بررسي پرونده فرهنگيان معترض به رتبه‌بندي

۱۴۰۲/۱۲/۰۱ - ۰۲:۲۸:۲۳
کد خبر: ۳۰۶۸۹۵
بررسي پرونده فرهنگيان معترض به رتبه‌بندي

مديركل آموزش و پرورش شهرستان‌هاي استان تهران از معلمان معترض به رتبه‌بندي خواست تا با مراجعه به سامانه رتبه‌بندي، اعتراض خود را ثبت كنند.

مديركل آموزش و پرورش شهرستان‌هاي استان تهران از معلمان معترض به رتبه‌بندي خواست تا با مراجعه به سامانه رتبه‌بندي، اعتراض خود را ثبت كنند. مسعود بهرامي در اين باره افزود: همه معلمان شهرستان‌هاي استان تهران در طرح رتبه بندي، رتبه‌بندي شده‌اند اما آن دسته از فرهنگياني كه اعتراض دارند، مي‌توانند با ثبت درخواست خود در سامانه رتبه‌بندي، اعتراض‌شان را ثبت كنند در اين صورت پرونده آنها در مسير رسيدگي قرار گرفته و اگر خطايي رخ داده باشد، بررسي و اصلاح مي‌شود. او همچنين با اشاره به توسعه رشته‌هاي مهارتي در هنرستان‌ها گفت: در دو سال گذشته ۸ درصد توسعه سنواتي در رشته‌هاي مهارتي براي دانش‌آموزان نهم ورودي به مقطع دهم داشتيم؛ به عبارت ديگر امكاني فراهم شده است كه دانش‌آموزان علاقه‌مند در هنرستان‌ها و مراكز كار و دانش مهارت كسب مي‌كنند.
مديركل آموزش و پرورش شهرستان‌هاي استان تهران رويكرد اصلي آموزش و پرورش را مهارت آموزي خواند و اظهار كرد: مهم‌ترين رسالت آموزش و پرورش آماده كردن دانش‌آموزان براي ورود به زندگي و جامعه آينده است. در اين زمينه در بخش پرورشي آموزش مهارت‌هاي زندگي و در حوزه حرفه‌اي نيز آموزش مهارت‌هاي شغلي ارايه مي‌شود. بهرامي با استناد بر رصد بازار از سوي اداره فني و حرفه‌اي وزارت آموزش و پرورش گفت: رصد صورت گرفته نشان داد هر دانش‌آموزي كه در دبيرستان‌هاي فني و حرفه‌اي تحصيل مي‌كند با امكان درصد بالايي از اشتغال و ورود به بازاركار مواجه مي‌شود. او در ادامه در خصوص آمار دانش‌آموزان مقطع متوسطه مدارس شهرستان‌هاي استان تهران نيز به ايسنا گفت: در مقطع متوسطه اول ۲۳۰ هزار و ۹۰۰ نفر و در متوسطه دوم نظري نيز ۹۸ هزار دانش‌آموز مشغول تحصيل هستند؛ اين درحالي است كه مجموع دانش‌آموزان فني و حرفه‌اي و كارو دانش بالغ بر ۷۶ هزار تن است كه تلاش ما افزايش تعداد دانش‌آموزان ورودي به هنرستانها و مدارس فني و حرفه‌اي به ۵۲ درصد است.
بهرامي لازمه توسعه رشته‌هاي مهارتي را تامين زيرساخت‌هاي فيزيكي همچون احداث هنرستان‌ها، تجهيز كارگاه‌ها، اضافه كردن كارگاه به دبيرستان‌ها، افزايش ظرفيت كارگاه‌ها، تامين نيروي انساني با تمركز براي جذب معلمان هنرآموز و ترغيب دانش‌آموزان در بحث هدايت تحصيلي به سمت مهارت‌يابي دانست.

ارسال نظر