پاسخ سازمان برنامه به گزارش «تعادل»

۱۴۰۲/۱۱/۱۸ - ۰۰:۲۶:۲۷
کد خبر: ۳۰۶۱۷۶

برادر ارجمند، جناب آقاي طهماسبي
مدير مسوول محترم روزنامه تعادل
با سلام و احترام؛ 
 گزارشي با عنوان «پيمان ارزي يا ‌ام‌الفساد» مورخ 27/10/1402 در آن روزنامه منتشر شده؛ مقتضي است بر اساس ماده 23 قانون مطبوعات و به‌منظور رفع ابهام و روشن‌شدن افكار عمومي، دستور فرماييد اين پاسخ در همان صفحه با همان فونت و اندازه و با تيتر ذيل دراسرع‌وقت در آن روزنامه منتشر شود.  
دولت موضوع بخشودگي مالياتي هفت درصدي توليدكنندگان را در قالب لايحه «الحاق برخي مواد به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت (۳) » درج كرده است.
ضمن قدرداني از طرح ديدگاه‌هاي آن روزنامه، به آگاهي مي‌رساند: مطلب منتشر شده، مربوط به مطالب مطرح شده در نشست يازدهم اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران است. بخشي از موارد مطرح شده، مربوط به سياست‌هاي كلان بودجه‌اي و مالياتي دولت و متناسب با تصميمات هيات محترم وزيران بوده و شامل تمام بخش‌هاي اقتصادي است. در مطلب آن روزنامه، به مسكوت ماندن بخشودگي مالياتي هفت درصدي توليدكنندگان در لايحه بودجه سال 1403 اشاره شده است. 
در اين خصوص شايان ذكر است كه در زمان تدوين تبصره‌هاي لايحه بودجه سال 1403 همانند لايحه بودجه 1402، مقرر شد بخشي از تبصره‌ها كه مي‌توانند در قالب حكم دايمي مطرح شوند، در لايحه بودجه مطرح نشوند و در قالب لايحه الحاق (3) تقديم مجلس شوراي اسلامي شوند. 
موضوع بخشودگي مالياتي توليدكنندگان نيز از اين دست احكام بود و در قالب ماده (18) لايحه «الحاق برخي مواد به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت (۳)» درج شد و بعد از بررسي و تصويب لايحه مزبور در مجلس شوراي اسلامي به اجرا در خواهد آمد. 
مركز روابط عمومي و امور بين‌الملل   

ارسال نظر