جشن انقلاب

۱۴۰۲/۱۱/۲۳ - ۰۰:۵۰:۵۳
کد خبر: ۳۰۶۳۴۱
جشن انقلاب

راهپيمايي باشكوه 22 بهمن در سراسر كشور برگزار شد، در تهران رييس‌جمهور گفت: امروز در ۴۵ سالگي انقلاب اسلامي اعلام مي‌كنيم كه ايران بر سياست نه شرقي و غربي استوار بوده است و خود داراي قدرت و اقتدار است.

راهپيمايي باشكوه 22 بهمن در سراسر كشور برگزار شد، در تهران رييس‌جمهور گفت: امروز در ۴۵ سالگي انقلاب اسلامي اعلام مي‌كنيم كه ايران بر سياست نه شرقي و غربي استوار بوده است و خود داراي قدرت و اقتدار است. به گزارش ايسنا، سيد ابراهيم رييسي رييس‌جمهوري اسلامي ايران در سخنراني خود در مراسم راهپيمايي ۲۲ بهمن به مناسبت چهل‌وپنجمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي اظهار كرد: مردم ايران عزت را به جاي ذلت و استقلال را به جاي وابستگي همه‌جانبه كشور به بيگانگان انتخاب كردند. پيام ملت ايران پيام استقلال بود. وي با بيان اينكه «ايران امروز وابسته به شرق و غرب نيست» ادامه داد: پيام نه شرقي و نه غربي هميشه مورد توجه ملت ايران بوده است. رييسي با اشاره به اينكه «در ۴۵ سالگي انقلاب اسلامي اعلام مي‌كنيم ايران بر سياست نه شرقي و غربي استوار بوده است» ادامه داد: ايران از شرق و غرب و هيچ كشور قدرتمندي دستور نمي‌گيرد. ايران خود داراي قدرت و اقتدار است. رييس قوه مجريه در ادامه تاكيد كرد: اقتدار نظامي و بنيه دفاعي كشور براي همه دشمنان كه تجاوز به اين آب و خام را در سر مي‌پرورانند بازدارنگي دارد. امروز مي‌بينيد كه ادبيات تهديد كاملا به حاشيه رفته و ديگر كسي از اين حرف‌ها كه گزينه نظامي روي ميز است نمي‌زند و كسي در فكر و زبانش در فكر تجاوز نيست و اين به خاطر بنيه دفاعي، نيروهاي توانمند و اين حضور ميليوني مردم در سراسر كشور است. وي اضافه كرد: در ۱۴۰۰ شهر و بخش و ۳۵ هزار روستا مردم به خيابان مي‌آيند و دفاع از نظام مقدس اسلامي را فرياد مي‌زنند كه اين باعث مي‌شود كه در عالم كسي جرات تجاوز به اين آب و خاك را نداشته باشد.

 

تاثير بركت خودباوري، خداباوري و مردم باوري بر پيشرفت‌هاي عرصه‌هاي مختلف

رييسي همچنين اظهار كرد: امروز در كشور به بركت خودباوري، خداباوري و مردم باوري پيشرفت‌هاي بسياري در عرصه‌هاي مختلف از جمله صنعت هسته‌اي، نظامي، علمي و فناوري به دست آورده‌ايم. امروز ما ۱۰ هزار شركت دانش بنيان داريم و در توليد علم در منطقه حرف اول را مي‌زنيم و رتبه علمي‌مان در دنيا ۱۵ است كه بسيار بالاست. جمهوري اسلامي امروز در بسياري از عرصه‌ها توانسته به خودكفايي برسد. ما در صنعت پزشكي، دارويي و فناوري از سرآمدهاي جهان شده‌ايم كه اين از بركت انقلاب اسلامي و تلاش جوانان است. وي با يادآوري مشكلات در پيش از انقلاب خاطرنشان كرد: قبلا براي تجهيز و تعمير تجهيزات‌مان نيازمند مستشاران خارجي بوديم اما امروز به بركت استقلال و اقتدار نظام اين افتخار را داريم كه عزيزان‌مان در داخل خودشان توانمند هستند. امروز به بركت اسلام عزيز و آموزه‌هاي دين و آموخته‌هاي امام راحل و رهبري فرزانه مردم مي‌خواهند مستقل، آزاد و مسلمان زندگي كنند.

