پيام رهبر انقلاب براي شهادت سردار زاهدي و همرزمانش:

رژيم صهيونيستي را پشيمان خواهيم كرد

۱۴۰۳/۰۱/۱۵ - ۰۰:۴۷:۳۴
کد خبر: ۳۰۹۵۰۳
رژيم صهيونيستي را پشيمان خواهيم كرد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به مناسبت شهادت سردار رشيد اسلام، سرلشكر پاسدار محمدرضا زاهدي و جمعي از همرزمان وي به دست رژيم غاصب و منفور صهيونيست، تاكيد كردند: آنها را از اين جنايت و امثال آن پشيمان خواهيم كرد، به حول و قوه الهي.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به مناسبت شهادت سردار رشيد اسلام، سرلشكر پاسدار محمدرضا زاهدي و جمعي از همرزمان وي به دست رژيم غاصب و منفور صهيونيست، تاكيد كردند: آنها را از اين جنايت و امثال آن پشيمان خواهيم كرد، به حول و قوه الهي.

متن پيام رهبر انقلاب اسلامي به اين شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم

سردار رشيد و فداكار اسلام، سرلشكر پاسدار محمدرضا زاهدي، در كنار همرزم بزرگوارش سردار محمد هادي حاج رحيمي، با جنايت رژيم غاصب و منفور صهيونيست به شهادت رسيدند. سلام و رحمت خدا و اوليائش بر آنان و ديگر شهيدان اين حادثه، و لعنت و نفرين بر سردمداران رژيم ظالم و متجاوز. شهيدان ما از خداوند مهربان خود، نشان قبول مجاهدتِ درازمدت خود را دريافت كردند و هم‌اكنون در جمع اولياء و صلحاء، متنعم به نِعم الهي‌اند.

سردار زاهدي از دهه شصت در ميدان‌هاي خطر و مجاهدت، چشم انتظار شهادت بود. آنها چيزي را از دست نداده و پاداش خود را دريافت كرده‌اند، ولي غم فقدان آنان براي ملت ايران به‌ويژه هركه آنان را مي‌شناخت سنگين است.
رژيم خبيث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از اين جنايت و امثال آن پشيمان خواهيم كرد به حول و قوه الهي.

والسلام علي عبادالله الصاحين

سيدعلي خامنه‌اي

 

واكنش مقامات ايران به حمله اسراييل

رييس‌جمهور در واكنش به جنايت تروريستي رژيم صهيونيستي تصريح كرد: صهيونيست‌ها بايد بدانند با اينگونه اقدامات غيرانساني هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسيد و روز به روز شاهد تقويت جبهه مقاومت و انزجار و نفرت ملت‌هاي آزاده عليه ماهيت نامشروع خود بوده و اين جنايت ناجوانمردانه نيز بي‌پاسخ نخواهد ماند.

سيد ابراهيم رييسي در بيانيه‌اي با محكوميت تهاجم غيرانساني و نقض آشكار مقررات بين‌المللي از سوي رژيم صهيونيستي در حمله به ساختمان كنسولگري كشورمان در دمشق اظهار داشت: اين سرداران مجاهد كه از فرماندهان، رزمندگان و جانبازان دلير دوران دفاع مقدس بودند، در كسوت مستشاري ارشد در دفاع از حرم اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام و در حراست از ارزش‌هاي بلند اسلامي و انساني در سوريه حضور داشتند و سرافرازانه به كاروان شهيدان پيوستند.

متن بيانيه رييس‌جمهور به شرح زير است؛

بسم ربّ الشهداء و الصديقين

بار ديگر در جنايتي تروريستي و با نقض فاحش مقررات بين‌المللي، دستان پليد رژيم غاصب صهيونيستي به خون چند تن از سرداران و افسران كشورمان آغشته شد.

