اعلام آمار تعداد موتورسيكلت‌هاي ايران و تهران

۱۴۰۲/۱۲/۱۵ - ۰۱:۲۱:۳۵
کد خبر: ۳۰۷۹۴۵

معاون عمليات پليس راهور تهران بزرگ مي‌گويد: مقصر حدود ۴۷ درصد از فوتي‌هاي شهر تهران رانندگان موتورسيكلت هستند. معاون عمليات پليس راهور تهران بزرگ گفت: در ۷۲ درصد از تصادفاتي كه موتورسواران فوت شده‌اند، خود آنها مقصر در حادثه بوده‌اند كه نشان‌دهنده تخلفات آنها بوده است.

معاون عمليات پليس راهور تهران بزرگ مي‌گويد: مقصر حدود ۴۷ درصد از فوتي‌هاي شهر تهران رانندگان موتورسيكلت هستند. معاون عمليات پليس راهور تهران بزرگ گفت: در ۷۲ درصد از تصادفاتي كه موتورسواران فوت شده‌اند، خود آنها مقصر در حادثه بوده‌اند كه نشان‌دهنده تخلفات آنها بوده است. سرهنگ احسان مومني معاون عمليات پليس راهور تهران بزرگ در خصوص تخلفات موتورسواران در پايتخت گفت: موتورسيكلت يك وسيله نقليه ارزان، سبك و داراي قدرت مانور بسيار بالاست كه مي‌تواند سرعت زياد هم برود. موتورسيكلت مي‌تواند هم براي تفريح و هيجان و هم براي كار و درآمدزايي و نيز به منظور استفاده از يك وسيله حمل و نقلي و رفت و آمدي و رفتن به سر كار از آن استفاده كرد. او افزود: روز به روز بر تعداد استفاده‌كنندگان و بر تعداد دستگاه‌هاي موتورسيكلت افزوده مي‌شود. جالب است بدانيد در كل كشور حدود ۱۲ ميليون موتورسيكلت وجود دارد كه فقط در شهر تهران ۴ ميليون ۳۰۰ هزار موتورسيكلت تردد مي‌كند. يعني ۳۶ درصد از موتورسيكلت‌هاي كل كشور در پايتخت وجود دارد.
معاون عمليات پليس راهور تهران بزرگ بيان داشت: يكي از دغدغه‌هاي اصلي مسوولان بحث تردد موتورسيكلت‌ها است و دليل آن هم بي‌نظمي‌ها و تخلفاتي است كه انجام مي‌دهند. برخي از اين موتورسواران با تخلفات خود باعث تصادف و حوادث رانندگي مي‌شوند و اين موضوعات از دغدغه‌هاي اصلي پليس راهور تهران بزرگ و همچنين جزو مطالبات به حق شهروندان است، مردم تقاضا دارند با تخلفات موتورسواران برخورد شده تا نظم بيشتري در سطح شهر حاكم شود. سرهنگ مومني افزود: مقصر حدود ۴۷ درصد از فوتي‌هاي شهر تهران رانندگان موتورسيكلت هستند. يك زماني بود كه مي‌گفتيم ۳۳ درصد از تصادفات فوتي مربوط به موتورسيكلت سواران است زيرا آن زمان در شهر تهران حدود يك ميليون و ۷۰۰ هزار موتورسيكلت در شهر تهران وجود داشت، اما الان حدود ۴ ميليون ۳۰۰ هزار موتورسيكلت در پايتخت تردد مي‌كنند كه به همين ترتيب در حال حاضر مقصر ۴۷ درصد از فوتي‌ها موتورسيكلت سواران هستند.

ارسال نظر