اتصالات جهاني ۵G به 1،76 ميليارد مي‌رسد

۱۴۰۳/۰۱/۱۶ - ۰۰:۳۹:۳۲
کد خبر: ۳۰۹۶۰۹

صنعت ارتباطات از راه دور بي‌سيم شاهد يك سال رشد و نوآوري بي‌سابقه بود كه با حركت غيرقابل توقف فناوري ۵G به پيش رانده شد.

صنعت ارتباطات از راه دور بي‌سيم شاهد يك سال رشد و نوآوري بي‌سابقه بود كه با حركت غيرقابل توقف فناوري ۵G به پيش رانده شد. به گزارش ايسنا، تحليل داده‌هاي Omdia نشان مي‌دهد با شتاب گرفتن اتصالات ۵G تا پايان ۲۰۲۳ و افزوده شدن ۷۰۰ ميليون اتصال جديد، مجموع اتصالات به ۱.۷۶ ميليارد در سراسر جهان رسيد. كريس پيرسون، رييس بخش توسعه ۵G امريكا با بيان اينكه صنعت ارتباطات از راه دور بي‌سيم براي آينده‌اي متصل آماده مي‌شود، گفته است امريكاي شمالي در حال حاضر پيشگام توسعه و پذيرش ۵G است و ۲۹ درصد از سهم تمام اتصالات منطقه را در اختيار دارد. اين منطقه تجربه رشد خيره كننده ۶۴ درصدي سالانه را در اتصالات ۵G دارد و تا پايان سال ۲۰۲۳ به ۱۹۷ ميليون اتصال دست يافته است. در همين زمينه، امريكاي لاتين نيز شاهد پيشرفت قابل توجهي در اتصالات نسل‌هاي چهار و پنج بوده و تا پايان سال ۲۰۲۳ به ۵۸۲ ميليون اتصال رسيده و ۳۹ ميليون اتصال آن مربوط به ۵G بوده است.
اين شركت تصويري از چشم‌انداز توسعه مخابراتي را ترسيم كرده و گفته تا پايان سال ۲۰۲۸ تعداد اتصالات ۵G جهاني به ۷.۹ ميليارد خواهد رسيد و پيش‌بيني مي‌شود كه امريكاي شمالي تا همان سال به ۷۰۰ ميليون اتصال نسل پنجم دست يابد. به گفته كريستين پائولين، تحليلگر اصلي Omdia انتظار مي‌رود ترافيك داده‌هاي فناوري اين نسل، حدود ۷۶ درصد از كل ترافيك داده‌ها را به خود اختصاص دهد.

ارسال نظر