اقدام تجاوزكارانه و مذبوحانه رژيم صهيونيستي در حمله به ساختمان كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در دمشق، موجب به شهادت رسيدن سردار محمدرضا زاهدي و سردار محمدهادي حاجي رحيمي و 5 تن از همراهان آنان شد. اين سرداران مجاهد كه از فرماندهان، رزمندگان و جانبازان دلير دوران دفاع مقدس بودند، در كسوت مستشاري ارشد در دفاع از حرم اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام و در حراست از ارزش‌هاي بلند اسلامي و انساني در سوريه حضور داشتند و سرافرازانه به كاروان شهيدان پيوستند.

اينجانب با محكوميت اين تهاجم غيرانساني كه نقض آشكار مقررات بين‌المللي است، شهادت اين فرزندان رشيد ميهن اسلامي را محضر مقام معظم رهبري، ملت شهيدپرور ايران، هم‌رزمان آن شهيدان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و به ويژه خانواده‌هاي محترم آنان تسليت مي‌گويم و در اين ايام پر فيض از پيشگاه خداوند متعال براي اين شهيدان علو درجات و همنشيني با ائمه اطهار (ع) را مسالت دارم.

رژيم غاصب صهيونيستي پس از شكست و ناكامي مكرر در برابر ايمان و اراده مجاهدان جبهه مقاومت، در تقلا براي نجات خود، ترورهاي كور را در دستور كار قرار داده است، اما بايد بداند با اينگونه اقدامات غيرانساني هرگز به اهداف شوم خود نخواهد رسيد و روز به روز شاهد تقويت جبهه مقاومت و انزجار و نفرت ملت‌هاي آزاده عليه ماهيت نامشروع خود بوده و اين جنايت ناجوانمردانه نيز بي‌پاسخ نخواهد ماند.

سيد ابراهيم رييسي

رييس‌جمهوري اسلامي ايران

همچنين متن پيام تسليت محمدباقر قاليباف رييس مجلس شوراي اسلامي در پي شهادت سردار سرافراز اسلام محمدرضا زاهدي و تعدادي از اعضاي سپاه پاسداران در كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در سوريه به شرح زير است:

«بسم‌‌الله‌ الرحمن‌ الرحيم

مِن الْمُومِنِين رِجالٌ صدقُوا ما عاهدُوا‌الله عليهِ فمِنْهُم مّن قضيٰ نحْبهُ ومِنْهُم مّن ينتظِرُ وما بدّلُوا تبْدِيلًا

در آستانه حركت وحدت‌بخش امت اسلام در روز جهاني قدس، ناتواني، عجز و زبوني رژيم غاصب و متجاوز صهيونيستي دربرابر مقاومت و ايستادگي رزمندگان جبهه اسلام در منطقه نمايان گرديد و بار ديگر در جنايتي آشكار، مجاهداني دلاور و رشيد از فرزندان ملت ايران را ناجوانمردانه به شهادت رسانيد تا درنده‌خويي و سفاكي خود را بيش از پيش عيان سازد.

برادر و دوست عزيزم سردار سرتيپ پاسدار محمدرضا زاهدي (ابومهدي) كه بيش از چهل سال توفيق آشنايي و همنشيني با وي را داشتم، و همچنين سردار سرتيپ‌ پاسدار محمدهادي حاجي‌رحيمي و ساير شهداي عزيز و بزرگواري كه در دفاع از حريم اهل‌بيت (عليهم‌السلام) به عنوان مستشار نظامي در سوريه حضور داشتند، در بمباران جنگنده‌هاي مزدوران ارتش صهيونيستي به ساختمان كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در دمشق، به شهادت رسيدند.

سردمداران جاهل رژيم غاصب اسراييل و حاميان آنها بدانند اين تحركات رذيلانه هيچ تأثيري در اراده آزادي‌خواهي و حق‌طلبي مبارزان مقاومت نخواهد داشت و اقدام تجاوزگرانه و ددمنشانه آنان با مجازات سختي مواجه خواهد گشت.

