۳۷۰ هزار بشكه ظرفيت پالايش نفت روسيه در حملات اوكراين فلج شد

۱۴۰۲/۱۲/۲۷ - ۰۰:۴۵:۱۰
کد خبر: ۳۰۸۹۲۹

حملات پهپادي اوكراين به پالايشگاه‌هاي نفت روسيه، حداكثر ۳۷۰ هزار و ۵۰۰ بشكه در روز از ظرفيت پالايش روسيه معادل هفت درصد از كل ظرفيت پالايش اين كشور را فلج كرده است.

حملات پهپادي اوكراين به پالايشگاه‌هاي نفت روسيه، حداكثر ۳۷۰ هزار و ۵۰۰ بشكه در روز از ظرفيت پالايش روسيه معادل هفت درصد از كل ظرفيت پالايش اين كشور را فلج كرده است.
به گزارش ايسنا، از آغاز سال ۲۰۲۴، اوكراين، حملات پهپادي به زيرساخت پالايش نفت و ساير زيرساخت‌هاي انرژي روسيه از جمله دپوهاي سوخت و پايانه‌هاي صادرات سوخت را تشديد كرده است. اين حملات هفته گذشته در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري روسيه كه در آن پوتين بدون رقيب است و احتمالا براي يك دوره ۶ ساله ديگر انتخاب مي‌شود، شدت پيدا كردند. از سه شنبه هفته گذشته، اوكراين به چندين پالايشگاه روسيه در مناطق غرب و جنوب غرب اين كشور، حمله كرده و حداقل سه تاسيسات پالايش نفت خام را از كار انداخته است. آتش سوزي در اين پالايشگاه‌ها به معناي آن است كه حداقل، بعضي از واحدهاي آنها براي تعميرات به مدت نامعلومي، آفلاين خواهند بود.پالايشگاه لوك اويل در غرب روسيه، سه شنبه گذشته، پس از يك حمله پهپادي، دچار آتش سوزي شد. گِلِب نيكيتين، فرماندار منطقه نيژني نووگورود در كانال تلگرام خود نوشت: يك واحد پالايش نفت در اين پالايشگاه در نيژني نووگورود پس از حمله پهپادي كه صبح سه شنبه صورت گرفت، در آتش مي‌سوزد. نماينده مقامات محلي به خبرگزاري تاس گفت: ساعاتي قبل، يك حمله پهپادي به تاسيسات سوخت و انرژي در منطقه اوريول، صورت گرفت و يكي از مخازن سوخت در نتيجه اين حمله، آتش گرفت. روز چهارشنبه، آتش سوزي در يك پالايشگاه نفت در منطقه جنوب شرقي مسكو پس از يك حمله پهپادي، رخ داد. بر اساس گزارش اويل پرايس، ظرفيت پالايش كمتر به دليل حملات پهپادي و تعميرات فصلي، ممكن است علت تصميم روسيه براي متمركز شدن به كاهش توليد نفت به جاي كاهش صادرات در چارچوب توافق كاهش توليد داوطلبانه اوپك پلاس، باشد.

ارسال نظر