تهران؛ بارش برف از امروز كاهش دماي از فردا

۱۴۰۲/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۷:۰۷
کد خبر: ۳۰۶۵۷۲

اداره كل هواشناسي استان تهران از كاهش محسوس دماي تهران از جمعه (۲۷ بهمن‌ماه) و بارش برف و باران از امروز 26 بهمن‌ماه خبر داد.

اداره كل هواشناسي استان تهران از كاهش محسوس دماي تهران از جمعه (۲۷ بهمن‌ماه) و بارش برف و باران از امروز 26 بهمن‌ماه خبر داد. به گزارش ايسنا، بر اساس بررسي نقشه‌هاي پيش‌يابي و تحليل الگوهاي همديدي، از بعد از ظهر امروز پنجشنبه تا روز يكشنبه (۲۹ بهمن) با نفوذ و فعاليت سامانه بارشي به‌تدريج افزايش ابر، وزش باد، بارش باران گاهي رگبار و رعدوبرق، در ارتفاعات بارش برف و باران و در مناطق مستعد بارش تگرگ پيش‌بيني مي‌شود. از بعد از ظهر شنبه تا روز يكشنبه در بعضي ساعات وزش باد شديد و در مناطق جنوبي و غربي استان گاهي وزش باد خيلي شديد مورد انتظار است همچنين از فردا روند كاهش دما (كاهش محسوس دماي روزانه جمعه و دماي شبانه شنبه و يكشنبه) در سطح استان دور از انتظار نيست. آسمان تهران امروز نيمه‌ابري و غبار صبحگاهي، به‌تدريج ابري، گاهي بارش پراكنده و وزش باد با حداقل دماي ۸ و حداكثر دماي ۱۸ درجه سانتيگراد و در روز جمعه (۲۷ بهمن) ابري، در بعضي ساعت‌ها بارش باران، گاهي رگبار و رعد و برق و وزش باد با حداقل دماي ۹ و حداكثر دماي ۱۳ درجه سانتيگراد پيش‌بيني مي‌شود.

25 درصد تاكسي‌هاي پلاك شده فعال نيستند!

شادي مالكي، سرپرست سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران در شوراي معاونان حمل و نقل و ترافيك مناطق ۲۲ گانه شهرداري تهران با اشاره به اينكه برخي از رانندگان تاكسي در تاكسي‌هاي اينترنتي فعاليت مي‌كنند و به همين دليل، در زمان‌ بارندگي يا اوج ترافيك، با كمبود تاكسي در خطوط مواجه مي‌شويم، اظهار كرد: اين مساله ناشي از شرايط نامناسب اقتصادي و معيشتي رانندگان و به‌ صرفه بودن فعاليت در تاكسي‌هاي اينترنتي است كه اين مشكل را بايد مورد واكاوي قرار داده و رفع كنيم.  وي با بيان اينكه مسائل و مشكلات در حوزه تاكسيراني زياد است و شرايط فعلي مطلوب نيست، چنانچه از ۸۰ هزار دستگاه تاكسي پلاك‌ شده، ۶۰ هزار دستگاه تاكسي فعال داريم كه البته حدود ۱۵ درصد از آنها نيز در دسترس نيستند، تصريح كرد: يكي از ابتدايي‌ترين الزامات تاكسي، ايمن بودن و آلاينده نبودن آن است، در صورتي كه ميانگين سني تاكسي‌هاي تهران، ۹ تا ۱۰ سال است و اغلب تاكسي‌ها نمي‌توانند گواهي خود را از مراكز معاينه فني تهران دريافت كنند و معمولاً براي اخذ گواهي به ساير شهرها مراجعه مي‌كنند، در صورتي كه پروسه معاينه فني تاكسي‌ها بايد سخت‌گيرانه باشد، چرا كه به عنوان نمونه، بيشتر تاكسي‌ها از سيستم ترمز مناسبي برخوردار نبوده و آلايندگي بالايي دارند. مالكي با اشاره به اينكه هر تاكسي، يك رسانه متحرك و پوياست و نارضايتي راننده تاكسي به مسافران منتقل مي‌شود، اظهار كرد: اگر نسبت به وضعيت درآمد و معيشت رانندگان تاكسي حساس نباشيم، ممكن است بسياري از خدمات شهرداري تهران و سازمان تاكسيراني زير سوال برود.

ارسال نظر