قیمت ارز امروز ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ در بازار آزاد؛ رشد قیمت دلار، پوند و یورو ادامه دارد+ جدول

۱۴۰۳/۰۱/۱۶ - ۱۳:۳۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۹۶۴۷
قیمت ارز امروز ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ در بازار آزاد؛ رشد قیمت دلار، پوند و یورو ادامه دارد+ جدول

قیمت دلار در شروع معاملات نقدی روز پنجشنبه با افزایش ۵۰۰ تومانی بازگشایی شد و در چند پله پایانی کانال سوم کریدور ششم نوسان دارد. قیمت پوند انگلیس با افزایش ۶۰۰ تومانی به رقم ۸۰ هزار و ۴۰۰ تومان رسید و یورو هم ۶۹ هزار و ۲۸۰ تومان معامله و ۶۰۰ تومان گران شد.

قیمت دلار در شروع معاملات آخرین روز هفته با افزایش ۵۰۰ تومانی نیمه کانال سوم کریدور ششم را از دست داد و در چند پله پایانی این کانال نوسان دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، معامله‌گران می‌گویند بازار ارز رونق روزهای پایان سال گذشته را ندارد اما رشد انتظارات تورمی در پی اخبار نامساعد سیاسی این اسکناس را در مسیر صعودی قرار داده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند دلار در روند صعودی قرار گرفته و تا پایان شهریور به کریدور بالاتر ورود خواهد کرد.

گفتنی است علاوه بر بازار آزاد، دلار مرکز مبادله نیز بدون مشتری است به گونه‌ای که بر اساس گزارش بانک مرکزی چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ در مجموع معادل ۲۸۰.۴ میلیون دلار حواله ارزی در سامانه نیما عرضه شد که از این میزان ۱۳۰.۷ میلیون دلار معادل ۴۷ درصد آن معامله شد.

به این ترتیب در معاملات سامانه نیما از مجموع ۲۸۰.۴ میلیون دلار حواله ارزی عرضه شده ۱۴۹.۷ میلیون دلار آن معادل ۵۳ درصد کل حواله‌ها به فروش نرسید.

قیمت ارز امروز ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ در بازار آزاد؛ رشد قیمت دلار، پوند و یورو ادامه دارد+ جدول

پوند ۸۰ هزار تومانی شد

قیمت درهم امروز با رشد ۳۰۰ تومانی بازگشایی شد. در لحظه نگارش این گزارش این اسکناس با قیمت ۱۷ هزار و ۴۵۰ تومان در حال معامله است. تتر با رشد ۶۵۰ تومانی روی رقم ۶۴ هزار و ۶۰۰ تومانی ایستاده است.

قیمت پوند انگلیس با افزایش ۶۰۰ تومانی به کانال ۸۰ هزار تومانی راه یافت و با رقم ۸۰ هزار و ۴۰۰ تومان در حال معامله است. امروز یورو با رقم ۶۹ هزار و ۲۸۰ تومانی معامله می‌شود و ۶۰۰ تومان گران شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار نسبت به روز گذشته تغییر قیمت نداشت و با رقم ۴۳ هزار و ۴۶۲ تومان و حواله دلار با رقم ۴۰ هزار و ۵۴۲ تومان عرضه شد.

ارسال نظر