وزير نفت اعلام كرد

بنزين ركوردشكني كرد

۱۴۰۲/۱۲/۰۸ - ۰۰:۲۹:۵۳
کد خبر: ۳۰۷۳۱۹
بنزين ركوردشكني كرد

وزير نفت گفت: همزمان با كاهش شديد دماي هوا و استمرار شبكه گازرساني كشور، شركت‌هاي ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي و پخش فرآورده‌هاي نفتي بيش از ۱۳۲ ميليون ليتر بنزين را در تعطيلات اخير توزيع كردند.

وزير نفت گفت: همزمان با كاهش شديد دماي هوا و استمرار شبكه گازرساني كشور، شركت‌هاي ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي و پخش فرآورده‌هاي نفتي بيش از ۱۳۲ ميليون ليتر بنزين را در تعطيلات اخير توزيع كردند.
جواد اوجي (دوشنبه، هفتم اسفندماه) در حاشيه بازديد از مركز ديسپچينگ شركت ملي نفت ايران در جمع خبرنگاران با اشاره به كاهش محسوس دماي هوا طي هفته جاري و ادامه اين روند در هفته آينده اظهار كرد: با تلاش همكارانم در بخش بالادست و پايين‌دست صنعت نفت هيچ نقطه‌اي از كشور دچار افت فشار نشده است.
وي ادامه داد: امسال نسبت به دوره مشابه پارسال روزانه ۳۰ ميليون مترمكعب گاز بيشتري توليد مي‌شود كه سهم فاز ۱۱ ميدان گازي پارس جنوبي در بخش دريا و فاز ۱۴ در بخش خشكي در اين ميان از همه بيشتر است.
وزير نفت با تأكيد بر اينكه كاركنان صنعت نفت در بخش بالادستي و پايين‌دستي با آمادگي كامل وارد فصل زمستان شده‌اند، افزود: اين كاركنان در كوتاه‌ترين زمان ممكن توانستند آسيب ناشي از حمله تروريستي رژيم غاصب صهيونيستي به خطوط لوله سراسري گاز كشور را برطرف كنند و پايداري گاز را به شبكه گاز كشور بازگردانند.
اوجي با اشاره به سرماي بي‌سابقه هوا در اسفندماه امسال اظهار كرد: امروز بر اساس گزارش همكارانم در شركت ملي نفت ايران بيش از يك ميليارد و ۷۰ ميليون مترمكعب گاز خام در كشور توليد مي‌شود كه پس از پالايش بيش از ۸۵۰ ميليون مترمكعب گاز شيرين به شبكه سراسري گاز كشور تزريق مي‌شود.
وي با اشاره به همكاري مردم در زمينه رعايت الگوي مصرف گاز و نيز ارايه مشوق‌هاي خوب شركت‌ملي گاز ايران براي مشتركان كم‌مصرف گاز گفت: رعايت الگوي مصرف گاز در حالي در كشور از سوي مردم رعايت مي‌شود كه خدا را شكر شاهد بارش يك متري برف در برخي نقاط كشور همچون شمال شرق ايران بوده‌ايم.
وزير نفت حفظ دماي ۱۸ تا ۲۲ درجه منزل، استفاده از پرده‌هاي ضخيم براي پنجره‌ها و خاموش كردن سيستم گرمايشي بخش‌هاي غيرقابل استفاده منزل را از جمله راه‌هاي كاهش مصرف گاز در هفته‌هاي باقي‌مانده از فصل زمستان دانست.
طبق اعلام وزارت نفت، اوجي به افزايش مصرف روزانه بنزين كشور در ايام تعطيلات اخير اشاره كرد و گفت: مصرف بنزين كشور به ۱۳۲ ميليون ليتر در روز رسيده است و با وجود سرماي شديد در كشور در روزهاي اخير هيچ‌يك از ۴ هزار و ۲۰۰ جايگاه عرضه سوخت مايع كشور دچار اختلال و كمبود سوخت نشد. همكاران من در شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران همزمان با تأمين بنزين به‌صورت شبانه‌روز سوخت مايع نيروگاه‌هاي كشور را نيز در اين ايام به نحو احسن تأمين كرده‌اند.

ارسال نظر