واگذاري تسهيلات به شركت‌هاي دانش‌بنيان حوزه برق

۱۴۰۲/۱۱/۳۰ - ۰۰:۴۸:۰۶
کد خبر: ۳۰۶۷۹۴

افزايش سرمايه كمك بزرگي در راستاي كمك به شركت‌هاي دانش‌بنيان است و در اين زمينه تسهيلات خوبي به شركت‌هاي دانش بنيان واگذار خواهد شد.

افزايش سرمايه كمك بزرگي در راستاي كمك به شركت‌هاي دانش‌بنيان است و در اين زمينه تسهيلات خوبي به شركت‌هاي دانش بنيان واگذار خواهد شد.
به گزارش ايلنا، مريم كارگرنجفي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته آيين‌نامه حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان مصوب هيات وزيران در خصوص وزارت نيرو‌ ابلاغ شد، يكي از بندهاي اين آيين نامه استفاده از ظرفيت بند «ط» تبصره ۱۵ قانون بودجه براي افزايش سرمايه صندوق پژوهش نيرو بود كه سالها انجام نشده بود، امسال با پيگيري‌هاي شركت توانير و پژوهشگاه نيرو شاهد واگذاري عامليت در خصوص بند «ط» به پژوهشگاه نيرو در خصوص صندوق پژوهش بوديم.
وي افزود: افزايش سرمايه كمك بزرگي در راستاي كمك به شركت‌هاي دانش‌بنيان است و در اين زمينه تسهيلات خوبي به شركت‌هاي دانش‌بنيان واگذار خواهد شد.
معاون تحقيقات و منابع انساني وزارت نيرو با اشاره به افتتاح پيشخوان خدمات آزمايشگاهي پژوهشگاه نيرو تصريح كرد: پژوهشگاه نيرو آزمايشگاه‌هاي زيادي دارد كه در بسياري موارد براي خدمات گيرندگان مرجع هستند، پيشخواني كه امروز افتتاح شد درگاه واحدي است كه تمام خدمات گيرندگان هم به شكل مجازي و هم حضوري  مي‌توانند از طريق اين پيشخوان وارد شوند و در راستاي ايجاد شفافيت سلامت اداري، متمركز شدن داده‌ها و مديريت مي‌توانند به پژوهشگاه نيرو كمك كند ‌‌ضمن اينكه اين پيشخوان در بحث ارايه خدمات سهولت ايجاد مي‌كند.
وي با اشاره به افتتاح مركز ارزيابي توسعه مديران نيز گفت: با توجه به تعداد شركت‌ها و مديران زياد وزارت نيرو نياز بود مركزي داشته باشيم كه بتواند ارزيابي‌هايي در بحث مديريت ايجاد كند، اين كانون‌هاي ارزيابي در بحث توسعه مديريت و تونمندسازي و آموزش مديريت مي‌تواند كمك كند و شايستگي وزارت نيرو در اين كانون‌ها احصا مي‌شود. كارگرنجفي ادامه داد: در اين رابطه نظامنامه توسعه مديريت ابلاغ خواهد‌ شد كه شركت‌ها ملزم باشند براي بحث آموزش مديران از ظرفيت‌هاي اين كانون استفاده كنند. وي با بيان اينكه يكي از برنامه‌هاي ما تربيت ۴۰۰ مدير جوان، نوآور و خلاق است، خاطرنشان كرد:  اين كانون در تربيت مديران به ما كمك مي‌كند. معاون تحقيقات و منابع انساني وزارت نيرو بيان داشت: وزارت نيرو اولين دستگاهي است كه نخبگان را جذب كرده و اين فرآيند در حال استمرار است و اكنون ۵۰ نفر مشغول شده اند و اميدواريم تعدادي از اين نخبگان بتوانند مديران آينده صنعت آب و برق باشند كه در اين راستا حتما از ظرفيت كانون‌ براي ارتقاي نخبگان استفاده مي‌كنيم.
محمد ملاعليا نيز گفت: با همكاري وزارت نيرو، توانير و پژوهشگاه نيرو اقدام بسيار مهم و زيرساختي اجرايي شد و آن بحث قرارداد عامليت صندوق پژوهش و نوآوري صنعت برق بود كه قرارداد آن امضا شد با حضور توانير و شركتهاي تخصصي در صنعت برق آينده رو به رشدي را در صندوق پژوهش و نوآوري صنعت برق خواهيم داشت.
وي با اشاره به افتتاح پيشخوان خدمات آزمايشگاهي ابراز اميدواري كرد كه اين مجموعه مركز خدمات الكترونيك و رسيدگي به كل مجموعه آزمايشگاهي پژوهشگاه نيرو خواهد شد.
معاون تحقيقات و منابع انساني توانير اين اقدام را بسيار موثر و سازنده ارزيابي كرد و افزود:  اميدواريم فضايي براي خدمات آزمايشگاهي در كل كشور براي صنعت برق و همچنين آزمايشگاه‌هاي خارج از كشور باشد و اين اقدام موثر و هماهنگ كننده در همه حوزه‌هاي صنعت برق و خدمات ارايه شود.
با حضور رييس پژوهشگاه نيرو و معاون سرمايه انساني، تحقيقات و فناوري اطلاعات وزير نيرو «پيشخوان خدمات آزمايشگاه‌هاي مرجع و تحقيقاتي مستقر در پژوهشگاه نيرو» و «كانون ارزيابي شايستگي مديران صنعت آب و برق»، رسمات افتتاح شده و به‌بهره‌برداري رسيدند.
پيشخوان خدمات آزمايشگاه‌هاي پژوهشگاه نيرو با هدف مديريت يكپارچه ارتباط با مشتريان، ارايه خدمات برتر آزمايشگاهي و پايش و نظارت بر كيفيت خدمات، طراحي شده است.
از مهم‎ترين فعاليت‌هاي پيشخوان خدمات آزمايشگاهي پژوهشگاه نيرو، ايجاد ساختار متمركز در امور مربوط به مشتريان و مديريت بازاريابي براي گسترش خدمات آزمايشگاهي در حوزه‌هاي مختلف به‌ويژه صنعت برق و انرژي و منطبق با استانداردهاي ملي و بين‌المللي است.با راه‌اندازي اين پيشخوان، ارايه خدمات آزمايشگاهي و فعاليت‌ها و فرآيندهاي مرتبط از جمله پياده‌سازي نظام تعرفه‌گذاري، نظارت و پايش عملكرد آزمايشگاه‌ها، پذيرش نمونه، اعلام هزينه، صدور صورتحساب و ارسال گزارش‌هاي آزمون در يك سيستم و نظام مشخص با توجه به اصل تكريم ارباب رجوع انجام مي‌پذيرد. همچنين كانون ارزيابي شايستگي مديران صنعت آب و برق كه از تيرماه ۱۴۰۲ با مجوز سازمان امور اداري و استخدامي به پژوهشگاه نيرو محول شده و در اين مجموعه مستقر است، رسما آغاز به فعاليت كرد. ارزيابي و طراحي مدل‌هاي ارزيابي و شايستگي، برنامه‌ريزي براي فعاليت‌هاي توسعه‌اي و برگزاري دوره‌هاي توسعه‌اي و راهبردي در حوزه‌هاي مختلف از جمله ماموريت‌هاي اين مركز است. همچنين، رهبري و تحول سازماني و برگزاري دوره‌هاي مديريتي اختصاصي بر اساس نظام توسعه صلاحيت حرفه‌اي مديران وزارت نيرو از ديگر ماموريت‌هاي اين مركز به شمار مي‌آيد.

ارسال نظر