گزارش آگهی

مقایسه نرده آهنی و نرده استیل

۱۴۰۲/۱۱/۲۵ - ۱۶:۵۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۶۵۴۶
مقایسه نرده آهنی و نرده استیل

گاهی اوقات ما جان خود را مدیون وسایل و تجهیزاتی هستیم که شاید در طول روز خیلی به آن‌ها توجه نکنیم و در واقع وجود آن‌ها را ضروری ندانیم. نرده‌ها از این دست تجهیزات هستند که در جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند.

به دلیل آن که نرده ها بیشترین کارایی را در حفاظت از جان ما انسان‌ها دارند، به آن‌ها جان پناه نیز گفته می‌شود. البته امروزه با پیشرفت صنعت ساختمان‌سازی، از نرده‌ها استفاده‌های دیگری نیز می‌شود. به عنوان مثال؛ در برخی از پروژه‌های ساختمان‌سازی از نرده به عنوان یک عامل زیبایی استفاده می‌شود. رایج‌ترین متریال در ساخت نرده‌ها، آهن و استیل هستند. ما قصد داریم در این مطلب به مقایسه نرده آهنی و نرده استیل بپردازیم و ببینیم که این محصولات چه تمایزاتی نسبت به یکدیگر دارند.

تفاوت‌های نرده آهنی و نرده استیل

از مهم‌ترین اجزای ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی، نرده‌ها هستند. این سازه‌ها هم از جنبه ایمنی و هم از نظر زیبایی برای ساختمان‌ها بسیار کاربردی عمل می‌کنند. همه ما به خوبی بر اهمیت وجود نرده‌ها در مکان‌های پرخطر واقف هستیم. نرده‌های آهنی و نرده‌های استیل دو نمونه از پرکاربردترین انواع نرده به شمار ‌می‌روند که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند.

اگر بنا به هر دلیلی نیاز داشته باشید که از بین این دو نوع نرده یکی را انتخاب کنید، احتمالاً کمی با سردرگمی مواجه خواهید شد. خصوصاً اگر اطلاعات تخصصی در مورد جنس و کارایی این نوع نرده‌ها نداشته باشید. بنابراین ما می‌خواهیم با معرفی این محصولات به صورت مجزا و توضیح ویژگی‌های آن‌ها، شما را با هر دو نوع نرده آهنی و استیل آشنا کرده و در انتخاب درست همراهیتان کنیم.

مقایسه نرده آهنی و نرده استیل

معرفی نرده‌های آهنی

نرده‌های آهنی همانطور که از نامشان پیداست از فولاد یا آهن ساخته می‌شوند. بیشترین کاربرد این نوع نرده‌ها برای افزایش سطح ایمنی فضای خارجی ساختمان هاست. همچنین در کارخانجات نیز از این مدل نرده‌ها جهت حصارکشی و امنیت کارکنان در مناطقی خاص استفاده می‌شود.

شاید در گذشته محصولاتی همچون نرده‌های آهنی بسیار ساده به بازار عرضه می‌شدند اما امروزه نرده‌های آهنی از نظر ظاهری بسیار زیبا هستند و می‌توان آن‌ها را در رنگ‌بندی‌های مختلفی از بازار تهیه کرد. همین استفاده از روکش رنگی و روغن کاری سطح خارجی نرده‌های آهنی باعث شده تا این محصولات در برابر عوامل خارجی همچون زنگ زدگی و خوردگی مقاومت خوبی داشته باشند.

البته باید به این موضوع توجه کنید که نوع مواد اولیه و آهن آلات خامی که در ساخت این نرده‌ها به کار ‌می‌روند در کیفیت و مقاومت نهایی محصول نقش بسزایی دارند. بنابراین اگر می‌خواهید نرده‌ای مقاوم و محکم تهیه کنید، باید آن را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین ورق استیل تزئینی

مقایسه نرده آهنی و نرده استیل

معرفی نرده‌های استیل

یکی از ترکیبات اصلی در ساخت نرده‌های استیل عنصر کروم است که همین ماده باعث شده تا این محصولات استحکام فوق‌العاده بالایی داشته باشند. نرده‌های استیل نیز در ابتدا به دلیل مقاومت بالایی که داشتند بیشتر به عنوان یک حفاظ و جان پناه در ساختمان‌ها به کار می‌رفتند. اما امروزه این محصولات نیز از نظر شکل ظاهری بسیار شکیل و زیبا ساخته می‌شوند و به همین علت نمونه‌هایی از آن‌ها را در پروژه‌های طراحی دکوراسیون خانه می‌توانیم مشاهده کنیم.

