبرداري از طريق دسترسي به اطلاعات كارت‌هاي بانكي اشخاص به شكل قابل توجهي كاهش پيدا مي‌كند. طبق اعلام بانك مركزي، قابليت‌
Near Field Communication) NFC)يا «ارتباط حوزه نزديك» يك ارتباط كوتاه‌ برد است كه به گوشي‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و ... اجازه مي‌دهد به‌راحتي داده‌ها را با ساير دستگاه‌هاي مجهز به NFC به اشتراك بگذارند. در اين حالت بين كارت يا دستگاه مجهز به NFC (براي مثال موبايل) با دستگاه NFC خوان ارتباط برقرار مي‌شود. دستگاه‌هاي NFC خوان معمولا براي تبادل اطلاعات راديويي به كار گرفته شده در ارتباط ميدان نزديك با كارت يا گوشي طراحي شده‌اند.

ارسال نظر