امدادرساني به ۶۳ هزار سيل‌زده سيستان و بلوچستان

۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ۰۱:۵۳:۳۲
کد خبر: ۳۰۸۵۶۹

جمعيت هلال‌احمر از امدادرساني به ۸۴۴ روستاي محاصره سيلاب و توزيع انواع اقلام زيستي و امدادي و امدادرساني به بيش از ۶۳ هزار سيل‌زده سيستان و بلوچستان از هفتم اسفند ماه جاري خبر داد.

جمعيت هلال‌احمر از امدادرساني به ۸۴۴ روستاي محاصره سيلاب و توزيع انواع اقلام زيستي و امدادي و امدادرساني به بيش از ۶۳ هزار سيل‌زده سيستان و بلوچستان از هفتم اسفند ماه جاري خبر داد. به گزارش جمعيت هلال‌احمر؛ امدادگران اين سازمان از روز هفتم اسفند كه بارش‌ها در سيستان و بلوچستان شدت گرفت، منجر به وقوع سيلاب و آبگرفتگي در مناطق جنوبي استان شد كه بر اثر آن تا امروز ۱۴ هزار و ۷۲۵ خانوار شامل ۶۳ هزار و ۳۴۳ نفر تحت تاثير سيل بوده و آسيب ديده‌اند. با تلاش امدادگران، هزار و ۳۷۷ خانوار شامل پنج هزار و ۷۱۳ نفر اسكان اضطراري پيدا كردند، ۱۰۲ نفر نيز از سيلاب رهاسازي شده‌اند. در بخشي از اين اطلاعيه آمده است: تاكنون با ۸۳ سورتي پرواز ۲ بالگرد امدادي هلال‌احمر، در ۳۰ روستاي محاصره در سيل، خدمات‌رساني لازم ارايه و ۴۳ محموله و هزار و ۲۹۲ بسته غذايي توسط بالگردهاي هلال‌احمر در روستاهاي غيرقابل دسترس، توزيع شده است.
علاوه بر اين تا امروز ۲۱ اسفندماه، بيش از ۶۵ هزار بطري آب، ۱۶ هزار قرص نان، بيش از ۲۳ هزار بسته غذايي ۱۰ روزه و ۷۲ ساعته، هزار و ۳۶۷ دستگاه چادر امدادي، سه هزار و ۲۳۸ تخته موكت، ۶ هزار و ۳۲۳ تخته پتو و بيش از ۱۰ هزار و ۷۵۵ كيلوگرم نايلون پوششي براي پيشگيري از نفوذ آب در ميان متاثرين از سيلاب توزيع شده است.
علاوه بر نيروهاي جمعيت هلال‌احمر استان سيستان و بلوچستان، نيروهاي هلال‌احمر از استان‌هاي خراسان شمالي، جنوبي، رضوي، يزد و كرمان براي كمك به حادثه ديدگان به منطقه اعزام شدند و اكنون سه هزار و 254 امدادگر و نجاتگر در منطقه در حال امدادرساني به سيل‌زدگان هستند و در ۸۴۴ روستا امدادرساني كرده‌اند. تاكنون بيش از ۴ هزار كودك از خدمات فضاي دوستدار كودك تيم‌هاي سحر مستقر در مناطق آسيب‌ديده متاثر از سيل و آبگرفتگي، بهره‌مند شده‌اند و خدمات امدادي در جنوب سيستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد. رييس سازمان داوطلبان جمعيت هلال‌احمر نيز از جمع‌آوري بيش از ۴۶ ميليارد رالا در قالب پويش همدلي و مهرباني براي كمك به مناطق سيل‌زده سيستان و بلوچستان خبر داد. وحيد سليمي، در خصوص كمك‌هاي مردمي اين سازمان به شهرستان‌هاي متأثر از سيل در جنوب سيستان و بلوچستان گفت: سازمان داوطلبان جمعيت هلال‌احمر با اتكا به داوطلبان و خيران، پشتيبان سازمان امداد و نجات در بحران‌هاست.
او ادامه داد: با توجه به وسعت سيل و آبگرفتگي در مناطق جنوبي سيستان و بلوچستان اين سازمان با اعلام شماره حساب در قالب پويش همدلي و مهرباني در قالب فراخواني از مردم نوع‌دوست و خيرين خواسته شد تا به ياري مردم متأثر از سيل و آبگرفتگي بشتابند. رييس سازمان داوطلبان جمعيت هلال‌احمر گفت: جمع كمك‌هاي نقدي خيران و داوطلبان تاكنون بيش از ۴۶ ميليارد ریال بوده است. عمده كمك‌هاي خيرين توزيع بسته‌هاي معيشتي، زيستي و بهداشتي است كه به مناطق متأثر از سيل ارسال شده. گروه صنعتي گلرنگ و افق كوروش مجموعه اين سازمان را در امر امدادرساني به اين مناطق ياري كردند.

ارسال نظر