فرمانده كل سپاه:

تعرض به كشور را بي‌پاسخ نخواهيم گذاشت

۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۲۳:۴۲:۲۹
کد خبر: ۳۰۶۵۶۰
تعرض به كشور را بي‌پاسخ نخواهيم گذاشت

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه ساخت يك نيروي دريايي براي خنثي‌سازي تهديدات دشمنان مهم‌ترين مولفه بازدارندگي يك كشور است، گفت: ناوبري دريايي در جنگ دريايي بايد كاملاً قوي و متفاوت باشد

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه ساخت يك نيروي دريايي براي خنثي‌سازي تهديدات دشمنان مهم‌ترين مولفه بازدارندگي يك كشور است، گفت: ناوبري دريايي در جنگ دريايي بايد كاملاً قوي و متفاوت باشد، و در جنگ دريايي نبرد فناوري‌ها است؛ در جايي كه به ما تعرضي شود بدون پاسخ نگذاشته‌ايم و من‌بعد هم بدون‌ پاسخ نخواهيم گذاشت. به گزارش سپاه نيوز سردار سرلشكر پاسدار حسين سلامي فرمانده‌كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در همايش ملي شناورهاي تندرو با اشاره به حضور مثال‌زدني مردم ايران در راهپيمايي ۲۲ بهمن اظهار داشت: اين حضور تكرار اعجاز بود؛ انقلابي كه ‌در سال ۵۷ پيروز شد موقعيت سياسي كشور ايران را از يك كشور وابسته و نظام برده‌داري به نظام سياسي مستقل و استقلال تبديل كرد.
وي با بيان اينكه ايران هويت ازدست‌رفته خود را در انقلاب بازيافت، افزود: ايران صاحب شكوه، تمدن، تاريخ، عظمت و استقلال از ‌فضاي برده‌داري‌ سياسي نجات يافت؛ ايراني كه قدرت‌هاي بزرگ شاه او را انتخاب مي‌كردند؛ ايراني كه انگليسي‌ها پادشاه او را ‌به جزايري هزاران مايل دورتر تبعيد مي‌كردند، با پيروزي انقلاب به يك ايران آزاد، مقتدر و قدرتمند تبديل شد؛ امروز به ايراني تبديل شده‌ايم كه غرب براي جلوگيري از نفوذ كشورمان به رقابت برخاسته است.
فرمانده‌كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با يادآوري اينكه ‌امروز جوانان كشورمان انواع ماهواره‌ را در مدار قرار مي‌دهند، تصريح كرد: روزي فقط روي كاغذ اجازه انجام كار داشتيم اما امروز ماهواره را مستقل از ساير كشورها در مدار قرار مي‌دهيم.
سرلشكر سلامي با ابراز اينكه روزي هيچ پديده صنعتي به نام خودمان نداشتيم و قدرت خلق هيچ فناوري را نداشتيم و اين قدرت را از ما سلب كرده بودند، ادامه داد: امروز در تمام اين خطوط ساحلي پيشرفت‌هاي شگفت‌انگيزي شكل گرفته است، ايراني كه به كمك ملت‌هاي مستضعف مي‌رود و ناجي ملل ضعيف و مسلمان شده است. وي با تذكر اينكه دشمن تلاش مي‌كند اين فضاي خوب را تيره‌وتار نشان دهد، اضافه كرد: روز گذشته توانستيم از روي ناو تماماً ايراني موشك بالستيك را به‌سمت اهداف معين در فضاي واقعي با موفقيت شليك كنيم، اينها پديده‌اي ساده براي ما است.
