گزارش آگهی

راهنمای کامل سفر به ارومیه در نوروز ۱۴۰۳

۱۴۰۲/۱۱/۲۶ - ۱۷:۵۹:۰۱
کد خبر: ۳۰۶۶۱۴
راهنمای کامل سفر به ارومیه در نوروز ۱۴۰۳

ارومیه یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهرهای ایران است که به‌واسطه طبیعت زیبا و آب‌و‌هوای معتدل و مطبوعی که در بهار و تابستان دارد، یک مقصد بسیار عالی و تماشایی برای تعطیلات نوروز محسوب می‌شود.

ازآن‌جایی‌که شناخت جاذبه‌های گردشگری، رستوران‌ها و بهترین اقامتگاه‌‌ها و هتل ارومیه به شما در داشتن تجربه سفری بهتر کمک خواهد کرد، در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دیدنی‌ترین جاذبه های ارومیه

ارومیه شهری تاریخی با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوان است که قدمت آن به حدود ۳۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد؛ بنابراین، برای بازدید از همه آثار آن علاوه بر رزرو هتل ارومیه باید برنامه منظمی داشته باشید. در ادامه، به معرفی برخی از دیدنی‌‌ترین جاذبه‌های طبیعی و باستانی این شهر می‌پردازیم.

دریاچه ارومیه

«دریاچه ارومیه» یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های این شهر و بزرگ‌ترین دریاچه آب شور خاورمیانه محسوب می‌شود که متأسفانه در سال‌های اخیر دچار کم‌آبی شده است. خوشبختانه اخیرا اقداماتی برای احیای این دریاچه صورت گرفته است که تماشای آن شما را به‌وجد خواهد آورد.

دریاچه مارمیشو

یکی‌دیگر از جاذبه های شهر ارومیه که در ۴۵ کیلومتری سمت غرب ارومیه واقع شده است، «دریاچه مارمیشو» است که یک مکان تفریحی عالی برای بهار و تابستان محسوب می‌شود.

کلیسای ننه مریم

«کلیسای ننه مریم» که امروزه آن را به نام شرق آشور نیز می‌شناسند، یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای ایران و جهان بوده که به اعتقاد برخی از باستان‌شناسان و محققان پس از کلیسای «بیت‌لحم» در فلسطین، دومین کلیسای قدیمی جهان است.

برج سه گنبد

«سه گنبد» بنایی تاریخی و به‌جا‌مانده از دوران سلجوقیان است که در اطراف آن آرامگاه‌های زیادی از سرداران، روحانیان ممتاز، تجار و اشراف آن دوران وجود دارد. جالب است بدانید که تاریخچه آن به سال ۵۸۰ هجری قمری باز می‌گردد.

راهنمای کامل سفر به ارومیه در نوروز 1403

کلیسای سیر

«کلیسای سیر» یا مارسرگیر یک ساختمان سنگی در شهر ارومیه است که همه دیوارها و سقف‌های آن با سنگ‌های نامنظم و به‌شکلی ماهرانه‌ای در کنار هم بنا شده‌اند. این کلیسا شامل دو قسمت سالن نیایش یا محراب و چله‌‌خانه است که هریک اتاق‌ها و تودری‌های جالبی دارد.

آبشار شملکان

«آبشار شملکان» یکی‌ از زیباترین آبشارهای نزدیک به شهر ارومیه است که طبیعت بسیار زیبا و بکری دارد. تماشای طبیعت این آبشار قطعا خاطره جالب و متفاوتی از سفر در ذهن شما حک خواهد کرد.

روستا بند

«بند» نام روستا و تفرجگاهی در فاصله ۵کیلومتری ارومیه است که در نزدیکی رودخانه، سد و شهر چای واقع شده است. تماشای باغ‌ها، تفرجگاه‌های بی‌نظیر زمستانی و چشم‌اندازهای کوهستانی قطعا دلنشین خواهد بود. ضمن ذکر این نکته که مسجد تاریخی بند نیز در همین روستا واقع شده است.

راهنمای کامل سفر به ارومیه در نوروز 1403

رزرو بهترین هتل ارومیه

برای آن‌که سفری فراموش‌نشدنی و بدون دغدغه را در ارومیه و مخصوصا در روزهای پرمسافر بهاری تجربه کنید، لازم است که از قبل به فکر رزرو بهترین هتل و اقامتگاه‌‌های این شهر باشید‌. در ادامه، به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

هتل آنا

«هتل ۵ ستاره آنا» اولین و یکی از بهترین هتل های شهر ارومیه است که با خدمات متنوع اقامتی، تشریفاتی و ورزشی خود گزینه بسیار مناسبی برای اقامت خواهد بود.

