عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام به قاضي‌القضات نامه سرگشاده نوشت

اعتراض توكلي به سكوت در پرونده صديقي

۱۴۰۳/۰۱/۲۰ - ۰۱:۲۲:۵۵
کد خبر: ۳۰۹۸۶۹

 احمد توكلي، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و رييس هيات‌مديره ديده‌بان شفافيت و عدالت، طي نامه‌اي به محسني‌اژه‌اي، رييس قوه قضاييه خواستار ورود مدعي‌العموم به موضوع پرونده حوزه علميه امام خميني(ره) و شخص آقاي صديقي به عنوان متولي و منتقل كننده بخشي از املاك حوزه علميه به موسسه «پيروان انديشه‌هاي قائم» شد.

 احمد توكلي، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و رييس هيات‌مديره ديده‌بان شفافيت و عدالت، طي نامه‌اي به محسني‌اژه‌اي، رييس قوه قضاييه خواستار ورود مدعي‌العموم به موضوع پرونده حوزه علميه امام خميني(ره) و شخص آقاي صديقي به عنوان متولي و منتقل كننده بخشي از املاك حوزه علميه به موسسه «پيروان انديشه‌هاي قائم» شد.  توكلي در بخشي از اين نامه تصريح كرده است: «متاسفانه در اين مدت، سكوت ناميمون و غير قابل باوري را از مقامات قضايي و به‌طور خاص دادستاني شاهد هستيم كه اعتماد عمومي به دستگاه قضايي و نظام اسلامي را به‌شدت خدشه‌دار مي‌كند.»  متن اين نامه كه در اختيار جماران قرار داده شده، به شرح زير است: 
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ  وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا  اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ  وَاتَّقُوا اللَّهَ  إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ﴿ مائده/۸﴾‌ اي كساني كه ايمان آورده‌ايد! همواره براي خدا قيام كنيد، و از روي عدالت، گواهي دهيد! دشمني با جمعيتي، شما را به بيدادگري نكشاند! دادگر باشيد كه داد به تقوا نزديك‌تر است! و از خدا پروا كنيد، كه از آنچه انجام مي‌دهيد، با خبر است!
برادر ارجمند جناب آقاي محسني‌اژه‌اي
رييس محترم قوه قضاييه
سلام عليكم، نزديك به يك ماه است كه خبري با عنوان «زمين‌خواري ۱۰۰۰ ميلياردي آيت‌الله صديقي و پسران» و عناوين مشابه در رسانه‌ها و جرايد، افكار عمومي جامعه را به‌شدت جريحه‌دار كرده است، ماهيت اين خبر، به علاوه اظهارات مسوولان حوزه علميه امام خميني(ره) و شخص آقاي صديقي به عنوان متولي و منتقل كننده بخشي از املاك حوزه علميه به موسسه‌اي كاملا تجاري، كاملا خصوصي و تقريبا خانوادگي تحت عنوان «پيروان انديشه‌هاي قائم»، دلالت صريح بر وقوع برخي جرايم واجد ماهيت عمومي دارد كه ورود مدعي‌العموم به موضوع و رسيدگي به آن را اقتضا دارد. اما متاسفانه در اين مدت، سكوت ناميمون و غير قابل باوري را از مقامات قضايي و به‌طور خاص دادستاني شاهد هستيم كه اعتماد عمومي به دستگاه قضايي و نظام اسلامي را به‌شدت خدشه‌دار مي‌كند. اين در حالي است كه قوه قضاييه اخيراً در اقدامي مبارك و قابل تقدير، در رسيدگي به پرونده فرزندان معاون اول مستعفي قوه قضاييه نشان داد كه در مواجهه با جرايم و مفاسد، رسيدگي قضايي عادلانه را حتي در مورد وابستگان و صاحب‌منصبان دستگاه قضايي به اجرا مي‌گذارد.
بر اين اساس، از جنابعالي به عنوان رييس قوه قضاييه تقاضا داريم ضمن مطالبه جدي از دادستاني براي انجام وظيفه قانوني خود در خصوص رسيدگي به ابعاد مختلف كيفري و حقوقي پرونده زمين واگذارشده از حوزه علميه امام خميني(ره)، دستور فرماييد اقدامات قانوني انجام گرفته به اطلاع افكار عمومي رسانده شود تا عزم جدي قوه قضاييه در مبارزه قاطع با فساد و عدم تبعيض در برخورد با جرم و مجرم را محكم‌تر نشان دهد.

ارسال نظر