 

دولت در مسير ريل‌گذاري امام و رهبري حركت مي‌كند

رييس دولت سيزدهم در ادامه تأكيد كرد: آنجايي كه به گفتمان امام (ره) و رهبري عمل كرده‌ايم حوزه موفق‌ ما بوده است و آنجايي كه افراد و مسوولاني در گوشه و كنار كشور به اين گفتمان دل نداده‌اند و آن را باور نكرده‌اند عقب‌ماندگي داريم. تلاش ما در دولت اين است كه آنچه را امام (ره) و رهبري ريل‌گذاري كرده‌اند و جزو سياست‌هاي كشور است و مردم مي‌خواهند بر همان ريل كشور را اداره كنيم. وي با تأكيد بر اينكه «جمهوري اسلامي پرچمدار مبارزه با تروريسم و دفاع از حقوق انسان است»، عنوان كرد: امروز كافي است آن‌چه را كه در فلسطين و غزه مقتدر مي‌گذرد نگاه كنيد تا غرب، امريكا و رژيم صهيونيستي را بشناسيد و در اين تابلو جنايت عليه بشريت، جنايات بزرگ جنگي و كودك‌كشي را ببينيد. مردم فلسطين محاصره شده‌اند و آب، دارو و نيازهاي اوليه به روي اين مردم بسته شده است. اين اگر جنايت عليه بشريت نيست پس اسمش چيست؟ امروز مدافع اين جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي، امريكا و برخي كشورهاي غربي هستند. اگر به خدا، وجدان و تاريخ اعتقاد داريد چگونه در برابر خدا، وجدان و تاريخ نسبت به اين جنايت‌هاي هولناك پاسخ خواهيد داد.

 

مرگ رژيم صهيونيستي فرا رسيده است

رييسي ادامه داد: هر روزي كه بمباران‌ها قطع شود بدانيد و همه عالم بدانند كه رژيم صهيونيستي از بين رفته است. آنها فقط مي‌خواهند زمان را بگذرانند وگرنه مرگ رژيم صهيونيستي فرا رسيده است. غربي‌ها با جنگ نظامي، محاصره اقتصادي و تحريم‌ها بسيار تلاش كردند كه ما از دفاع از فلسطين و آرمان‌هاي انقلاب دست‌برداريم. به ما هم بارها پيام دادند كه از دفاع از فلسطين دست ‌برداريد اما امروز اثبات شد حق با جمهوري اسلامي و امام راحل آن مقتداي بصيرت‌آفرين ماست كه فرمود فلسطين مساله اول جهان اسلام است و قدس بايد آزاد شود.

 

حتما توان پيشرفت را در كشور داريم

رييس دولت سيزدهم با تاكيد بر اينكه «من و همه دولتمردان خود را موظف مي‌دانيم ضمن پاسداشت پيشرفت‌هايي كه كشور تا به حال كرده است گام‌هايي را در جهت پيشرفت كشور، رفع مشكلات و كمبودها‌برداريم»، افزود: در حوزه اقتصادي تلاش‌هايي انجام شده از جمله اصلاح نظام بانكي، اصلاح نظام مالياتي، شفاف‌سازي‌ها، چابك‌سازي‌ها، فرآيندهاي اداري و حذف ساختارهاي فسادزا. اين پيماني است كه ما با مردم عزيزمان داريم. مردم اعتمادشان به دولت و دولتمردان در اين است كه با فساد مبارزه كنند. مردم عزيز، ما بر سر پيماني كه با شما بستيم هستيم و اجازه نخواهيم داد كوچك‌ترين فسادي در ساختار اداري كشور رخ دهد. ما معتقديم مي‌توان با اقتصاد و توسعه و توسعه درون‌زا و با اتكا به فرهنگ «ما مي‌توانيم» و راه سرداران رشيد اسلام مثل شهيد بزرگوار حاج قاسم سليماني و بسيجيان و بسياري از عزيزان مثل امام (ره) كه به ما آموختند كه ما مي‌توانيم، حتما توان پيشرفت را در كشور داريم و به حول و قوه الهي گام‌هايي در اين حوزه برداشته خواهد شد.

ارسال نظر