هتل دنیز

«هتل دنیز» دیگر هتل لوکس و ۵ ستاره این شهر است که در ۴۰کیلومتری جاده سلماس ارومیه واقع شده است. این هتل ۵۳ اتاق با بهترین امکانات رفاهی دارد که با چشم‌انداز ساحل دریاچه ارومیه یک ویوی عالی در اختیار شما قرار می‌دهد.

هتل آریا

«هتل ۴ ستاره آریا» که در خیابان طالقانی این شهر واقع شده است، یکی‌دیگر از بهترین هتل های ارومیه است که ۶۳ واحد اقامتی در ۱۱ طبقه داشته و ازلحاظ امکانات رفاهی در حد مطلوبی قرار دارد.

هتل ساحل

«هتل ۴ ستاره ساحل» یکی از قدیمی‌ترین و بهترین هتل‌ های این شهر است که در منطقه‌ای سرسبز و نزدیک به رودخانه ارومیه واقع شده است؛ البته دسترسی خوبی به مراکز تفریحی و بازار شهر نیز دارد.

هتل جهانگردی

«هتل ارومیه ۴ ستاره جهانگردی» دیگر گزینه پیشنهادی برای اقامت در این شهر است که در فاصله نزدیکی از مراکز تفریحی همانند کلیسای کوه سیر، کلیسای ننه مریم، پارک جنگلی و رودخانه ارومیه واقع شده است. ازلحاظ امکانات رفاهی و اقامتی نیز در حد مطلوبی قرار دارد.

معروف‌ترین رستوران های ارومیه

یکی از خوشمزه‌ترین قسمت‌های هر سفری، چشیدن غذاهای محلی آن شهر است که به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. در ادامه، بهترین رستوران‌های این شهر را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

رستوران فلامینگو

«فلامینگو» یکی از قدیمی‌ترین رستوران های شهر ارومیه است که در آن انواع غذاهای محلی و کباب با بهترین کیفیت سرو می‌شود.

سفره‌خانه کشکول

اگر چشیدن طعم فوق‌العاده دیزی مخصوص «کشکول» و دیگر غذاهای سنتی برای شما جذابیت دارد، حتما به این سفره‌خانه سری بزنید.

سفره‌خانه ریحون

دلمه برگ و جوجه‌ترش آذری از خوشمزه‌ترین غذاهای شهر ارومیه است که برای چشیدن طعم بی‌نهایت خوشمزه آن می‌توانید به «سفره‌خانه ریحون» بروید.

رستوران دیاکو

«دیاکو» نام یکی‌دیگر از بهترین رستوران‌های این شهر است که در آن انواع غذاهای ایرانی، دریایی و بین‌المللی با بی‌نظیرترین طعم‌ها سرو می‌شود.

رستوران علی بابا

«علی بابا» یکی‌دیگر از لوکس‌ترین رستوران های ارومیه است که به سرو انواع کباب‌های خوشمزه می‌پردازد.

رستوران ترکی و ایتالیایی سوپراستار

اگر به‌دنبال چشیدن غذاهای ترکی و ایتالیایی با بهترین کیفیت هستید، حتما یک وعده غذای خود را در این رستوران نوش‌جان کنید.

راهنمای رزرو تور، هتل و خرید بلیط ارومیه

همان‌طورکه در قسمت‌های قبل نیز اشاره شد، ارومیه مقصد گردشگری بی‌نظیری برای نوروز ۱۴۰۳ است که جاذبه‌های تفریحی و تاریخی فراوانی دارد. اگر برنامه‌ریزی برای سفر و بازدید از تماشایی‌ترین مراکز تفریحی این شهر برای شما کمی چالش‌برانگیز است، می‌توانید با تور به این شهر سفر کنید. «فلای تودی» با ارائه تورهای نوروزی بی‌نظیر و قیمت مناسب در کنار شماست تا تعطیلات نوروزی خود را به‌خوبی سپری کنید.

باوجوداین، اگر سفر خانوادگی و با برنامه زمانی منعطف را ترجیح می‌دهید، باز هم نگران نباشید؛ چراکه فلای تودی بزرگ‌ترین و معتبرترین سایت خرید بلیط هواپیما، بلیط قطار و رزرو هتل محسوب می‌شود. از طریق این سایت اینترنتی به‌راحتی می‌توانید بلیط مدنظر خود را از بین گزینه‌های پیشنهادی انتخاب و خریداری کنید. برای رزرو بهترین هتل ارومیه نیز کافی است عکس و اطلاعات واحد‌های اقامتی پیشنهادی را بررسی کنید و درنهایت بهترین هتل را انتخاب کنید.

ارسال نظر