ضمن عرض تبريك و تسليت به پيشگاه حضرت
بقيه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبري، فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت، ملت شريف ايران و خانواده بزرگوار شهيدان به‌ويژه خانواده داغدار شهيد زاهدي، براي اين مجاهدان قهرمان كه در روز شهادت مولاي متقيان حضرت علي (عليه‌السلام) به فيض شهادت نائل گشتند، همنشيني با اولياالله و رضوان الهي از درگاه خداوند متعال مسئلت مي‌نمايم.»  در پي حمله رژيم صهيونيستي به ساختمان كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در دمشق پايتخت سوريه كه به شهادت سردار سرتيپ محمدرضا زاهدي و سردار سرتيپ محمدهادي حاج رحيمي و پنج تن ديگر از اعضاي نيروي قدس سپاه منجر شد، حسين اميرعبداللهيان وزير خارجه كشورمان در صفحه شخصي خود در فضاي مجازي با اعلام احضار مقام سفارت سویيس به عنوان حافظ منافع امريكا نوشت: پيام مهم ايران به دولت امريكا به عنوان رژيم صهيونيستي ارسال شد.

احمد وحيدي وزير كشور در شبكه اجتماعي ايكس نوشت: شهادت سردار زاهدي و همراهان ايشان را تسليت عرض مي‌نمايم. مطمئنا واكنش اسراييل بر اثر انفعال و شكست‌هاي ميداني است. خوش به حال شهيد زاهدي كه تا آخرين لحظه عمرش براي امنيت مردم خواب و خوراك نداشت. فرزندان خميني كبير سرنوشتي جز شهادت ندارند. صهيونيست‌ها، منتظر واكنش باشند.

همچنين آيت‌الله آملي لاريجاني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، ضمن محكوميت جنايات اخير رژيم غاصب صهيونيستي در به شهادت رساندن جمعي از مستشاران عالي نظامي جمهوري اسلامي ايران در سوريه، اين اقدام را نقض فاحش و آشكار مقررات
بين المللي دانست وضمن محكوميت جنايات اخير رژيم غاصب صهيونيستي در به شهادت رساندن جمعي از مستشاران عالي نظامي جمهوري اسلامي ايران در سوريه، اين اقدام را نقض فاحش و آشكار مقررات
بين المللي برشمرد.

سيد نظام‌الدين موسوي سخنگوي هيات رييسه مجلس با محكوم كردن حمله رژيم صهيونيستي به كنسولگري ايران در دمشق اين اقدام را نقض تمام معاهدات
بين المللي خواند و پاسخ متناسب به اين اقدام را مطالبه ملت ايران عنوان كرد.همچنين اسماعيل كوثري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: اقدام تروريستي و متجاوزانه روز گذشته رژيم صهيونيستي در حمله به كنسولگري ايران در دمشق در اصل مجوزي شد براي اينكه ما در هر نقطه‌اي از جهان كه اراده كرديم، بتوانيم به اين جنايت پاسخ دهيم.

جليل رحيمي جهان‌آبادي عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه حمله رژيم صهيونيستي به ساختمان كنسولگري در دمشق بدون پاسخ نمي‌ماند، گفت: بايد اقدامات موثري در سازمان ملل و مجامع بين‌المللي و رسانه‌ها داشته باشيم تا خوي تجاوزگري اسراييل را به دنيا نشان دهيم.

تعدادي ديگر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي هم در تویيت‌هايي جداگانه حمله رژيم صهيونيستي به اماكن ديپلماتيك ايران در دمشق را نقض آشكارحقوق بين‌الملل دانسته و تاكيد كردند كه پاسخ قاطع به اين جنايت مطالبه ملت ايران است.

سيدكاظم انبارلويي فعال سياسي هم گفت: در اين شرايط اسراييل دنبال راه فراري از مشكلات خود است و به همين دليل دست به ارتكاب جنايت حمله به كنسولگري ايران در دمشق زد البته ايران هم حق دارد به شيوه‌اي كه مي‌داند، اسراييل را مجازات كند. اين رژيم بايد منتظر پاسخ دندان شكن تهران باشد و من مطمئن هستم مسوولان كشور پاسخ اسراييل را خواهند داد، زيرا سفارت و كنسولگري يك كشور همچون خاك آن كشور محسوب مي‌شود.

ارسال نظر