نرده‌های استیل نه تنها مقاومت بالایی در برابر رطوبت و شرایط آب و هوایی سخت دارند، بلکه کمتر آلودگی به خود جذب می‌کنند. همین موضوع باعث شده تا این محصولات بهترین گزینه برای نرده کشی مکان‌های حساسی همچون بیمارستان‌ها باشند.

نرده آهنی بهتر است یا نرده استیل؟

در بخش‌های گذشته تا حدودی با ویژگی‌های کلی نرده‌های آهنی و استیل آشنا شدیم. اما شاید هنوز هم برای انتخاب یکی از این دو محصول در تردید باشید. در لیست زیر هر دو نرده آهنی و استیل را از نظر ویژگی‌ها و کاربرد‌ها مورد مقایسه قرار داده‌ایم:

اگر تصمیم به نرده کشی راه پله‌ها و ساختمان‌های لوکس دارید، معمولاً استفاده از نرده‌های استیل که ظاهر مدرن‌تری دارند پیشنهاد می‌شود. از نرده‌های آهنی بیشتر برای راه پله‌هایی با سبک فانتزی و کلاسیک استفاده می‌شود.

همین مدرن بودن نرده‌های استیل باعث شده تا با اکثر سازه‌ها و نما‌های امروزی همخوانی داشته باشند. در حالی که ممکن است نتوان از نرده آهنی برای نرده کشی هر سازه‌ای استفاده کرد.

معمولاً وقتی صحبت از نظافت به میان می‌آید، نرده‌های استیل گزینه بهتری به شمار ‌می‌روند. در واقع تمیز کردن و نظافت نرده‌های استیل نسبت به نرده‌های آهنی راحت‌تر است.

تنوع نرده‌های استیل از نظر طراحی و رنگ‌بندی بیشتر از نرده‌های آهنی است.

در ساخت نرده‌های استیل از مواد فولادی مانند کروم، نیکل به همراه دیگر فلزات استفاده شده است. نرده‌های استیل نسبت به نرده‌های آهنی باریک‌تر هستند و در نتیجه از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردارند.

نرده‌های استیل نسبت به نرده‌های آهنی در برابر رطوبت و زنگ زدگی مقاومت بیشتری دارند. نرده‌های آهنی در اثر رطوبت زودتر دچار فرسایش و خوردگی می‌شوند. به همین دلیل از این نظر می‌توان گفت طول عمر نرده استیل بیشتر از نرده آهنی است.

مقایسه نرده آهنی و نرده استیل از نظر قیمت

استفاده از مواد باکیفیت در ساخت نرده‌های استیل باعث شده تا نسبت به نرده‌های آهنی از قیمت بیشتری برخوردار باشند. همچنین با توجه به مواردی که در بخش قبل اشاره شد، نرده‌های استیل معمولاً کاربرد بیشتری دارند و از این رو تقاضا برای خرید آن‌ها در بازار بیشتر است. به همین دلیل نرده‌های استیل در بازار گران قیمت‌تر از نرده‌های آهنی هستند و در نتیجه مصرف‌کنندگان می‌توانند نرده‌های آهنی را ارزان‌تر تهیه کنند. در خصوص قیمت نرده‌های استیل نیز باید به نوع پروژه توجه داشت. معمولاً بسته به کیفیت متراژ پروژه، ابعاد و گرید مناسب از نرده استیل تعیین می‌شود. همچنین هزینه نصب و راه‌اندازی نیز مورد بحث است. پس بسته به شرایط هر پروژه، قیمت کار متفاوت خواهد بود.

مقایسه نرده آهنی و نرده استیل

نکات مهم در خرید نرده استیل و نرده آهنی

پس از اینکه از بین دو نوع نرده آهنی و نرده استیل مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب کردید، باید قبل از ثبت سفارش، مواردی را در نظر داشته باشید. مهم‌ترین نکات در خرید نرده به شرح زیر هستند:

ابعاد و اندازه نرده

وزن نرده

برند تولیدکننده محصول

کیفیت مواد اولیه به کار رفته در نرده

طرح و رنگ‌بندی نرده که باید متناسب با پروژه موردنظر شما باشد

قابلیت شستشو و نظافت نرده

قیمت نهایی نرده

ارسال نظر