ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه؛ این استان‌ها منتظر بارش باران باشند

۱۴۰۳/۰۱/۲۵ - ۱۰:۱۱:۳۰
کد خبر: ۳۱۰۱۶۵
ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه؛ این استان‌ها منتظر بارش باران باشند

از اواخر وقت دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی از جنوب کشور، بارش باران و وزش باد شدید در بیشتر استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: از اواخر وقت دوشنبه (۲۷ فروردین ماه) با نفوذ سامانه بارشی از جنوب کشور، بارش باران و وزش باد شدید در بیشتر استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: امروز (۲۵ فروردین) در شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق و نوار شرقی کشور واقع در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان همچنین در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شمال فارس، مناطقی از یزد و کرمان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: یکشنبه (۲۶ فروردین) در شمال شرق و نوار شرقی کشور واقع در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و در بخش‌هایی از یزد، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و بعد از ظهر در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش رخ خواهد داد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: دوشنبه (۲۷ فروردین) در برخی نقاط شمال غرب، شمال شرق، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و بعد از ظهر در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین از اواخر وقت دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی از جنوب کشور، بارش در استان‌های بوشهر و فارس آغاز خواهد شد.

ضیاییان اضافه کرد: سه شنبه (۲۸ فروردین) با تقویت این سامانه بارشی در استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و جزایر خلیج فارس رگبار و رعدو برق، گاهی همراه با وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می شود.

وی ادامه داد: سه شنبه بعد از ظهر در مناطقی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: چهارشنبه (۲۹ فروردین) این وضعیت در استان‌های فارس، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب یزد و جنوب خراسان جنوبی رخ خواهد داد همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: امروز نیمه شرقی دریای خزر و از امروز تا دوشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۶ فروردین) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۲۷ فروردین) صاف تا قسمتی ابری با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱ و ۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۳۴ و ۳۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

 

ارسال نظر