چه کسی کارت قرمز بیشتری دارد؛ مسی یا رونالدو؟

۱۴۰۳/۰۱/۲۲ - ۱۷:۴۵:۰۱
کد خبر: ۳۱۰۰۶۵
چه کسی کارت قرمز بیشتری دارد؛ مسی یا رونالدو؟

مسی و رونالدو در کسب افتخارات کم و بیش با هم برابرند اما در مورد از دست دادن خونسردی و دریافت کارت قرمز اصلا نمی‌توان این دو را با هم مقایسه کرد.

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در مورد آمارهای خاص مانند تعداد گل‌ها، توپ‌های طلا و غیره کم و بیش دوشادوش هم پیش رفته‌اند، اما در یکی از موارد اصلا با هم قابل قیاس نیستند و آن در انضباط بازی و کنترل احساسات است. رونالدو در طول دوران حرفه‌ای‌اش بسیار بیشتر از رقیب دیرینه‌اش کارت قرمز دریافت کرده و از بازی اخراج شده است.

به گزارش خبرورزشی، اولین کارت قرمز مسی در اولین بازی‌اش برای آرژانتین در برابر مجارستان در سال ۲۰۰۵ دریافت شد. او در دقیقه ۶۴ جایگزین لیساندرو لوپس شد، اما بازی‌ این ستاره ۱۸ ساله با ضربه‌ای که به ویلموس وانچاک زد تنها پس از دو دقیقه به پایان رسید. او در کوپا آمریکای سال ۲۰۱۹ نیز در بازی برابر شیلی اخراج شد و اولین کارت قرمزش در بارسلونا را در فینال سوپرکاپ سال ۲۰۲۱ دریافت کرد.

در مقابل، رونالدو در زمان بازی برای منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس چندین بار از بازی اخراج شد. نکته قابل توجه این است که ستاره پرتغالی نشان داده که در دربی‌ها تا حدودی مستعد از دست دادن خونسردی خود است. برای مثال، زمانی که برای شیاطین سرخ بازی می‌کرد در دربی‌های منچستر در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ از بازی اخراج شد که اولین موردش به دلیل خطا روی اندی کول بود. او در دوران حضورش در رئال مادرید در فینال کوپا دل‌ری ۲۰۱۳ مقابل اتلتیکومادرید از بازی اخراج شد، بازی‌ای که در آن گل هم زد اما لوس‌بلانکوس در نهایت باخت. او همچنین در ال‌کلاسیکو نیز کارت گرفت، و در بازی رفت سوپرکاپ اسپانیا ۲۰۱۷ که یک بازی کلاسیک در ژانر مسی/رونالدو بود، از زمین اخراج شد. وقتی رونالدو در دقیقه ۸۰ رئال مادرید را ۲-۱ پیش انداخت (که اتفاقا سه دقیقه قبل مسی گل زده بود) پیراهنش را درآورد و آن را به سمت تماشاگران نوکمپ نگه داشت. با این کار کارت زرد گرفت و دو دقیقه بعد به دلیل شیرجه زدن کارت دوم را نیز دریافت کرد.

یک کارت قرمز در سال ۲۰۱۸ اشک رونالدو را درآورد؛ زمانی که کمتر از نیم ساعت از اولین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا برای یوونتوس مجبور شد زمین را ترک کند. ستاره پرتغالی در دقیقه ۲۹ مقابل والنسیا در مستایا، با جیسون موریلو برخورد کرد و درگیری آنها باعث شد که داور فلیکس بریچ به او کارت قرمز نشان دهد. CR7 اخیراً دوازدهمین کارت قرمز دوران حرفه‌ای خود و اولین کارت قرمزش از زمان پیوستن به النصر عربستان سعودی را دریافت کرد. او با آرنج به بازیکن الهلال در نیمه‌نهایی سوپرجام عربستان ضربه زد و اخراج شد و تیمش این بازی را ۲-۱ واگذار کرد.

همانطور که مشخص است، رونالدو دارای رکورد انضباطی بسیار ضعیف‌تری نسبت به مسی است و در دوران بزرگسالی‌اش ۱۲ کارت قرمز دریافت کرد و مسی تنها ۳ کارت گرفت. از ۱۲ کارت قرمز رونالدو (۴ کارت در منچستریونایتد، ۶ کارت در رئال مادرید، یکی با پیراهن یوونتوس و کارت آخر در باشگاه النصر) هشت مورد کارت قرمز مستقیم بوده‌اند.

ارسال نظر