تشديد بارش‌ها و طغيان رودخانه‌ها در ۲ روز آينده

۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۰۱:۰۳:۳۶
کد خبر: ۳۰۷۸۳۶

سازمان هواشناسي كشور نسبت به تشديد فعاليت دو سامانه بارشي در دو روز آينده هشدار داد كه موجب طغيان رودخانه‌ها و اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌اي، ريلي و هوايي مي‌شود.

سازمان هواشناسي كشور نسبت به تشديد فعاليت دو سامانه بارشي در دو روز آينده هشدار داد كه موجب طغيان رودخانه‌ها و اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌اي، ريلي و هوايي مي‌شود.
به گزارش ايرنا، بر اساس هشدار سطح نارنجي سازمان هواشناسي كشور، فعاليت دو سامانه بارشي امروز و فردا شدت مي‌يابد.
سامانه بارشي نخست با بارش برف، باران، وزش باد شديد موقت، كاهش نسبي دما، كولاك برف و مه در استان‌هاي چهارمحال و بختياري، غرب و جنوب اصفهان و ارتفاعات در استان‌هاي كهگيلويه و بويراحمد، شمال فارس، يزد، كرمان، خراسان جنوبي و شمال شرق خوزستان همراه مي‌شود و روز سه‌شنبه جنوب خراسان رضوي و ارتفاعات خراسان جنوبي را در بر مي‌گيرد.
اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌اي، ريلي و هوايي، يخ‌زدگي و لغزندگي زمين در گردنه‌هاي كوهستاني به سبب بارش برف براي اين مناطق پيش‌بيني شده است.
انسداد گردنه‌هاي مسيرهاي برف‌گير، كاهش ديد، بهمن، كولاك برف، احتمال قطعي برق به‌ويژه در نواحي روستايي و خسارت به سازه‌هاي موقت، نهال‌ها، ماشين‌آلات و محصولات كشاورزي ازد يگر مخاطرات اعلام شده براي اين سامانه بارشي است.
سازمان هواشناسي به پرهيز از سفر به ويژه در گردنه‌هاي برف گير و در صورت ضرورت مجهز بودن خودروها به ادوات زمستاني، پرهيز از فعاليت‌هاي عمراني، آمادگي دستگاه‌هاي اجرايي و امدادي، آمادگي راهداري براي برف‌روبي در گردنه‌ها و نقاط سردسير، صرفه‌جويي در مصرف نهاده‌هاي انرژي، انتقال ماشين‌آلات كشاورزي به مكان‌هاي مسقف، به‌كارگيري تمهيدات لازم براي درختان جوان در مقابل برف و سرما و اطمينان از استحكام سازه‌هاي موقت توصيه كرده است.
سامانه بارشي دوم نيز در اين همين مدت موجب رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شديد موقت خواهد شد.
گستره فعاليت اين سامانه روز دوشنبه در خوزستان، جنوب كهگيلويه و بويراحمد، شمال و شرق هرمزگان و روز سه‌شنبه نيمه شرقي هرمزگان، سيستان و بلوچستان، جنوب كرمان، يزد و خراسان جنوبي اعلام شده است.

ارسال نظر