فرمانده‌كل سپاه با توجه به اينكه ايران يك كشور ساحلي است و به آب‌هاي آزاد جهان متصل است و دسترسي دارد، گفت: اين يك موقعيت مهم براي ما است؛ با تمام كشورهاي ساحلي جهان همسايه هستيم؛ همسايه صرفاً همجواري نيست، امروز از بوشهر تا سواحل امريكا مي‌توانيم حركت كنيم و پيش برويم كما اينكه ديگران هم اين كار را انجام مي‌دهند. سرلشكر سلامي با تصريح اينكه ساخت يك نيروي دريايي براي خنثي‌سازي تهديدات دشمنان مهم‌ترين مولفه بازدارندگي كشور است، اضافه كرد: بخش مهمي از اقتصاد جهاني شامل اقتصاد نفت و اقتصاد دريا متعلق به كشورهاي ساحلي است و توسط كشتي‌ها روزانه در درياها جابه‌جا مي‌شود؛ يكي از امتيازات سوق‌الجيشي كشورمان كه توانست تحريم را با شكست مواجه كند موقعيت جغرافيايي و دريايي ايران بود. وي با ابراز اينكه قدرت به‌تنهايي كافي نيست، ادامه داد: ايران هم صاحب اراده است و هم صاحب قدرت است و هم صاحب استراتژي و راهبرد است، براي همين ايران قوي مورد تأكيد است. در نگاه رهبري ايران قوي و مقتدر مدنظر است.
سرلشكر سلامي با اعلام اينكه شرافتمندانه از قدرتمان استفاده خواهيم كرد، اظهار داشت: قوي بودن مسير هميشگي ما خواهد بود و بايد با قوت زندگي كنيم چون از تاريخ نزديك و دور آموخته‌ايم كه نام ضعفا در ميان نيست و ضعيف فقط با اراده ديگران حركت مي‌كند لذا اگر مي‌خواهيم قوي باشيم بايد در دورترين نقاط دريا حضور يابيم. وي با تأكيد به اينكه قدرت دريايي قوي بايد در برابر قدرت‌هاي دريايي حرف براي گفتن داشته باشد، گفت: قدرت امريكا بر بستر قدرت دريايي استوار است. قدرت موشكي اين كشور به‌روي شناورهاست كه بر دريا استوار است، آنها تركيبي از قدرت هوايي و دريايي را به‌كار گرفته‌اند. سرلشكر سلامي با اظهار اينكه بيان اغراق‌آميز از قدرتمان نداريم و قابل مشاهده است، يادآور شد: دريا ميدان جنگ ثابتي مانند زمين ندارد و ميدان جنگ ثابت نيست، ولي قدرت رزمي فرق مي‌كند.
وي با تصريح به اينكه براي جنگ دريايي كاملاً مهيا هستيم و در آمادگي صددرصدي به‌سر مي‌بريم و به امكانات جنگ از دور دست يافته‌ايم، گفت: در جنگ دريايي ميدان نبرد حساس متفاوت است چرا كه بايد يك نقطه را دقيقاً هدف قرار داد و قادريم از ابعاد دور دشمن را نابود كنيم.
سرلشكر سلامي با بيان اينكه ناوبري دريايي در جنگ دريايي بايد كاملاً قوي و متفاوت باشد، اضافه كرد: در جنگ دريايي نبرد فناوري‌ها است؛ جايي كه به ما تعرضي شود بدون پاسخ نگذاشته‌ايم و من‌بعد هم بدون پاسخ نخواهيم گذاشت و شايد در برخي مواقع اطلاع‌رساني نكنيم.
فرمانده‌كل سپاه با ابراز اينكه در شناورهاي تندرو سرعت بسيار تعيين‌كننده است، اعلام كرد: به بسياري از قابليت‌هاي دريايي دست يافته‌ايم كه قابل گفتن نيست ولي اين را بگويم كه به قدرتمندي‌هاي بي‌نظيري دست يافته‌ايم، رونمايي‌هاي جديدي از ايران «قدرتمند، مدرن و پيشرفته» در عرصه نظامي بزودي براي مردم خواهيم داشت. سرلشكر سلامي در پايان با اشاره به سوابق درگيري‌هاي مستقيم با دشمنان ملت ايران خاطرنشان كرد: به حول و قوه الهي هميشه تير آخر را ما شليك كرده‌ايم و ‌پيروز ميدان بوده‌ايم؛ نمونه آن هم دستگيري تفنگداران امريكايي با آن وضعيت بود.

ارسال نظر