رييس مجلس شوراي اسلامي:

اگر وضع اقتصادي كشور رونق داشت نرخ مشاركت در انتخابات متفاوت مي‌شد

۱۴۰۲/۱۲/۱۶ - ۰۰:۵۱:۲۳
کد خبر: ۳۰۸۰۳۴

رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه انتخابات مجلس با نقش‌آفريني مردم برگزار شد، گفت: مشاركت مردم با وجود طراحي‌هاي گوناگون دشمنان، برآمده از وطن‌دوستي و علاقه و امنيت كشور و آگاهي سياسي بود.

رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه انتخابات مجلس با نقش‌آفريني مردم برگزار شد، گفت: مشاركت مردم با وجود طراحي‌هاي گوناگون دشمنان، برآمده از وطن‌دوستي و علاقه و امنيت كشور و آگاهي سياسي بود.
محمدباقر قاليباف در جلسه علني دیروز در نطق پيش از دستور خود با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه گفت: از جايگاه خانه ملت، از نقش‌آفريني يكايك هموطنان و همه دست‌اندركاران انتخابات دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تقدير و تشكر مي‌كنم. از مجريان و ناظران به خصوص نيروهاي امنيتي و نظامي تشكر مي‌كنم كه با هوشمندي و درايت امنيت انتخابات را در سراسر كشور تامين كرده‌اند.
رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: انتخابات شكوهمند مجلس در ميانه تحريم داخلي و خارجي چنان با نقش‌آفريني مردم برگزار شد كه همه ما را به‌طور مضاعف متوجه مسووليت‌هاي خود كرد. اين مشاركت با وجود طراحي‌هاي گوناگون دشمنان حقيقتا برآمده از وطن‌دوستي و علاقه به امنيت كشور و آگاهي سياسي بود. اميدوارم مردم با حضور پرشور در مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه‌هاي انتخابيه اعلام شده، مجاهدت خود را با شايستگي و شكوه تكميل كنند.
قاليباف بيان كرد: آنهايي كه از حق راي خود استفاده كردند، ماجورند؛ البته ما درباره هموطناني كه به هر دليل در اين انتخابات مشاركت نداشتند نيز مسووليم. نمايندگان منتخب تنها وكيل افرادي كه به آنها راي داده يا در انتخابات شركت كردند، نيستند. بايد نمايندگان منتخب خود را وكيل و خادم تمام مردم بدانند و در راستاي تامين خير عمومي تصميم‌گيري كنند و صرفا در جلب رضايت حلقه طرفداران خود محصور نماند. رييس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اميدوارم ثمره فعاليت ما مسوولان بتواند رضايت اقشار مختلف مردم را چنان جلب كند كه به سير صعودي مشاركت در انتخابات آينده منجر شود. براي اين كار بايد از هر چه به احياي امر ملي آسيب مي‌زند، پرهيز كنيم و خير عمومي را در دستور كار قرار دهيم.
وي گفت: ما به خوبي مي‌دانيم اگر وضع اقتصادي كشور رونق داشت و بداخلاقي‌هاي سياسي نبود، نرخ مشاركت در انتخابات متفاوت مي‌شد. مردم با صندوق راي قهر نيستند اما انتظار كارآمدي بيشتر دارند پس بايد صندوق راي كارايي و گره‌گشایي روزافزون خود را در كارآمد‌سازي حكمراني نشان دهد.
رييس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: نفس حضور و اصل مشاركت اين تعداد مردم در انتخابات نشان از پايبندي به چارچوب‌هاي نظام و نگاه به صندوق و به مثابه كوتاه‌ترين و بهترين راه براي حل مشكلات است؛ با توجه به تقسيم كاري كه براي تمركز بر مسائل واقعي با قوه مجريه داريم، هرگونه اختلاف‌افكني، حاشيه‌روي و دوقطبي‌سازي قابل قبول نيست چون علاوه بر مسووليت وجداني و شرعي، نارضايتي مردم را نيز به دنبال دارد. قاليباف تصريح كرد: ما پايه‌هاي همكاري دولت و مجلس شوراي اسلامي را به نفع مردم در قالب برنامه هفتم توسعه محكم كرديم در دوره جديد نظارت موثري بر اجراي برنامه هفتم توسعه خواهيم داشت تا حقوق عامه احياء شود و كارآمدي دستگاه حكمراني افزايش يابد.
رييس مجلس شوراي اسلامي خطاب به نمايندگان اظهار كرد: از همكاران گرامي كه در مجلس دوازدهم توفيق همراهي آنها را نداريم، براي همه زحمات‌شان در دوره يازدهم تشكر مي‌كنم همچنين به برادران و خواهران ارجمندم كه در دوره جديد به تركيب مجلس شوراي اسلامي مي‌پيوندند، تبريك مي‌گويم و ورود آنها را به كارزار همگرايي براي كارآمدي خوشامد مي‌گويم.
وي گفت: نه در درون مجلس شوراي اسلامي و نه در همكاري با ساير قوا ما دستور كار ديگري جز افزايش كارآمدي نداريم بعد تقنيني و نظارتي مجلس شوراي اسلامي در خدمت اين هدف خواهد ماند.
قاليباف در پايان بيان كرد: ما با رهبر فرزانه و بزرگوارمان عهد بسته‌ايم كه فرصت ناشي از مشاركت مردم را در مسير تحول قدر بدانيم.

ارسال نظر