بارندگی‌ها در کشور تا جمعه ادامه خواهد داشت؛ بروز یخبندان در سراسر کشور

۱۴۰۲/۱۲/۰۷ - ۱۴:۲۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۷۲۷۷
بارندگی‌ها در کشور تا جمعه ادامه خواهد داشت؛ بروز یخبندان در سراسر کشور

سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش باران و برف و هوای سرد تا پایان هفته جاری در کشور خبر داد و اعلام کرد: امروز بیشترین بارش‌ها در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، غرب سواحل دریای خزر و قم، اصفهان و مرکزی رخ می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (دوشنبه ۷ اسفند) در استان‌های واقع در شمال‌شرق، شرق، جنوب‌شرق، سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز و جنوب‌غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایسنا، بیشترین بارش‌ها امروز در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، غرب سواحل دریای خزر و در استان‌های قم، اصفهان و مرکزی رخ خواهد داد. فردا (سه‌شنبه ۸ اسفند) بارش‌ها در مناطق مذکور به صورت پراکنده تداوم خواهد داشت و از اواخر وقت روز سه‌شنبه موج جدید بارشی از سمت غرب و جنوب‌غرب وارد کشور می‌شود که در این مناطق سبب بارش خواهد شد.

روز چهارشنبه (۹ اسفند) فعالیت سامانه بارشی جدید در کشور تقویت شده و تقریباً برای بیشتر استان‌های کشور به ویژه غرب سواحل دریای خزر و نیمه شمالی استان‌های فارس و کرمان سبب بارش برف و باران و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.
 
سامانه بارشی روز پنجشنبه به جز مناطقی از شمال‌غرب، غرب و جنوب کشور در سایر مناطق کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد و شاهد تداوم بارش برف و باران و وزش باد نسبتاً شدید در نیمه شرقی کشور خواهیم بود. شدت بارش در روز پنجشنبه در جنوب استان سیستان و بلوچستان است.

روز جمعه (۱۰ اسفند) از گستردگی فعالیت سامانه بارشی کاسته خواهد شد و بارش‌ها با شدت کمتر تنها در شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال‌شرق، شرق و جنوب‌شرق کشور پیش‌بینی شده است.

هوا در بیشتر مناطق سرد می‌شود

کاهش محسوس دما همراه با بارش‌ها از روز گذشته در بیشتر مناطق کشور آغاز شده که روند کاهشی دما امروز هم انتظار می‌رود و هوا تا فردا (سه‌شنبه) در بیشتر مناطق کشور سرد خواهد شد.

امروز همچنین در نوار شرقی کشور در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی از این مناطق احتمال ریزش گردوخاک وجود دارد.
 
خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان امروز، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان فردا (سه‌شنبه) و دریای خزر امروز و فردا مواج و متلاطم خواهد بود.

بارش باران و برف همراه با یخبندان سطح زمین در پایتخت

آسمان تهران امروز ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران و برف پیش‌بینی شده که مه رقیق و گاهی وزش باد را شاهد خواهیم بود؛ امشب نیز آسمانی ابری در بعضی ساعات بارش پراکنده برف همراه با مه رقیق و گاهی وزش باد برای تهران رخ می‌دهد. این شرایط برای دو روز آینده (روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه) نیز پیش‌بینی می‌شود که تداوم کاهش دما را خواهیم داشت.

کمینه و بیشینه دمای هوا در پایتخت برای امروز ۳- و ۳ درجه سانتیگراد است که با تداوم کاهش دما روز سه‌شنبه بیشینه دما ۴ و کمینه ۱- درجه سانتیگراد خواهد بود.

اداره کل هواشناسی استان تهران نیز از تداوم بارش باران و برف در تهران، یخبندان سطح زمین و تداوم هوای سرد تا پایان هفته خبر داد و اعلام کرد: احتمال رگبار و رعدوبرق و در نواحی مستعد بارش تگرگ، گاهی مه و محدودیت دید، در ارتفاعات با کولاک برف و احتمال ریزش بهمن پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر